Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd afspelen fullscreen gaat niet !  (gelezen 1074 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
dvd afspelen fullscreen gaat niet !
« Gepost op: 2011/05/01, 17:58:15 »
ik heb nu ubuntu 11.04, alles werkt goed alleen als ik dvd wil afspelen in bv vlc player dan gaat dat ook maar als ik full screen wil afspelen, schakelt de pc naar pauzestand en moet ik weer met wachtwoord inloggen en alles weer opnieuw doen.
weet iemand wat hier aan de hand is ? is het de flashplayer ?, de hardware versnelling is uitgeschakeld .

Offline vanmill8

  • Lid
Re: dvd afspelen fullscreen gaat niet !
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/02, 00:28:00 »
weet iemand hier iets op? misschien moet ik wachten op nieuwe updates.  het is trouwens de gebruiker wisselen , ik moet dan weer opnieuw inloggen.
heel vreemd, als ik met  de muis het scherm wil vergroten als de dvd afspeelt dan verdwijnt het beeld en  de verbinding en dan   moet ik opnieuw inloggen.
ik gebruik de klassieke weergave met geen effecten . misschien is er iemand die hier wat van weet .

Offline vanmill8

  • Lid
Re: dvd afspelen fullscreen gaat niet !
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/02, 10:53:59 »
de videokaart is van de fabrikant, packerd bell . ik weet alleen dat toen ik ubuntu 10.10 had het geen probleem was om full screen dvd,s af te spelen .
welk type videokaart het is weet ik niet, hoe kan ik die vinden?
bij voorbaat dank .

Re: dvd afspelen fullscreen gaat niet !
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/02, 17:10:45 »
Ik heb het zelfde probleem , niet alleen met dvd's , maar ook met xvid bestanden .
Hij speelt af tot ik ergens op klik .
Het is niet alleen met vlc , maar ook met totem en smplayer.
Filmpjes van het internet worden wel zonder problemen af gespeeld ,
Mijn videokaart is niet zo geschikt voor ubuntu ben ik achter gekomen ( VIA K8M890CE/K8N890CE [Chrome 9] ) maar onder 10.10 had ik hier in ieder geval geen last van.
Ik hoop op een oplossing en hou het in de gaten  ;)

Offline vanmill8

  • Lid
Re: dvd afspelen fullscreen gaat niet !
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/02, 17:34:19 »
ik heb de via k8m800 - k8n800 uinchrome. trouwens in skype kan ik met webcam full screen wel gebruiken, of het de videokaart is ?

Re: dvd afspelen fullscreen gaat niet !
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/02, 19:09:42 »
Ik denk ook niet dat het aan de videokaart ligt , maar de videokaart kan niet de nieuwe unity interface aan omdat er geen goede drivers voor zijn ( heb ik gelezen ).