Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iphone DCIM map niet zichtbaar (sinds IOS 16?)  (gelezen 1807 keer)

Offline Hoekkb03

  • Lid
Iphone DCIM map niet zichtbaar (sinds IOS 16?)
« Gepost op: 2022/10/24, 16:55:42 »
Dag,

Ik gebruik Xubuntu 22.04. Ik download periodiek de foto's van mijn Iphone naar de Xubuntu PC. Tot voor kort (ook in 22.04) verscheen automatisch de map Iphone (of Photos on Iphone of zoiets) in de Thunar filemanager wanneer ik de Iphone inplug met een USB kabel. Nu zie ik alleen een mapje "Documents on Iphone" met daarin alleen een paar submapjes voor enkele apps, maar geen foto's of DCIM map. Ik heb de indruk dat is sinds IOS 16. Iemand een idee of en hoe dit op te lossen is?

Bij voorbaat dank!

Bart.

Re: Iphone DCIM map niet zichtbaar (sinds IOS 16?)
« Reactie #1 Gepost op: 2022/10/26, 16:49:45 »
Ik heb het ooit opgelost door de foto's via Dropbox op de telefoon te syncen met de PC. Af en toe op de PC overhevelen naar de Afbeeldingen map lokaal om te voorkomen dat Dropbox volloopt. Inmiddels geen iPhone meer maar gaan de foto's van de smartphone rechtstreeks naar mijn NAS. Apple heeft de neiging ieder keer dingen aan te passen waardoor de echt prettige begruikservaring is voorbehouden aan de combi met andere Apple producten.

Offline Hoekkb03

  • Lid
Re: Iphone DCIM map niet zichtbaar (sinds IOS 16?)
« Reactie #2 Gepost op: 2022/10/29, 17:31:16 »
Ik heb het ooit opgelost door de foto's via Dropbox op de telefoon te syncen met de PC. Af en toe op de PC overhevelen naar de Afbeeldingen map lokaal om te voorkomen dat Dropbox volloopt. Inmiddels geen iPhone meer maar gaan de foto's van de smartphone rechtstreeks naar mijn NAS. Apple heeft de neiging ieder keer dingen aan te passen waardoor de echt prettige begruikservaring is voorbehouden aan de combi met andere Apple producten.
Dank voor je reactie. Ja dat kan natuurlijk ook. Ik ben helemaal geen Apple fan, juist vanwege dit soort gedoe altijd. Maar ja, policy van mijn werkgever. Zelf zou ik nooit een Apple kopen. Ik denk dat ik idd maar zoiets moet gaan doen om mijn foto's over te hevelen.