Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met nieuwe GUI van Ubuntu Unity  (gelezen 523 keer)

Offline FYA

  • Lid
Problemen met nieuwe GUI van Ubuntu Unity
« Gepost op: 2012/07/08, 18:03:05 »
Ik heb een probleem met de nieuwe GUI van Ubuntu Unity. Ik gebruik namelijk 2 schermen op mijn desktop-pc.

Deze kan ik nu op 2 manieren instellen:

1. Meervoudig bureaublad met beeldscherm(en) 2:

Probleem: ik heb dan op het kleine linkerscherm ook een starterbalk links en die wil ik enkel op het rechterscherm.
Probleem2: wanneer ik van het ene naar het andere scherm ga met mijn muisaanwijzer blijft die even hangen aan de rand. Misschien ten gevolge van de starterbalk?

Optie 2: Bureaublad op één beeldscherm (meervoudig bureaublad):

Probleem: het linkerscherm ziet nu wit, ga ik er met mijn muisaanwijzer naartoe verdwijnt het pijltje en verandert dit in een zwart kruisje. Programma's die op dit scherm openen zijn ook niet meer te sluiten. Want er ontbreekt een menubalk met sluit- en minimaliseerknop.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Welke van de 2 opties dan werkt maakt mij persoonlijk niet uit, als het bureaublad maar over de 2 schermen wordt verdeeld als voorheen.

Alvast bedankt!

Re: Problemen met nieuwe GUI van Ubuntu Unity
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 20:10:37 »
1 Bij Systeeminstellingen --> Schermen kun je aangeven of de Starterbalk op 1 of 2 schermen moet.

Offline vis ta

  • Lid
Re: Problemen met nieuwe GUI van Ubuntu Unity
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/08, 21:55:16 »
Dat werkte daarstraks niet (meer)! Maar nu is het gelukt. Misschien komt dat omdat ik ondertussen mijn pc opnieuw heb opgestart.

Zit ik alleen nog met het blijven 'plakken' aan de rand. Maar als ik de muisaanwijzer heel snel beweeg lijk ik er geen last van te hebben. Misschien moet ik proberen daar een gewoonte van te maken, snelle muisbewegingen.

Bedankt!

Re: Problemen met nieuwe GUI van Ubuntu Unity
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/08, 23:45:40 »
In datzelfde venster kun je 'plakkende randen' op uit zetten :)