Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 7 in Virt.Box  (gelezen 592 keer)

Offline yJi

  • Lid
Windows 7 in Virt.Box
« Gepost op: 2016/04/08, 13:30:02 »
In Oracle VirtualBox heb ik Windows 7 geïnstalleerd en ondermeer de beschrijving
van Pjotr gevolgd, hoewel mijn Win 7 een gekochte versie is. Allemaal goed!

Daarin heb ik dus mijn Digitizer Jr van Janome van Wilcom geïnstalleerd. Versie 4.5H

Digitizer Jr, werkt alleen maar met de speciale usb-stick, een dongle dus.
Dat lijkt allemaal goed te gaan, maar wanneer ik dan Digitizer wil opstarten en wanneer de dongle actief is, dan weigert Digitizer toch om op
te starten.

Terwijl op mijn oude bakje met 'ja' XP, gaat dat dus wel goed. Dit is dus ook niet op dezelfde pc's gedaan.
Maar ik wil dat in Windows 7 werkend hebben. Dat bakje is mijn oude joybook, mijn desktop is een naamloze pc.

Wie heeft er een idee over, waarom die dongle niet blijkt te werken onder Windows 7. De installatie ging dus wel goed.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline aartje

  • Lid
Re: Windows 7 in Virt.Box
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/09, 09:18:17 »
zijn de virtualbox guest additions al ge-installeerd ? Met een beetje googelen kom je daar wel uit:
bv. http://www.binarytides.com/vbox-guest-additions-ubuntu-14-04/

Offline yJi

  • Lid
Re: Windows 7 in Virt.Box
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/10, 18:29:48 »
zijn de virtualbox guest additions al ge-installeerd ? Met een beetje googelen kom je daar wel uit:
bv. http://www.binarytides.com/vbox-guest-additions-ubuntu-14-04/

Ja, dat is wel een paar keer gebeurt, nu staan de USB-onderdelen wel in VirtualBox en bruikbaar onder Windows 7,
ben benieuwd of de dongle dan nu ook werkt.

Ja de dongle werkt nu ook en Digitizer start ook op, bedankt. Er zit dus een bug in VB, heb ik begrepen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro