Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intranet/prikbord  (gelezen 1620 keer)

Offline livino

  • Lid
Intranet/prikbord
« Gepost op: 2007/08/25, 12:32:06 »
Ik ben actief als verantwoordelijke in het jeugdvoetbal en wil graag een soortement intranet/prikbord maken, waar 'mijn' trainers vanop hun pc eenvoudig kunnen inloggen en waarop we documenten kunnen delen, eventueel discussies kunnen voeren, gegevens bijhouden e.d.m.

Bestaat er zoiets dat eenvoudig in ontwerp en gebruik is? Mijn collega's hebben doorgaans geen ervaring met ftp dus zouden met zo'n 'browse'- en 'upload'-knoppen moeten kunnen werken... Bovendien werken zij met Vensters en niet met Linux, voor zover ik weet.

Lieven

Offline Rulus

  • Lid
Intranet/prikbord
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/25, 12:35:35 »
Wat jij zoekt is een Apache webserver in combinatie met Drupal of een ander CMS (content management system). Er zijn er een hoop te vinden in Synaptic.

Offline livino

  • Lid
Intranet/prikbord
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/25, 20:18:09 »
Klinkt goed en ziet er goed uit, maar ik ervaar twee grote problemen bij Drupal.

Ik krijg de boel niet geïnstalleerd. Via synaptic pakketbeheer kom ik tot een scherm "postfix configuration' waar ik in principe een 'type algemene configuratie' moet kiezen (met als eerste in het keuzevakje: internet site). Daar loopt de zaak echter vast, zodat ik de computer met de knop moet doen heropstarten. Ik lees elders op het forum over gelijkaardige problemen, maar toch ook niet.

Bovendien ben ik ook op drupal.be een kijkje gaan nemen en die leiden naar een 'Nederlandstalige handleiding van promes.nl' maar daar heeft blijkbaar iemand zich geamuseerd met het door mekaar gooien van de artikelen. Als ik klik op 'waarvoor deze handleiding' krijg ik een heel heldere uitleg over hoe ik IrfanView moet installeren...

Lieven

Intranet/prikbord
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/27, 22:25:06 »
Hoi,

Ik heb drupal enkele weken geprobeerd.
Drupal is niet slecht maar erg systeem gebonden. ( Cronjobs, caching,...) voor een onervaren pc gebruiker tamelijk moeilijk te verstaan.

Ik persoonlijk knutsel graag met joomla.
Maar zoals al vermeld zijn er een tal van cms systemen.

e107, phpnuke, postnuke, drupa, joomla, mambo,...

Probeer een paar uit en kies er dan eentje uit.

MichielArndts

  • Gast
Intranet/prikbord
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/27, 22:50:39 »
Joomla

Sledd

  • Gast
Intranet/prikbord
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/28, 09:20:10 »
Misschien is Alfresco daar een oplossing voor, heb ik tijdens mijn stage mee gewerkt. Is een uitstekend (Enterprise) Content Management Systeem, simpel in gebruik en de installatie is ook goed te doen. In combinatie met Liferay kan je er ook een portal voor zetten.
http://www.alfresco.com

Intranet/prikbord
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/28, 10:26:25 »
Joomla all the way.

Monk.