Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cd hoesje voor 10.04 gezocht  (gelezen 4606 keer)

Offline _eric_

  • Lid
cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Gepost op: 2010/10/12, 10:58:39 »
Als kadootje ben ik even een liveceedeetje aan het bakken. Nou vind ik het wel aardig om daar even een orgineel hoesje om te doen, weet iemand een link naar een (bij voorkeur NL-talig) hoesje voor een CD?

Alvast bedankt!
(heb wel gezocht maar kan zo 123 niet wat geschikts vinden..)

Groet
Eric

Offline _eric_

  • Lid
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/12, 11:17:21 »
Graag! Thx  :)
(misschien een idee om het ergens op de Wiki te zetten, ik zal toch niet de eerste zijn die het zoekt...)

Eric

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/12, 11:48:09 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline _eric_

  • Lid
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/12, 11:55:50 »
De originele bestanden kun je hier vinden:
https://wiki.ubuntu.com/DIYMarketing/#CD%20Distribution%20Materials

Die had ik inderdaad al wel gevonden, maar de cover voor een cd hoesje is groter dan een A4  ???

Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/14, 20:01:02 »
De originele bestanden kun je hier vinden:
https://wiki.ubuntu.com/DIYMarketing/#CD%20Distribution%20Materials

Die had ik inderdaad al wel gevonden, maar de cover voor een cd hoesje is groter dan een A4  ???

bij mij niet past perfect (gebruikt het alleen niet)
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline geertman

  • Lid
    • Ubuntu en Linux Mint Sites
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/17, 17:08:11 »
Als kadootje ben ik even een liveceedeetje aan het bakken. Nou vind ik het wel aardig om daar even een orgineel hoesje om te doen, weet iemand een link naar een (bij voorkeur NL-talig) hoesje voor een CD?

Alvast bedankt!
(heb wel gezocht maar kan zo 123 niet wat geschikts vinden..)

Groet
Eric
http://members.home.nl/c.c.maas/Afbeeldingen/Ubuntu%20dvd-cover%2010.04.jpg
misschien heb je hier iets aan.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/17, 18:29:33 »
Er staat ook een label voor de CD. Die is alleen in PDF formaat. Heeft iemand een idee hoe ik die er als jpg uit kan krijgen. Ik heb het nu gedaan door hem in in de PDF reader zo groot mogelijk te tonen, een scherm afdruk te maken en die te bewerken. Maar het zou handiger moeten kunnen lijkt me.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/18, 01:45:11 »
Er staat ook een label voor de CD. Die is alleen in PDF formaat. Heeft iemand een idee hoe ik die er als jpg uit kan krijgen. Ik heb het nu gedaan door hem in in de PDF reader zo groot mogelijk te tonen, een scherm afdruk te maken en die te bewerken. Maar het zou handiger moeten kunnen lijkt me.

Met Gimp  ???

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/18, 16:35:21 »
Met gimp kun je de pdf inlezen, alleen de resulotie is dan erg laag. Dan kan ik nog beter mijn methode gebruiken.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/18, 17:32:54 »
Heb je die op deze lokatie gehaald:
https://wiki.ubuntu.com/DIYMarketing?action=AttachFile&do=get&target=ubuntu_cd_1010.pdf

Ik heb deze in Gimp geopend en krijg plaat van nagenoeg 200 mm bij een resolutie van 100.

Niet slecht voor een cd label volgens mij  ???

- Roc

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/18, 22:14:18 »
Ja, die heb ik gebruikt. Het plaatje is ook precies de maat van een CD. Alleen heb ik een Canon printer met een aparte CD houder. Hiervoor is ook een label programma (wel windows helaas) waar je een label mee kan maken en afdrukken.
Dat gaat heel eenvoudig en snel, alleen kan dan programma alleen overweg met afbeeldingen en niet met pdf bestanden. Ik heb de PDF ook in gimp ingelezen maar dan wordt de tekst met een hele lage resolutie afgedrukt. Als ik de pdf zoom blijft de tekst wel goed.
Een scherm afdruk van een vergroot label in de pdf reader is tot nu toe het beste resultaat wat ik heb kunnen vinden.

Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/27, 15:19:32 »
Een beetje een late reactie aan de datum te zien maar blijkbaar word dit topic nog vaak genoeg gelezen......

1: Als er nog iemand graag een originele 10.04 LTS cd wil dan roep maar want ik heb er nog genoeg van de desktop editie en nog 1x server en 1x kubuntu.

2: De reden dat veel printbare werken zoals cd hoesjes in PDF formaat verspreid worden ligt er aan dat een PDF bestand minder problemen geeft met printen, alle benodigdheden zoals fonts en afbeeldingen zitten in het PDF archief en kunnen dus niet ontbreken en ook zou een PDF altijd de juiste afmetingen moeten voortbrengen wanneer je je printer goed hebt afgesteld. Vandaar ook dat je in veel copy shops geen inlees kosten hoeft te betalen wanneer je een PDF aanlevert gezien je die direct kan openen en af kan drukken.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: cd hoesje voor 10.04 gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/27, 17:50:32 »
Al die moeite,terwijl je in Gimp al lang een op de originele lijkende of een eigen ontwerp had kunnen maken!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.