Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Valve brengt dit jaar op Linux draaiende steam-box-console uit  (gelezen 672 keer)


Re: Valve brengt dit jaar op Linux draaiende steam-box-console uit
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/07, 16:04:44 »
Mooi initiatief, gaat dit ook betekenen dat andere platforms gepoort worden in de toekomst naar Linux, bijv Xbox, PS, Nintendo? Of begrijp ik het niet helemaal, kan natuurlijk. =D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Valve brengt dit jaar op Linux draaiende steam-box-console uit
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/07, 20:30:31 »
Maar de belangrijkste vraag is: kan het Android-apps draaien? Anders zal het geen kans van slagen hebben.

(en nee, dat meen ik niet serieus, dat is een pun omdat ik bijna niemand meer tegenkom op fora/blogs die dit argument niet geeft)

Re: Valve brengt dit jaar op Linux draaiende steam-box-console uit
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/07, 20:35:25 »
Ik vind het vooral positief omdat het grote ontwikkelstudios zal overhalen om voor die hippe steam box te ontwikkelen, en dus voor Linux, dan is de moeite wel erg klein om het goed op Ubuntu te laten draaien!

Gijsbert, ik denk dat je het inderdaad wat verkeerd begrepen hebt, het is een totaal nieuwe spelconsole met Linux erop, er wordt niets geport.


Re: Valve brengt dit jaar op Linux draaiende steam-box-console uit
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/09, 13:56:05 »
Dat zijn serieus veel USB-poorten voor een gaming console. Gaan daar de controllers in? Beetje onhandig dat ze allemaal aan de achterkant zitten.

En 4 eSata-poorten? Dit is een beetje overdreven.

Re: Valve brengt dit jaar op Linux draaiende steam-box-console uit
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/09, 19:50:23 »
Ik vind het vooral positief omdat het grote ontwikkelstudios zal overhalen om voor die hippe steam box te ontwikkelen, en dus voor Linux, dan is de moeite wel erg klein om het goed op Ubuntu te laten draaien!

Gijsbert, ik denk dat je het inderdaad wat verkeerd begrepen hebt, het is een totaal nieuwe spelconsole met Linux erop, er wordt niets geport.
Ik doel niet op de console, echter op de spelletjes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.