Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video streamen  (gelezen 1853 keer)

Offline JigSaw1st

  • Lid
Video streamen
« Gepost op: 2010/10/03, 20:58:56 »
Hallo allemaal,

Ik heb een server thuis draaien onder Ubuntu Server Edition, en dat bevalt me zeer zeer goed.
ik had eerst Windows Server 2008 met IIS7 + php5, Mysql, phpmyadmin, maar ik vond toen Windows echt nix aan, hij liep altijd vast en deed soms niet goed. en toen dacht ik stap over naar Linux. Toen ging ik op internet zoeken hoe ik een webserver moest maken onder Ubuntu Server Edition en ik moet zeggen dat is me zeer gelukt alles draait perfect.

Heb Samab server aan het draaien, SSH, PHP5, Mysql, en Phpmyadmin. alles werkt zoals het hoort.

en nu mijn vraag is, is er een Streaming programma voor Linux? om video's over interneten te kunnen streamen?.
Flie formaat moet zijn, DVD's, AVI's.

ik hoor het graag.

mvg,
JigSaw1st

Offline joop905

  • Lid
Re: Video streamen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/03, 21:02:59 »
Welkom.
Kijk eens naar VLC

grj

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Video streamen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/03, 21:31:08 »
Daar heb ik iets over gelezen.
maar doet hij percies wat ik wil?, ik kan best wel een test server maken. maar ik wil het met categorieen hebben, en ik denk niet dat VLC dat kan.
bijvoorbeeld: Actie films onder Actie, Comedy films onder Comedy.

Mvg,
JigSaw1st

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Video streamen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/04, 09:27:19 »
Niemand andere idee?  :'(

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Video streamen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/04, 10:13:14 »
Ja dvd's en Avi bestanden films bijvoorbeeld. (klopt je kan idd geen dvd's stream, maar wel AVI bestanden).
En als mensen bij me bestanden willen komen, daar heb ik FTP op mijn Linux server.
ik heb mijn pc dag en nacht aan staan, en als ik bij iemand ben wil ik een flim stream van uit mijn pc, zonder te downloaden.

Ik heb wel zo iets voor Windows maar ik wil graag op Linux hebben.
Voor Windows is Webguide. met Webguide kan je flims stream en muziek, maar helaas is Webguide alleen voor Windows.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/04, 10:15:03 door JigSaw1st »

Re: Video streamen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/04, 11:15:51 »
Volgens mij kun je inderdaad erg veel instellen met VLC. Ik heb zelf nog niet geprobeerd, maar na dit berichtje ga ik het toch ook eens proberen.

En wellicht gaat het straks (na de release van 10.10) beter/makkelijker met Ubuntu one. http://tweakers.net/nieuws/69257/ubuntu-one-krijgt-windows-client-en-streaming-audio.html.

Ps. Het is altijd zo leuk om de reactieÅ› (van het bericht uit de url) te lezen over Windows en Linux haters. Over en weer gemopper dat Windows shit is en de andere weer dat Linux brak is etc. Heerlijk om te zien hoe mensen zich druk maken om niets.

Gr Karel,


Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Video streamen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/04, 11:29:22 »
Dan ga ik VLC ook proberen kijken hoe ver ik kom.
Andere oplossingen zijn welkom.