Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tekstbestand opeens vervangen door oude versie  (gelezen 302 keer)

Offline yogiman

  • Lid
tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Gepost op: 2014/10/08, 12:23:22 »
Het komt vaker voor dat ik afsluit, terwijl ik nog een tekstbestand heb openstaan. Geen probleem, want met de herstelfunktie komt het allemaal goed. Of niet? Ik heb een bestand waar ik dit jaar veel aan heb zitten werken, en opeens kreeg ik gisteren de versie van 1 maart. Dat is een ernstige bug.

Offline jan11000

  • Lid
Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/08, 12:50:11 »
Programma misschien eerst afsluiten!

Misschien tussen door het bestand opslaan, misschien is dit het probleem?

Je kunt gaan testen, hoe en wanneer het gebeurt, maar opslaan en normaal het programma afsluiten, lijkt me het beste.

Ook regelmatig een backup maken is verstandig.

Offline yogiman

  • Lid
Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/08, 13:55:31 »
Gelukkig is het niet een heel belangrijk bestand, maar het gaat om het principe. Ik heb het laatste half jaar tientallen keren veranderingen aangebracht. Maar hij schijnt dus spontaan helemaal terug te zijn gegaan naar het een of andere herstelpunt.

Ik moet er nog bij vermelden, dat altijd als ik na opstarten het desktop blad krijg, daarop een window is met de vermelding dat er iets fout is gegaan, en of ik hiervan melding wil maken. De reden hiervan is dat ik, als de muziek aan is,  vaak in sluimerstand zet met  beeldscherm uit door op de pc knop te drukken en twee keer op het pijltje naar links. Het is vaker voorgekomen dat ik 'm vervolgens niet meer aan de praat krijg, en het afsluiten moet forceren.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/08, 14:02:09 door yogiman »

Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/08, 14:18:01 »
"ernstige bug"

Als jij vermoedt dat het een bug is, moet je dit aan het Ubuntu-team melden. Wij zij geen bugtracker ;)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/08, 14:58:43 »
Lijkt er op dat je dit bestand sinds 1 maart niet hebt opgeslagen.......
Altijd verder gegaan vanuit de herstelfunctie.
Lijkt mij verstandig om de instellingen van de tekstverwerker autobackup te bekijken, heeft deze die niet dan wat vaker op opslaan klikken.
Check ook of je swap wel 2x je geheugengrootte heeft, bij sleep/standby en veel openstaande progjes heeft ie dat wel nodig. Een keihard van de spanning afhalen of bij lege batterij afsluiten van een PC veroorzaakt het onderzoeken en vergelijken van originele en nieuwere, onbeschadigde, nog weg te schrijven bestanden. Indien er nog een nieuwer onbeschadigd nog weg te schrijven bestand is zal deze bij opstarten automatisch worden geladen. Is dit bestand onherstelbaar beschadigd wordt deze weggegooid en wordt teruggevallen op de nog aanwezige nog niet overschreven oude versie.

Groet,
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yogiman

  • Lid
Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/08, 15:56:22 »
Ongetwijfeld dat ik het bestand sinds 1 maart meerdere keren normaal heb opgeslagen. Het is ook vrijwel zeker dat het te maken heeft met de sluimerstand bug. Ik zal deze bij het team gaan melden.

Offline yogiman

  • Lid
Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/08, 17:58:31 »
Wat mijn bestand betreft is het opgelost. Ik heb twee pipcards.odt, alle twee in een andere map. Ben ik nu pas tegengekomen.

Re: tekstbestand opeens vervangen door oude versie
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/08, 20:06:34 »
-never mind-