Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden en instellingen komen terug van weggeweest  (gelezen 420 keer)

Bestanden en instellingen komen terug van weggeweest
« Gepost op: 2010/12/28, 13:55:48 »
Vanmorgen startte ik Ubuntu 10.10 op en ontdekte ik dat mijn instellingen anders waren dan de dag ervoor toen ik het systeem afsloot. Nader onderzoek wees uit dat het systeem de instellingen van een paar dagen geleden gebruikte. Er misten bookmarks in Chromium en mappen en bestanden die ik gisteren verwijderd had stonden nu weer gewoon beschikbaar.

Ik heb vervolgens een aantal van die missende en overbodige zaken handmatig hersteld en ben een paar nieuwe bestanden gaan downloaden. Toen de downloads klaar waren heb ik het systeem afgesloten. Nu start ik Ubuntu zojuist weer op en zie dat gewoon de instellingen van gisteren weer goed gebruikt worden. Alleen, nu zijn die bestanden die ik vanmorgen gedownload heb spoorloos verdwenen...

Natuurlijk kan ik die bestanden weliswaar probleemloos opnieuw downloaden, maar ik wil graag weten wat er hier binnen Ubuntu gebeurd is (en of ik de vanmorgen gedownloade bestanden nog ergens op mijn harde schrijf terug kan vinden). Is dit een soort Zeitgeist-functie die spontaan in werking is getreden?


Bestanden en instellingen komen terug van weggeweest (opgelost)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/28, 16:02:54 »
Opgelost!

De oude settings kwamen terug dankzij een extra Ubuntu installatie die ik vorige week op een andere disc had uitgevoerd. Ik was alleen vergeten om het aanroepen van juist die disc in de BIOS uit te schakelen, zodat tijdens de start-up de (inmiddels verouderde) extra installatie werd opgepikt omdat de disc waar de up-to-date installatie opstaat er een seconde langer over deed om op te starten.

Offline ivo

  • Lid
Re: Bestanden en instellingen komen terug van weggeweest
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/28, 16:06:42 »
Wellicht lijkt het hier op?

http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/bizar!!!!-dataverlies-feisty!!/

EDIT: je hebt zelf al de oplossing terwijl ik in mijn hostorie zat te zoeken.
Zet svp even [OPGELOST] in het Onderwerp van je eerste bericht.




[Moderator-Edit:
url even tussen tags gezet. Als er een uitroepteken (!) in de url staat word vanaf de ! niets meer meegenomen in de link. Dus moet je die even tussen url-tags zetten.]
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 17:41:19 door heir4c »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.