Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Uit de hand lopende en/of al uit de hand gelopen topics verwijderen/opruimen?

Ja
44 (48.4%)
Nee
47 (51.6%)

Totaal aantal stemmen: 83

Poll gesloten: 2009/03/29, 19:14:43

Auteur Topic: Uw mening gevraagd  (gelezen 20863 keer)

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #75 Gepost op: 2009/03/18, 15:25:01 »
Misschien kan er iemand gewoon een draad openen in het subforumn ubuntu-nl met de titel "ideeën voor ubuntu-nl hier bespreken" ? Eventueel een sticky?

edit: dan kan deze draad ook weer on-topic verder  ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #76 Gepost op: 2009/03/18, 15:27:19 »
Is het niet handiger om voor losse ideeën of per vergadering een nieuw topic te openen?
Anders komt alles door elkaar te staan.
Zo kan je discussies die afgerond zijn ook afsluiten.

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #77 Gepost op: 2009/03/18, 15:28:15 »
Eigenlijk wel he.  :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #78 Gepost op: 2009/03/18, 15:50:47 »
Ok, dan wachten we een eventuele reactie van het team even af....

Offline Double12

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #79 Gepost op: 2009/03/18, 16:22:52 »
Und hier geht's weiter:
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-nl-denktank/

Dan kan in dit topic weer over het originele onderwerp gesproken worden.

Offline idefix

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #80 Gepost op: 2009/03/18, 16:45:21 »
Ik heb ja gestemd. Kijk eens op wikipedia. Daar staat:
Citaat
Vaak hebben moderatoren als taak om een forum, mailinglijst of website netjes te houden of een discussie te leiden. Om deze taak te volbrengen hebben moderators vaak rechten om berichten van gebruikers aan te passen of te verwijderen en om gebruikers te corrigeren
En daar sta ik achter.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #81 Gepost op: 2009/03/18, 18:33:29 »
Ik heb ja gestemd. Kijk eens op wikipedia. Daar staat:
Citaat
Vaak hebben moderatoren als taak om een forum, mailinglijst of website netjes te houden of een discussie te leiden. Om deze taak te volbrengen hebben moderators vaak rechten om berichten van gebruikers aan te passen of te verwijderen en om gebruikers te corrigeren
En daar sta ik achter.
Berichten aanpassen of verwijderen is toch echt iets anders dan hele topics verwijderen. Achter het aanpassen of verwijderen van berichten die niet door de beugel kunnen staat denk ik iedereen wel, maar daar gaat deze poll niet over.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #82 Gepost op: 2009/03/18, 18:43:09 »
ik denk in sommige topics de laatste tijd,,
als daar idd alleen maar "losse" berichten werden verwijderd er meer onrust,, meer onvrede en meer onbegrip ontstaan zou zijn.

of als er zoveel ontspoorde berichten staan dat van het hele topic geen brood meer valt te bakken als die verwijderd worden dat het beter is het te sluiten.

tja ik ben nog van het type dat "braaf luisterd" naar de mods als die gillen,,,
niet verkeerd opvatten aub, maar imo hebben zij het heft in handen en zou ik het er niet mee eens zijn solliciteer ik naar de functie indien er meerdere leden het oneens zijn met de mods.

ook dat is democratisch ;)

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #83 Gepost op: 2009/03/18, 19:05:33 »
Ik heb voor ja gestemd, verwijderen dus, voor mij persoonlijk hebben de discussies van de laatste tijd nog weinig te maken met Ubuntu... het gaat steeds vaker over de communicatie tussen enkele mods en gebruikers, en hoe ze over elkaars handelen denken,  iets wat mij als gebruiker van Ubuntu weinig boeit eerlijk gezegd, doe dat lekker buiten het forum om  ;)

Begrijp me niet verkeerd, want een keer een mening van andere over een conflict (in het off topic gedeelte) vragen kan geen kwaad maar een dagenlang gevecht om wie er gelijk heeft, en juist heeft gehandeld, kan volgens mij aardig verkeerd overkomen op nieuwe leden en andere meelezers.  Ik zit voor mijn werk als fotograaf dagelijks op diverse forums, maar kom het nergens tegen dat leden die ontevreden zijn zoveel ruimte krijgen als hier om hun mening ze geven, zijn er echt problemen tussen mensen dan gebeurt dat op de achtergrond.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #84 Gepost op: 2009/03/18, 19:09:12 »
Citaat
Discussies zijn goed maar we moeten stilstaan bij het feit dat uit de hand gelopen of lopende topics een negatieve invloed zullen hebben op Ubuntu NL, sponsors, nieuwe leden etc.. Daarbij komt ook kijken dat als men zo een negatief topic verwijderd niet weer hetzelfde topic gaat opstarten.

Wanneer in het openbare gedeelte van dit forum materiaal komt te staan dat zo belastend en zo negatief is , dat de continuiteit van het forum/ voortbestaan van het forum in het geding is, mag van mij het team adhoc beslissen een explosief draadje te verwijderen. Dat is in het verleden ook wel eens (adhoc) gebeurd.
Niet als regel, niet als gewoonte, maar als noodmaatregel. Door een paar heel erg welwillende sponsors kan dit forum vooruit en bestaan, we zijn allen in feite te gast hier. Geen enkele sponsor wil langdurig gassocieerd worden met gedoe en negativiteit, daarom heb ik voor gestemd, in bijzondere gevallen/forummomenten. Die inschatting van bijzondere omstandigheden laat ik graag over aan het moderatorteam.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #85 Gepost op: 2009/03/18, 19:14:47 »
@leoquant

+1

Offline idefix

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #86 Gepost op: 2009/03/18, 19:21:41 »
Ik heb ja gestemd. Kijk eens op wikipedia. Daar staat:
Citaat
Vaak hebben moderatoren als taak om een forum, mailinglijst of website netjes te houden of een discussie te leiden. Om deze taak te volbrengen hebben moderators vaak rechten om berichten van gebruikers aan te passen of te verwijderen en om gebruikers te corrigeren
En daar sta ik achter.
Berichten aanpassen of verwijderen is toch echt iets anders dan hele topics verwijderen. Achter het aanpassen of verwijderen van berichten die niet door de beugel kunnen staat denk ik iedereen wel, maar daar gaat deze poll niet over.
Neen, maar ik sta wel achter het verwijderen van hele topics. ik vertrouw de moderatie genoeg dat ze dit niet te pas en te onpas zullen doen, dat ze het integendeel pas in uiterste nood zullen doen. De dag dat ik geen 100% vertrouwen meer heb in de moderatie, kom ik niet meer. Maar dat zal nog niet te snel gebeuren.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #87 Gepost op: 2009/03/21, 18:44:15 »
Ik heb nee gestemd waarom , topics die zonder overleg verwijderd worden waarom? topics die gesloten worden waar geen woord verkeerd is gezegd. Het wordt tijd dat het moderator-team zelf eens de richtlijnen na leest (http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/richtlijnen#Forum) vooral het gedeelte Conflicthantering

John

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #88 Gepost op: 2009/03/21, 18:51:48 »
Heb je concrete voorbeelden, John 50?
En heb je in die gevallen contact opgenomen met de moderator in kwestie?

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #89 Gepost op: 2009/03/21, 18:59:37 »
Heb je concrete voorbeelden, John 50?
En heb je in die gevallen contact opgenomen met de moderator in kwestie?
Vandaag nog zie (http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/heel-zwak/)
Ik heb aan DarkEra gevraagt waarom maar tot nu toe nog geen antwoord.

John

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #90 Gepost op: 2009/03/21, 19:04:45 »
Kan jij me dan uitleggen wat voor zin het heeft om een negatief topic omhoog te "schoppen" in een discussie waar je helemaal niet bij betrokken bent geweest?

Ik snap je punt dat het minder gezellig is dan eerst, maar op deze manier wordt de sfeer toch niet beter?

En als je er wel graag bij betrokken wilt zijn dan kan dat natuurlijk, maar dan moet iedereen wel op een constructieve manier bijdragen. Klagen dat het zo slecht gaat is makkelijk, maar concrete verbeteringen hebben we meer aan.

DarkEra

  • Gast
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #91 Gepost op: 2009/03/21, 19:06:13 »
Heb je concrete voorbeelden, John 50?
En heb je in die gevallen contact opgenomen met de moderator in kwestie?
Vandaag nog zie (http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/heel-zwak/)
Ik heb aan DarkEra gevraagt waarom maar tot nu toe nog geen antwoord.

John

Beste John, ik heb helaas geen mail of persoonlijk bericht van je ontvangen.

Ook heb ik in het topic vermeld waarom het moderator team ervoor gekozen heeft het topic op slot te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/21, 19:08:22 door DarkEra »

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #92 Gepost op: 2009/03/21, 19:13:13 »
Ik ben er niet bij betrokken geweest maar ik heb het wel gevolgd ook is het mogelijk aan een negatief topic een positieve wending te geven.

John 

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #93 Gepost op: 2009/03/21, 19:20:07 »
Heb je concrete voorbeelden, John 50?
En heb je in die gevallen contact opgenomen met de moderator in kwestie?
Vandaag nog zie (http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/heel-zwak/)
Ik heb aan DarkEra gevraagt waarom maar tot nu toe nog geen antwoord.

John



Beste John, ik heb helaas geen mail of persoonlijk bericht van je ontvangen.

Ook heb ik in het topic vermeld waarom het moderator team ervoor gekozen heeft het topic op slot te zetten.

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd jammer dat het niet is aangekomen laten we maar verder gaan met het positieve gedeelte van het forum.

John

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #94 Gepost op: 2009/03/21, 23:54:10 »
Ik heb wel op ja gestemd. Maar dit wil niet zeggen dat er zomaar een topic gesloten kan worden. Ik vertrouw hier dan wel op het  mod team dat zo´n beslissing neemt. Een topic dat verwijderd word moet dan natuurlijk in het beginsel al niet goed van aard zijn. Anders is het toch heel simpel om zo'n topic op te schonen. En ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld het antwoord dat een troll gegeven heeft en de voortvloeiende antwoorden te verwijderen, waarna middels een reactie van de mod hier netjes op gereageerd moet worden.

Komt het dan alsnog met tot een verwijdering. Dan is het natuurlijk altijd weer aan het mod team om in te schatten dat dit nodig is. En dat is natuurlijk in mijn beleving alleen als het bericht schadelijk is voor het forum en haar leden.

Met andere woorden, ik vertrouw op de mods van dit forum, ik ben zelf ook mod op een ander. En ja, je moet wel eens de vrijheid hebben om adequaat te reageren. En niet eerst oefenloos in een discussie te hoeven treden om een topic te verwijderen cq op te schonen.

Mijn vertrouwen heeft dan ook weer alles te maken met het feit dat een mod natuurlijk wel vrijwillig is en zich niet aanmeld om zo maar allerlei beslissingen gaat nemen zonder er over na te denken.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #95 Gepost op: 2009/03/28, 03:00:52 »
DarkEra sluit dit topic je bent goed op weg de is al veel te veel gezegt anders gaat het morgen verder, mijn stem heb ik veranderd in ja het verleden achter later en een nieuwe start maken met het forum  ;)
John

DarkEra

  • Gast
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #96 Gepost op: 2009/03/28, 03:19:32 »
Bij nader inzien hebben we het topic wat opgeruimd voordat men gaat vragen waar de discussie van vandaag gebleven is. Bij deze willen we jullie ook vragen om gewoon verder ontopic te gaan waar de poll eigenlijk voor bedoeld is.

Namens het moderator team.


« Laatst bewerkt op: 2009/03/28, 03:26:21 door DarkEra »

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #97 Gepost op: 2009/03/28, 06:38:28 »
Het helemaal weghalen van de betreffende discussielijn, hoe onsmakelijk ook, vind ik wel jammer. Deze poll laat een 50-50 verdeling zien als het gaat om het inzetten van die maatregel.

Persoonlijk had ik er dan de voorkeur aangegeven de discussie af te splitsen van dit draadje. Dat was ook een duidelijke maatregel geweest, maar minder vergaand dan volledige verwijdering.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #98 Gepost op: 2009/03/28, 11:57:46 »
Ik ben niet zo blij met stemmen, argumenten zijn meestal beter. Stemmen kan bij arbitraire zaken, liever niet bij fundamentele/principiële zaken.

Mijn voorstel: alle reacties die tegen de regels zijn onmiddellijk voorgoed verwijderen (dus ook niet houden voor de "hogere" dames en heren). Ook de reacties die volgen uit een foute reactie moeten voorgoed weg, evenals de quotes hiervan. Als een reactie illegaal is, is ook alles wat daaruit voortvloeit illegaal en mag dus niet gebruikt worden. Door reacties te verwijderen zal men in de toekomst ook wat voorzichtiger worden met het plaatsen van foute reacties.

Ik ben geen voorstander van het behouden van delen voor een "select publiek". Als de politie foute goederen in beslag neemt wordt ook alles vernietigd/van de hand gedaan (tenminste, dat moet van de wet). Iets in beslag nemen omdat het fout is en het dan vervolgens zelf gebruiken is onethisch. Als het goed is om te gebruiken is het voor iedereen goed.

Welke reacties zijn fout? Behalve de "gewone" foute reacties zijn ook reacties waarbij burgers/staatslieden van ander landen worden gekleineerd en beledigd fout. Je niet mengen in binnenlandse aangelegenheden van een ander land is een normaal principe in de wereld.

Jammer genoeg wordt dat zeer selectief gebruikt. Als wij het doen mag het wel, als anderen het doen mag het niet. Door andere landen/burgers/leiders te beledigen geef je anderen ook het recht om dat met je eigen land te doen.

Dit heeft hier ook vaak stof doen opwaaien. Ik neem het dan op voor de tegenpartij (of ik nou persoonlijk voor ben of niet). Onze geschiedenis (en van elk ander land) barst van de misdaden en de wandaden. Het is hooghartig en laf die van anderen te benoemen en de jouwe te vergeten. Door dit soort reacties te vermijden vermijdt je ook de "ja, maar jij....."reacties. Iedereen heeft recht op zelfbeschikking. Wij, ................ en zij ook.

Re: Uw mening gevraagd
« Reactie #99 Gepost op: 2009/03/28, 12:08:42 »
@Jan Stedehouder: de poll 50-50? Het is anders duidelijk 45-43, dus een meerderheid die nee heeft gestemd.