Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Command  (gelezen 1292 keer)

msjonathan

  • Gast
Command
« Gepost op: 2007/06/11, 17:30:33 »
Heeft er iemand soms links of namen van boeken, waar simpel en duidelijk uitgelegd staat
hoe je moet werken met de command? zo wat de basis functies

Bedankt :p

Offline Soul-Sing

  • Lid
Command
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/11, 17:32:03 »
Citaat van: msjonathan
Heeft er iemand soms links of namen van boeken, waar simpel en duidelijk uitgelegd staat
hoe je moet werken met de command? zo wat de basis functies

Bedankt :p
als je goed begrijp bedoel je: https://wiki.ubuntu.com/NlTerminalHowto

Command
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/11, 18:42:49 »
Ik denk dat het ook een kwestie is van ervaring. Als beginner weet je geen enkele, of hoogstens cd. Wanneer je op dit forum een vraag stelt (of ergens anders) dan krijg je meestal een commando naar je hoofd geslingerd, en dan heb je er weer een bij geleerd.

De meest gebruikt staan in de NITerminalHowto van Bartek (zie linkje^^^).

Wil je echt alle (bij mij 2267) commando's zijn, druk dan op dubbel tab, maar daar heb je niet veel aan. Ook leuk en leerzaam is om je eigen scriptjes te maken waar je meerdere commando's inzet, en met enkel een commando aanroept.

Offline SWAT

  • Administrator
Command
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/11, 22:00:04 »
Je 'begint' sowieso met het gebruiken van Gnome/KDE e.d.. Daarna kan je je verdiepen in de command line interface. Een voorbeeld van een handleiding is al gegeven door leoquant

Offline Ben37

  • Lid
Command
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 19:13:59 »
Citaat van: SWAT
Je 'begint' sowieso met het gebruiken van Gnome/KDE e.d.. Daarna kan je je verdiepen in de command line interface. Een voorbeeld van een handleiding is al gegeven door leoquant
Als je bedoelt ervaring op doen met de commandline, Bash, zou je kunnen doen wat ik op het momet doe; boeken ter hand nemen die ik vroeger al eens gekocht hebt. De commando's zijn nog steeds het zelfde.

linux in 24 uur, Craig en Coletta
Snel leren werken met linux, Stefanie Teufel
Linux van Easy computing
Zijn misschien wel bij de Slechte of anders op een PC beurs te krijgen

Onze zuiderburen hebben ook heel wat op Intranet
Bash in linux leren van Willem Penninck, heel fundamenteel, kun je downloaden en je vindt daar meer van handleidigen b,v instaleren van verschillende soorten bestanden etc.

Succes; het kost vele vele uren

Ben 37

msjonathan

  • Gast
Command
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/12, 19:46:56 »
Bedankt voor jullie reacties ik ga dit al zeker proberen

Bedankt