Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Xubuntu] Voorkeuren onthouden  (gelezen 490 keer)

Offline plivvit

  • Lid
[Xubuntu] Voorkeuren onthouden
« Gepost op: 2012/06/09, 08:02:35 »
Hallo,

Het lijkt erop dat Xubuntu (nieuwste versie) mijn voorkeuren niet goed opslaat.
Zo krijg ik als ik Xubuntu opstart steeds een kruisje. En de handlers om windows te resizen etc zijn niet zichtbaar. Het probleem is eenvoudig te verhelpen als ik xfwm --replace invoer in de prompt. Maar hoe komt het toch dat ie steeds met zo'n gedateerd X-kruis op komt draven? Ik heb al een korte sh-file  genaakt en in mijn home map gestopt. Maar op een of andere manier wil ie hem niet automatisch draaien bij opstarten.

Een ander raar fenomeen is dat Xubuntu weigert mijn browservoorkeur te onthouden. Als ik de Interet-browser snelstarter aanklik, moet ik telkens weer aangeven dat Chromium mijn browser is. En als Chromium start moet ik in Chromium ook aangeven dat het ingesteld moet worden als standaardbrowser. Op zich kost hget me elke keer maar twee seconden. Brand is erger. Maar het is wel irritant.

Ik krijg het idee dat Xubuntu niet aan mijn voorkeuren wil of zo. Weet iemand een oplossing?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [Xubuntu] Voorkeuren onthouden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/09, 10:19:15 »
Voor het eerste probleem kan je op http://www.dbos.nl/Xubuntu/Mijn_aanpassingen/index.php?url=07_Venster_Beheerder.html kijken.
Het 2e probleem moet je in kunnen stellen in menu > instellingen >instellingenbeheerder > voorkeurtoepassingen

De problemen die jij omschrijft, heb ik nooit gehad, dus het moet aan jouw configuratie liggen, lijkt mij ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.