Mijn HP OfficeJet Pro 8500A 910 all in one printer werkt normaal, maar ik krijg de
scanner niet meer aan de praat.
We zijn deze week overgestapt van Proximus (Belgacom) naar Scarlet en daardoor moest ik zowel in de Ubuntu laptop als in de Windows 7 desktop van mijn vrouw opnieuw verbinding maken met de router en de netwerksleutel ingeven om de printer terug te kunnen gebruiken - deze staat op een lokaal netwerkje met een vast ip-adres (192.168.1.66). Maar daar heeft mijn probleem niets mee te maken vermits de scannere voor de omschakeling van provider ook al niet werkte.
Vanop de Win-7 pc kan ik nu wel scannen, maar vanop de Ubuntu laptop lukt het niet.
Ik heb al heel wat ondernomen: op de Win-7 de Officejet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - de printer gedeeld in Windows - hp-device manager (
HPLIP) opnieuw geinstalleerd op de laptop en ge-update naar versie 3.15.6 - in Ubuntu/Systeeminstellingen/Afdrukbeheer bij Eigenschappen van de Officejet Instellingen/Apparaat URI aangepast van Verbinding=HPLIP naar Socket gezet en opnieuw terug naar HPLIP ...
Ik begin er gek van te worden ...
Als ik Sane opstart en op 'scannen' druk, krijg ik de melding '
Scannen is mislukt Kan niet verbinden met scanner'
Als ik Xsane opstart krijg ik '
Kan apparaat niet vinden 'hpaio:/net/Officejet.... ' Fout tijdens apparaat communicatieAls ik in Firefox het ipadres ingeef van de printer krijg ik geen verbinding (192.168.1.66)
Kan hier iemand mij op het goede spoor zetten
Het rare is dat mijn scanner het jaren wel goed gedaan heeft !?
O ja, ik werk in Ubuntu 14.04 LTS en zowel de laptop met Ubuntu als de desktop met Win7 zijn draadloos verbonden met het lokaal netwerkje waarin de printer/scanner eveneens draadloos hangt.