Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: The NTFS partition was not cleanly unmounted.  (gelezen 1638 keer)

Offline loken116

  • Lid
The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Gepost op: 2013/11/09, 18:20:41 »
Hoi dit is mijn eerste topic op dit forum. Zelf ben ik 13 jaar en mijn hobbys zijn: als iemand hulp nodig hebt dan help ik die gene want zelf weet ik donders veel van computers. Maar deze keer zoek ik zelf hulp :P

Ik heb op een laptop Ubuntu 12.04.3 ge-installeerd. op deze manier:  kunt ook gebruik maken van het installatieprogramma voor Windows. daar heb ik op gedrukt hier: http://ubuntu-nl.org/download. dus als het goed is gebruik ik nu windows 7 op dezelfde partitie anders kon ik ook geen windows 7 opstarten ;). Maar het probleem is: als ik de laptop aan doe kan ik uit 2 besturing systemen kiezen. Windows 7 en Ubuntu. Dus ik druk op Ubuntu en dan druk ik nergens meer op. dus de gewone boot start dan ;). en dan zie ik het logo: Ubuntu. en toen dat dat weg was kwam ik op een soort bureaublad terecht. En daar stond zoiets als installatie configureren. en toen kwam er in eens een melding: The NTFS partition was not cleanly unmouted. This probably indicates that the system not shut down properly. Please run''chkdsk /r'' from Windows; once that fixed you shoud be able to resume the installation. Press OK to reboot.

Nou ik kan redelijk engels maar dit snap ik even niet. en die melding dat ik chkdsk /r moest doen heb ik gedaan via: start, uitvoeren en dan: chdsk /r en toen heb ik op enter gedrukt. en toen zag ik iets komen en weer snel weg gaan  waarschijnlijk opdrachtfolder of hoe het heet.

hopelijk kan iemand mij helpen. Bedankt alvast.



Groetjes Milan

Offline vanadium

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/09, 18:41:46 »
Je moet steeds je Windows *volledig* afsluiten vooraleer je Ubuntu opstart, dus: géén slaapstand! De windowsschijf moet immers goed afgesloten zijn vooraleer Ubuntu er iets mee wil doen.

Met wat je hebt gedaan, zou het al goed moeten gekomen zijn. Wat je voor alle zekerheid nog kan doen is, in Windows, je schijven controleren met het grafische tooltje. Dan Windows volledig laten afsluiten en zien of het bij heropstarten van de computer nu lukt om Ubuntu op te starten.

Offline loken116

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/09, 18:54:19 »
Je moet steeds je Windows *volledig* afsluiten vooraleer je Ubuntu opstart, dus: géén slaapstand! De windowsschijf moet immers goed afgesloten zijn vooraleer Ubuntu er iets mee wil doen.

Met wat je hebt gedaan, zou het al goed moeten gekomen zijn. Wat je voor alle zekerheid nog kan doen is, in Windows, je schijven controleren met het grafische tooltje. Dan Windows volledig laten afsluiten en zien of het bij heropstarten van de computer nu lukt om Ubuntu op te starten.

Hoi,

ik sluit de laptop altijd af met: Start, Afsluiten. en wat bedoel je dat die schijf goed moet worden aangesloten? dat ding is goed aangesloten ik heb net nog gecheckt ;). en met wat voor grafisch tooltje je schijf laten scannen? hoe heet het programma?  ty alvast voor het antwoord wat je zei ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/09, 18:58:31 »
Ik gebruik Windows al 6 jaar niet meer, maar toen was er al een grafische mogelijkheid (i.p.v. chkdsk) om een volume te checken.

"Start - Afsluiten": dat is de goede manier om Windows helemaal af te sluiten

Citaat
dat die schijf goed moet worden aangesloten
Er staat, en er stond "afsluiten" in mijn vorige post.

Is het probleem er nog steeds?

Offline loken116

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/09, 19:06:14 »
Ik gebruik Windows al 6 jaar niet meer, maar toen was er al een grafische mogelijkheid (i.p.v. chkdsk) om een volume te checken.

"Start - Afsluiten": dat is de goede manier om Windows helemaal af te sluiten

Citaat
dat die schijf goed moet worden aangesloten
Er staat, en er stond "afsluiten" in mijn vorige post.

Is het probleem er nog steeds?

ik ga het nu checken ;)

Offline jan11000

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/09, 19:18:37 »
Grafische manier van chkdsk is scandisk, op je win pc.
Doe chkdsk boot een keer of 2, en probeer linux weer.

Offline loken116

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/09, 19:44:08 »
Grafische manier van chkdsk is scandisk, op je win pc.
Doe chkdsk boot een keer of 2, en probeer linux weer.


hatseee... ik dee: chkdsk /r bij zoeken bij start en wachte tot er iets kwam. en toen stond er chkdsk /r en dat heb ik met als administrator uitgevoerd en nu zie ik dat hij met windows opdrachtfolder iets doet, er staat:






Offline loken116

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/09, 20:12:37 »
Helaas..... dit bleek niet te helpen.  ik ga nu 12.4 . nog wattes ff verwijderen en dan doe ik de 13 nog wat erop ;).

Offline loken116

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/09, 21:15:28 »
Helaas..... dit bleek niet te helpen.  ik ga nu 12.4 . nog wattes ff verwijderen en dan doe ik de 13 nog wat erop ;).


het heeft allemaal geen zin op deze laptop ik ga het nu proberen op mijn eigen computer :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/09, 21:53:49 »
Je kunt beter een "gewone" installatie doen van Ubuntu, op een eigen partitie op de harde schijf, naast Windows. Dat is een betere oplossing dan de technisch minderwaardige installatie van Ubuntu als "programma" binnen Windows (Wubi).

Aanpak:
https://sites.google.com/site/computertip/installeren

Succes!  :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/11/09, 22:09:02 »
Helaas..... dit bleek niet te helpen.  ik ga nu 12.4 . nog wattes ff verwijderen en dan doe ik de 13 nog wat erop ;).


het heeft allemaal geen zin op deze laptop ik ga het nu proberen op mijn eigen computer :)
De installatie in WIndows (Wubi) werkt in 'de 13 nog wat' helemaal niet meer. Je zal (helaas) moeten gaan voor installatie op een aparte schijf of eigen schijfpartitie.
Let op: installatie op een aparte schijf of partitie gaat meestal goed maar kan je computer ook (tijdelijk) onbruikbaar maken. Weet wat je doet.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/09, 22:12:26 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline vanadium

  • Lid
Re: The NTFS partition was not cleanly unmounted.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/11/12, 18:44:04 »
Mijn oude, roestige kennis van MS-DOS zegt dat het commando om je schijf te laten checken en repareren chkdsk /f is, en niet chkdsk /r