Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: world of padman  (gelezen 555 keer)

world of padman
« Gepost op: 2007/08/09, 16:52:45 »
Hallo,

Ik heb het spel World of padman gedownload in een tar-bestand, en als ik die uitpak krijg ik de volgende file: worldofpadman.run
Hoe kan ik deze installeren?


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
world of padman
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/09, 17:29:22 »
Waar heb je dat tar bestand vandaan? Staan er op die site geen instructies of een handleiding?
Vaak zit er ook een handleiding in het tar bestand.

Waarschijnlijk moet je het volgende doen:
chomd +x worldofpadman.run
./wolrdofpadman.run

Eventueel moet dat laatste commando met sudo er voor, maar probeer het eerst zonder.

world of padman
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/09, 17:33:36 »
Hoi Frank zit er geen read me of install file bij?daar staat meestal wel het een en ander in.
Ik heb deze link nog voor je http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/ misschien heb je er iets aan.


Edit: Kwam dit nog tegen op internet:
Dan moet je idd met de gedownloade .run file gaan werken. Ga er eens naartoe in je filebrowser (ik denk datie Nautilus heet) en klik er eens rechts op. Dan moet je voor de eigenschappen oid kiezen. Dan moet je bij de permissien kijken. De eigenaar van de file moet uitvoerrechten hebben. Is dat niet het geval (wat waarschijnlijk zo is), dan moet je daar even een vinkje voor zetten. Dan op OK drukken en dan gewoon dubbelklikken op de .run file. Dan zou die geinstalleerd moeten worden.

En:
Wel even de .run file executable maken door chmod +x filenaam of rechtsklikken en Properties-> Permissions

Misschien heb je er iets aan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.