Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkverbinding  (gelezen 1245 keer)

Netwerkverbinding
« Gepost op: 2008/12/04, 14:07:25 »
Door netwerkproblemen enigszins achterdochtig geworden, vraag ik me af waarom Intrepid 8.10 het bij elke opstart nodig vindt te melden dat ik bedraad met het netwerk (ik veronderstel dat hiermee het Internet wordt bedoeld) verbonden ben. De vorige versies van Ubuntu deden dat niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Netwerkverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/04, 14:18:04 »
Geen reden voor achterdocht, het is een extra beetje dienstverlening...  :-)

Ubuntu stelt je in kennis, via welke wijze je met het internet bent verbonden. Mwah, wel handig, toch?

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Netwerkverbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/04, 14:19:33 »
Bedraad netwerk en internet zijn niet hetzelfde. Het enige wat je Ubuntu komt melden is dat er een fysieke connectie is met een kabel tussen je eigen computer en je router/modem bij je thuis.

Nu is in 99% van de gevallen die router of modem wel aangesloten op je internetverbinding, maar dat staat los van de melding die je krijgt.

Kort samengevat: helemaal niets om je zorgen over te maken!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Re: Netwerkverbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/04, 15:06:57 »
Gerustgesteld. Heren, ik dank u zeer. Overigens heb ik wel de ervaring dat als er een rood kruisje in het netwerkicoontje verschijnt dat in de praktijk betekent dat je je computer weer kunt herinstalleren. Want op een andere manier is dat kruisje er niet uit te krijgen. Deze ervaring was de voedingsbodem van mijn argwaan.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Netwerkverbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/04, 15:22:40 »
Vreemd hoor, want in principe betekend dat kruisje enkel maar dat er geen verbinding is, of met andere woorden: de kabel is niet aangesloten of je router reageert niet. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat dit rechtstreeks met Ubuntu te maken heeft.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Netwerkverbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/04, 16:29:03 »
Tijdens de installatie zoekt Ubuntu naar netwerkkaarten.
Vindt hij zowel bedraad als draadloos, dan wordt er gevraagd welke de voorkeur heeft.
Zodra er een connectie gemaakt wordt, die afwijkt van de bij de installatie gegeven voorkeur, volgt een mededeling.
Mooie service toch ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Netwerkverbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/04, 17:08:05 »
@Arie: dat weet ik niet, ik heb toevallig de afgelopen week >10 keer 7.10 (Gutsy) op een laptop gezet, de hardeschijf is gammel (en >10 jaar oud) dus daar wil ik geen onkosten aan maken.
Bij deze installatie viel het mij echter op, verder heb ik nooit iets geinstalleerd waar een WiFi op zat.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.