Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma's installeren  (gelezen 590 keer)

Programma's installeren
« Gepost op: 2012/10/03, 16:37:49 »
Ik kan geen updates downloaden of andere programma's installeren. Heb op diverse hulp sites gekeken en heb wat dingen geprobeerd via de terminal, maar dit werkte niet afdoende. Een paar dingen binnen gekregen maar het meeste niet. Ik heb gelezen over een andere server (spiegelserver) instellen. Dit lijkt me de oplossing, maar dat lukt niet. Kan niet het menu vinden om dat te doen. Ondanks alle beschrijvingen hierover. Alsjeblieft help. Dit is mij n laatste optie om van dat virus windows af te komen
« Laatst bewerkt op: 2012/10/03, 20:04:26 door Sjoerd Broekhuijsen »

Offline Bloom

  • Lid
Re: PROGRAMMA'S INSTALLEREN
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/03, 16:41:41 »
Je geeft veel te weinig informatie. Als je zegt dat je geen programma's of updates kunt installeren, waarom niet? Wat voor foutmelding verschijnt er? En welke versie van Ubuntu of een andere Linux heb je precies geïnstalleerd?

Een spiegelserver zelf draaien is alleen voor bedrijven zinvol omdat dat dient om grotere hoeveelheden computers van installaties of updates te voorzien. Ik heb zelf een tiental computers en draai geen eigen spiegelserver, maar wel een spiegelserverproxy. Voor een alleenstaande pc is dat echter allemaal niet nodig en zou de zaken ook nodeloos compliceren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: programma's installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/03, 19:10:41 »
Een andere spiegelserver kiezen doe je zo:
Updatebeheer - Instellingen...
Tabblad Ubuntu-software - Downloaden van: zet de boel daar op een andere spiegel, zoals Hoofdserver of (via Overig) op de spiegel van de TU Delft.

P.S.: zou je de titel van je beginbericht even kunnen omzetten in kleine letters? Het staat anders zo SCHREEUWERIG.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/03, 19:12:14 door Pjotr »

Re: Programma's installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/05, 02:03:35 »
Ik krijg de melding dat ik mijn internet verbinding na moet zien. (die goed is) Ik heb het geprobeerd op bedrade verbinding en wife, alswel op mijn zakelijke adres
Ik heb de allerlaatste Ubuntu nu geinstalleerd op 4 computers. En ik kan absoluut geen tab blad ubuntu software vinden. Natuurlijk wel het software center maar daar is geen tabblad waar ik de server in kan stellen, of aan kan geven waar ik updates vandaan wil halen.
Ik krijg hier een titel te zien in kleine letters, sorry als u die in caps ziet

Re: Programma's installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/05, 10:05:04 »
Citaat
En ik kan absoluut geen tab blad ubuntu software vinden.

In het venster "Updatebeheer" linksonder op Instellingen klikken, daar vindt je de mogelijkheid om een andere server te kiezen. Zie bijgevoegde schermafdruk.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Programma's installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/05, 10:06:50 »
In software center,
boven pulldown,
kies edit, onderaan staat software sources.

Re: Programma's installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/05, 10:18:47 »
In software center,
boven pulldown,
kies edit, onderaan staat software sources.

Ik neem aan dat de TS de Nederlandse vertaling heeft.

Softwarecentrum --> Bewerken --> Softwarebronnen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Programma's installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/05, 11:20:27 »
@Henk-Jan: het advies dat ik je eerder in dit draadje gaf, gaat ervan uit dat je *Updatebeheer* oproept en niet Softwarecentrum.

Overigens kan deze ingreep ook via Softwarecentrum, zoals anderen inmiddels al hebben aangegeven.