Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: doorstarten desktop  (gelezen 1294 keer)

Offline potato

  • Lid
doorstarten desktop
« Gepost op: 2007/07/13, 08:20:17 »
Ik draai met Feisty Fawn naar alle tevredenheid, tot de laatste updates. Na die geinstalleerd te hebben zonder de nvidia update wil na het invoeren van het wachtwoord de desktop niet meer doorstarten, maar komt keer op keer terug in het scherm van het wachtwoord invullen.Weet iemand hier raad mee. Ik ben dit ook nog niet tegengekomen in het forum.
Bij voorbaat dank voor een reaktie
Met vr gr potato

doorstarten desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/13, 11:57:08 »
Als je de nvidia drivers via 'beperkt ondersteunde stuurprogramma's' hebt geïnstalleerd of via synaptic dan worden die automatisch mee geupdate bij een kernel update.
Als je echter een script zoals envy of automatix hebt gebruikt worden deze niet mee geupdate en moet je je beeldschermdrivers manueel terug installeren.
Daarom dat envy en automatix hier erg worden afgeraden.
Is dit misschien het geval?

Offline potato

  • Lid
doorstarten desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/13, 13:29:03 »
Reaktie op DaSaint met betrekking tot envy en automatix, die gebruik ik daarom al niet vanwege de soms negatieve discussie. Ook de installering van  Nvidia heb ik niet zo gedaan, die heb ik gewoon met vorige update laten meelopen, alleen heb ik hem nu niet geupdate, in verband met evt. X-server problemen. Zou het kunnen zijn als ik met sudo
apt-get update en daarna de upgrade dit probleem zou kunnen verhelpen ?
Graag reaktie.
Met vr gr Potato

doorstarten desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/14, 01:48:31 »
Zijn er foutmeldingen tijdens het inloggen (iets in de trant van "home directory doesn't seem to exist")?

Offline potato

  • Lid
doorstarten desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/14, 07:59:25 »
Happyhamster, er komt geen eenkele foutmelding in beeld. Inlogscherm verschijnt  spatzuiver en snel en keert onmiddellijk terug na intikken van het wachtwoord.
Naar ik nu heb kunnen constateren, zijn de partities afgekoppeld, die ik heb geinstalleerd.
t.w. 1 /home, 1 / , 1/swap. Kan dit na een normale update ? Kan ik dit weer herstellen door in een terminal deze opnieuw te mounten ?
Graag reaktie,
Met vr gr, potato

doorstarten desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/14, 08:18:48 »
Citaat van: potato
Happyhamster, er komt geen eenkele foutmelding in beeld. Inlogscherm verschijnt  spatzuiver en snel en keert onmiddellijk terug na intikken van het wachtwoord.
Naar ik nu heb kunnen constateren, zijn de partities afgekoppeld, die ik heb geinstalleerd.
t.w. 1 /home, 1 / , 1/swap. Kan dit na een normale update ? Kan ik dit weer herstellen door in een terminal deze opnieuw te mounten ?
Graag reaktie,
Met vr gr, potato
Het lijkt mij het beste om de live-CD op te starten en dan uw /etc/fstab manueel aan te passen.

doorstarten desktop
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/14, 15:04:13 »
Ja, of probeer eens op te starten in recovery mode en dan handmatig mounten:

sudo mount -a

En als dat niet werkt, dan 1 voor 1 de partities aan het gewenste mount-point koppelen.

sudo mount /dev/.....   /home
etc, etc.
(waarin /dev/.... dus de precieze partitie is)

Offline potato

  • Lid
doorstarten desktop
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/16, 20:44:43 »
happyhamster bedankt voor je adviezen, het is mij gelukt op de gewenste plaatsen de partities terug te zetten.Nogmaals bedankt voor je medewerking, weer wat geleerd.
met vr gr,
potato