Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Berichtfilter in Thunderbird  (gelezen 3130 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost: Berichtfilter in Thunderbird
« Gepost op: 2012/10/05, 11:48:47 »
Hallo allemaal.

Door een persoon uit mijn kennissenkring wordt ik overspoeld met e-mails. Diverse keren aangegeven dat ik daar niet van gediend ben, maar de mails blijven maar komen. Ik gebruik Thunderbird voor mijn mail, en  daar kan je een berichtfilter gebruiken voor ongewenste mail. https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/afzender-blokkeren

Ik heb dit stap voor stap doorgelopen, maar bij filters voor:  mijn e-mailadres , dan de naam blokkeerlijst, dan ga ik naar gebruikte filters toepassen op; postvak in, dan klik ik op; nu toepassen, dan lijkt het net of er niets gebeurt,
en de mails blijven maar binnenkomen, 10-tallen per dag! Ben ik iets vergeten in te stellen o.i.d.
Want bij zonnet.nl kan ik de mails niet blokkeren. Weet een van jullie hoe ik dit hinderlijke probleem kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

jabuca
« Laatst bewerkt op: 2012/11/01, 16:53:43 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/08, 07:54:05 »
Hallo Femke.

Bedankt voor jou reactie; maar dat heb ik al diverse keren gedaan, en tot op heden heeft dit niet geholpen.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/08, 09:33:16 »
Wat bedoel je met mijn emailadres ?
Het filter moet je aanmaken voor de inbox, de plek waar normaal gesproken de mails op binnen komen ... tenzij je inbox de naam heeft van mijn emailadres
Denk dat je in deze je accountnaam bedoeld?

http://en.flossmanuals.net/thunderbird/filters/
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline jabuca

  • Lid
Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/08, 10:10:25 »
Hallo DonpedroII.

Bedankt voor jou reactie.
Ik ben nu mijn werk, maar vanavond zal ik het even nakijken; mijn inziens heb ik daar wel een fout gemaakt. Ik laat het hier wel weten.

Met vriendelijke groet,

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/08, 18:58:41 »
Hallo donpedroII/

Kijk een even naar dit plaatje, http://www.flickr.com/photos/77200679@N07/8067503382/in/photostream/lightbox/
daar kan ik ingeven filters voor; e-mailadressen of lokale mappen, meer zit daar niet onder. Als ik de keuze maak van lokale mappen, dan kom ik links-onder ook uit bij lokale mappen, en dan de keuze prullenbak of postvak uit.
Met vriendelijke groet,

jabuca

Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/08, 23:42:12 »
De vraag is nu in welke 'Inbox' komen de berichten binnen.

Even een grafische voorstelling van de folder in linker kolom;

mijn emailbox
 |_ Inbox  <<< komen ze hier binnen
 |_ Draft
 |_Send
 |_Trash
local folder
 |_ Inbox  <<<< of komen ze hier binnen
 |_ Draft
 |_Send
 |_Trash

Heb je al geprobeerd om een 2 gelijke filters op te zetten voor zowel mijn emailbox en de lokale folder, dan kun je uitvinden welke wel werkt en welke niet.

Bij mij is mijn eigen internet provider mailbox de 'local folder account' en mijn Gmail een de extra 'Gmail account'.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline jabuca

  • Lid
Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/10, 07:24:08 »
Hallo donpedroII.

Volgens mij komen de berichten binnen in Local folder inbox
En ik heb er gisteravond een filter bij geplaats, net zoals jij aangeraden hebt.
Nu maar even afwachten wat er wel en niet in komt.

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken.
En ik laat hier wel van mij horen.

Vr.gr.
jabuca
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 12:14:21 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/29, 09:04:46 »
Na heel lang testen e.d. ben ik wel een stap verder;  ik heb diverse soorten filters aangemaakt,
voor de bewuste afzender. welke postmap ik bedoel, Zonnet.nl /UPC.nl etc. maar het was vor mij nog niet helemaal duidelijk. in een van de laatse venster moest ik aanvinken nu toepassen. en er gebeurde niets. Afgelopen week weer eens bij berichtfilters gekeken, en ook bij het filtertlogboek,
ik ging ondertussen eens kijken in het laatste venster, klikte toen op nu toepassen, en er gebeurde wat; de mails van de bewuste afzender werden verwijderd uit mijn postbus.
Als ik alle stappen goed heb doorgrond, zal een duidelijk gedetailleerd bericht hier plaatsen.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/29, 16:39:10 »
Als je nu in je logfile zou gaan kijken, zou je daar kunnen zien welk filter wat heeft gedaan.
We lezen het nog wel eens.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline jabuca

  • Lid
Re: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/01, 16:52:47 »
Het is (eindelijk) gelukt. De mailstroom van een kennis, waar ik niet gediend ben wordt nu verwijderd in en door Thunderbird. Ik ben hier heel wat uren mee zoet geweest, en alleen was mij dit nooit gelukt. IK heb er twee filters opzitten Maar ik weet nu niet welke de boel tegenhoud. een tip van  donpedroII, om in mijn logfile te kijken. Maar hier schiet mijn kennis even tekort ; hoe kan ik de log files van Thunderbird bekijken, zodat ik kan zien welk filter goed functioneert?

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Opgelost: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/01, 19:30:49 »
Je kan denk ik wel tevreden met jezelf zijn  =D
Welk filter het nu wel of niet doet, zeker als er maar twee zijn, zou ik mij dan niet zoveel zorgen meer over maken ... het werkt.

Maar mocht je het filterlog willen gebruiken, moet je deze wel aanzetten.
Als je berichtenfilters gaat, dan is er een knop 'Filter Log'.
Als je hierop klikt, dan moet je een vinkje zetten om dit log actief te maken.

Als je dan een tijdje het filter gebruikt, dan zou daar in te zien zijn welk filter zijn werk doet.

Plaatje toegevoegd voor de duidelijkheid.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline jabuca

  • Lid
Re: Opgelost: Berichtfilter in Thunderbird
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/02, 07:26:30 »
DonpedroII,

Bedankt voor alle tekst en uitleg, ook met de plaatjes erbij.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!