Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vragen Live Cd  (gelezen 1349 keer)

Gast

  • Gast
Vragen Live Cd
« Gepost op: 2005/09/02, 20:01:04 »
Hallo,
ik heb de live cd van Kubuntu gedownload om eens te kijken of (k)ubuntu wat voor mij is voordat ik het definitief wil installeren.
Ik loop daarbij tegen enkele probleempjes aan:

1. mijn printer toevoegen lukt (HP photosmart 7350). Printen vervolgens niet. Geen foutmelding, task is busy, dat is alles. Het lijkt wel of tie hangt.

2. het draaloos netwerk aan de praat krijgen lukt niet. (Sitecom 140G+ pci-card).

En zo zullen er nog wel enkele dingetjes zijn, maar daarvoor heb ik nog niet uitgebreid genoeg getest misschien...

Als iets onder de Live cd niet werkt of werkend is te krijgen, is dat dan straks ook zo bij de ge

Vragen Live Cd
« Reactie #1 Gepost op: 2005/09/03, 01:37:08 »
Deze 2 dingen (vooral dat draadloze) zijn dingen die in de install versie net iets beter gaan (ik zal je de details besparen over het waarom).

Gast

  • Gast
Vragen Live Cd
« Reactie #2 Gepost op: 2005/09/03, 10:23:23 »
Dus, Dennis, als ik je goed begrijp is de kans groot dat ik mijn draadloos netwerk onder een volledig ge

Vragen Live Cd
« Reactie #3 Gepost op: 2005/09/03, 12:20:37 »
Ik zou er geen 100% garantie op durven geven en het zal niet makkelijk zijn (volgens mij heb je ndiswrapper nodig), maar de kans is zeker niet klein dat het zal werken.

Gast

  • Gast
Vragen Live Cd
« Reactie #4 Gepost op: 2005/09/03, 16:41:46 »
Ok

Tommie

  • Gast
Vragen Live Cd
« Reactie #5 Gepost op: 2005/09/06, 23:55:35 »
Hallo,

Ik ben *net klaar* met de download van de Live-CD van Ubuntu.

Ik heb een 7-jaar oude Dell-laptop (een Latitude CPi, PII 350 MHz, 6 Gb HD, 64 Mb EDO-RAM) waar op dit moment nog WinME op draait: daar dat er nu al meer dan 3 jaar onafgebroken op draait, verwacht ik dat ie elk moment compleet zal crashen (niets nieuws onder de zon hier...).

Omdat de laptop een "oudje" zonder floppydrive is (met 'n USB-poort), en daar de CD-rom van WinME niet bootable is, en aangezien W2K en XP veel te "zwaar" voor zo'n oud laptopje zijn, dacht ik dat linux er misschien wel op zou draaien.

Daarom mijn newbie-vraagje: Zou Ubuntu (of Debian?) een goede distro voor hogergemelde laptop zijn? Ik heb sinds een week Mandrake 10.1 op

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Vragen Live Cd
« Reactie #6 Gepost op: 2005/09/07, 16:42:21 »
Hmmm, Ubuntu zal lopen op die machine ... but it ain't gonna be fast. Tenzij je kiest voor een "lichtere" window manager dan Gnome of KDE (blackbox, xfce, icewm, ... twm ;) ).
Zelf draai ik Debian op een PII 350 en Ubuntu op een P4. De Debian gebruik ik als router/LDAP/file en print server (zonder X-Windows).

Vragen Live Cd
« Reactie #7 Gepost op: 2005/09/07, 20:36:29 »
Ubuntu en zeker Kubuntu zullen zwaar zijn, de LiveCD nog zwaarder omdat je erg weinig geheugen hebt. Als je Ubuntu echt wilt proberen kun je beter Ubuntu installeren met server als bootoptie en daarna in text-mode de pakketten xfce4 en x-window-system-core installeren.

mlcouprie

  • Gast
Vragen Live Cd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/03, 14:32:31 »
Citaat van: Tommie
Zou Ubuntu (of Debian?) een goede distro voor hogergemelde laptop zijn? Ik heb sinds een week Mandrake 10.1 op
Xubuntu is speciaal gebouwd voor ouwe machines. Ik heb een Athlon 750 (overgeklokt naar een waanzinnige 825 MHz!!), en Xubuntu loopt daar prrrrima op. 1 probleem: de printer (HP Photosmart 2575)..... :(

Hoopdajederwataanhebt