Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Distrowatch paginabreedte  (gelezen 2113 keer)

Offline EvC

  • Lid
Distrowatch paginabreedte
« Gepost op: 2020/02/14, 22:23:12 »
Begrijpen jullie waarom die pagina niet in de volle breedte getoond wordt? Elke andere website werkt perfect.

Dat overkomt mij na een verse Linux installatie in Firefox, of bij een nieuwe versie van Firefox . Pas na dagen gebruik is het plots hersteld:

Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline Bloom

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/14, 22:57:54 »
Nee, dat is bij mij alleszins niet het geval. Misschien een probleem in je profiel? Heb je al eens met een vers profiel geprobeerd?

DarkEra

  • Gast
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/15, 05:51:43 »
Omdat je ingezoomed hebt schijnbaar.

Offline PKing

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/15, 06:33:41 »
Je Firefox staat op 115% zo te zien, even terug zetten naar 100%.
CTRL - of + werkt daarvoor.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Bloom

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/15, 13:41:36 »
Die 115% had ik niet gezien: dat is natuurlijk de oorzaak.
Ctrl+0 brengt je terug naar de standaardstand.

Offline PKing

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #5 Gepost op: 2020/02/15, 14:19:25 »
Volgens mij kun je het topic op "opgelost" zetten door ergens een vinkje te plaatsen:-)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #6 Gepost op: 2020/02/15, 16:47:58 »
Elke andere website wordt volledig getoond, behalve Distrowatch.

Met de add-on NoSquint Plus op 115% wordt mijn startpagina verticaal optimaal benut wat betreft paginavulling.
Twee afbeeldingen met daarin NoSquint Plus informatie:



Distrowatch is de enige website die niet de volledige breedte toont:



De add-on uitschakelen heeft geen invloed. Wellicht omdat de settings toch bewaard blijven.

Mijn plan is om NoSquint Plus helemaal te verwijderen en Firefox een refresh te geven.
Daarna maar eens kijken wat er met DistroWatch gebeurt.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #7 Gepost op: 2020/02/15, 16:57:25 »
Die 115% had ik niet gezien: dat is natuurlijk de oorzaak.
Ctrl+0 brengt je terug naar de standaardstand.

Ctrl +0 maakt het iets beter, maar nog niet de volle breedte:


Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline vanadium

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #8 Gepost op: 2020/02/15, 17:24:44 »
Misschien moet je eens testen in een nieuw profiel zonder de Nosquint plugin. Met de nieuwe verbeterde zoom functionaliteit in Firefox is het niet uitgesloten dat de combinatie met een plugin , die dit ook regelt, die kleine probleempjes oplevert die je vermeldt.

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #9 Gepost op: 2020/02/15, 17:55:54 »
De Firefox refresh loste het probleem ook niet op. Overigens heb ik nog geen ervaring met het aanmaken van een nieuw Firefox profiel.
Daarom de Chromium browser geïnstalleerd met dit resultaat (elke andere website is normaal):


 
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #10 Gepost op: 2020/02/15, 18:27:52 »
Pagina-info bekijken in Distrowatch laat een grootte zien die beduidend afwijkt van andere sites. Wellicht is dat een aanwijzing.

Maar waarom is dat bij jullie dan geen probleem?



Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #11 Gepost op: 2020/02/15, 19:26:52 »
Mijn voorlopige verklaring is dat de on-board GPU er moeite mee heeft om die website goed weer te geven:



Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline vanadium

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #12 Gepost op: 2020/02/16, 11:41:26 »
De Firefox refresh loste het probleem ook niet op. Overigens heb ik nog geen ervaring met het aanmaken van een nieuw Firefox profiel.
Dat houdt in dat je je verborgen .firefox hernoemt. Firefox maakt dan een nieuwe aan met standaardinstellingen. De ingebouwde "refresh" functie zou min of meer het zelfde moeten doen, maar misschien niet zo grondig?

Het is gemakkelijk te testen: sluit firefox af, hernoem de verborgen folder ".firefox" naar ".mijnfirefox", en start Firefox terug op. Die maakt een volledig nieuw profiel aan. Als het dan nog gebeurt, ben je heel zeker dat het niet aan je profiel ligt. Je sluit Firefox weer geheel af, wist je de nieuwe ".firefox" folder en hernoemt je ".mijnfirefox" folder terug, en volgende keer is je Firefox er terug als vanouts.

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #13 Gepost op: 2020/02/16, 14:52:30 »
Dank voor de uitleg, helder.

Sinds januari zag ik dat er een kritische BIOS-update voor mijn notebook beschikbaar was.
Dat is aangepakt. Linux eraf, Windows erop en de nieuwe BIOS geinstalleerd. Windows verwijderd en Linux er weer op gezet.
Maagdelijker kun je het niet hebben.

Ook dat mocht niet baten voor DistroWatch.
Overigens zie ik dit probleem al bijna een jaar. Ik denk dat die site boordevol zit met content / reclame en dat het tegen zijn grafische grenzen aanloopt.
Een videokaart kan dat blijkbaar wel aan, maar een on-board GPU kan er moeite mee krijgen.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

DarkEra

  • Gast
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #14 Gepost op: 2020/02/16, 17:07:06 »
.....
Sinds januari zag ik dat er een kritische BIOS-update voor mijn notebook beschikbaar was.
Dat is aangepakt. Linux eraf, Windows erop en de nieuwe BIOS geinstalleerd. Windows verwijderd en Linux er weer op gezet.
Maagdelijker kun je het niet hebben.
.....
Wat omslachtig. Heb je dit al eens doorgelezen https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/bios-flitsen.html

Offline EvC

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #15 Gepost op: 2020/02/16, 17:45:54 »
Dat is zeker het overwegen waard.

Lenovo is gewiekst. Alleen bij de duurdere modellen wordt een BIOS-update als een ISO aangeboden.
Bij mijn ideapad is het een .exe.

Overigens gebeurt het updateproces onder Windows op de Lenovo-site vrijwel automatisch: en dat is erg aantrekkelijk.

De hele operatie duurde 4-uur voor ik weer up-and-running was.
Net nog even de VM-backups teruggeplaatst en alles is klaar.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #16 Gepost op: 2020/02/16, 22:20:24 »
Mijn voorlopige verklaring is dat de on-board GPU er moeite mee heeft om die website goed weer te geven:

Dat lijkt me sterk, op mijn 12 jaar oude 6830 uit mijn onderschrift heb ik nergens last van. Ik weet niet wat voor gpu ik heb, maar veel soeps kan het niet zijn.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline Nero

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #17 Gepost op: 2020/02/18, 10:03:53 »
Overigens heb ik nog geen ervaring met het aanmaken van een nieuw Firefox profiel.

Eenvoudig: Firefox afsluiten en met Alt-F2 de opdracht
firefox -profilemanageringeven. Dan kan je gewoon een nieuw profiel aanmaken, of als je reeds meerdere profielen hebt kiezen uit de bestaande.

Het verbaast mij steeds dat doorwinterde linuxers veelal de raad geven om de bestaande .mozilla of .mozilla/firefox te hernoemen dan wel weg te gooien.

Waarom gemakkelijk doen als moeilijk ook kan?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #18 Gepost op: 2020/02/18, 12:49:39 »
De verborgen folder .mozilla vinden en hernoemen in bestandsbeheer vind ik nu eenmaal veel gemakkelijker dan een commando te onthouden, dat in te typen en dan door dialogen te moeten gaan.  =D Lijkt mij wel een meerwaarde, natuurlijk, als je permanent met meerdere profielen werkt op één account.

Offline PKing

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #19 Gepost op: 2020/02/18, 13:00:22 »
Ik heb toch het idee wanneer er maar 1 site de genoemde problemen geeft dat het eerder aan de site ligt dan aan je computer/browser.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline h2o

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #20 Gepost op: 2020/02/18, 13:24:45 »
Ik heb toch het idee wanneer er maar 1 site de genoemde problemen geeft dat het eerder aan de site ligt dan aan je computer/browser.
Die indruk heb ik ook.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline ajjp

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #21 Gepost op: 2020/02/18, 15:13:32 »
Citaat
Ik heb toch het idee wanneer er maar 1 site de genoemde problemen geeft dat het eerder aan de site ligt dan aan je computer/browser.
En waarom heeft dan niemand anders dit probleem?

Offline Rik123

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #22 Gepost op: 2020/02/18, 15:51:41 »
Citaat
Ik heb toch het idee wanneer er maar 1 site de genoemde problemen geeft dat het eerder aan de site ligt dan aan je computer/browser.
En waarom heeft dan niemand anders dit probleem?

Jawel, toch nog iemand die hetzelfde heeft  ;), maar ik ervaar het niet als een groot probleem ..zowel met Chrome als met Firefox een balkje zichtbaar.    Edit: met chrome werkt het toch wel goed..   
« Laatst bewerkt op: 2020/02/18, 15:55:52 door Rik123 »

Offline PKing

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #23 Gepost op: 2020/02/18, 15:54:49 »
Er zijn zoveel instellingen extern en intern die er voor kunnen zorgen dat een site wel of niet goed zichtbaar is, dat het bijna ondoenlijk lijkt om zoiets als dit op te lossen, alle settings van de computer lijken nu gecheckt, daarna wordt het toch een beetje giswerk ben ik bang.
Ik lijk bij die site ook een heel klein stukje te missen in de breedte, zo weinig dat het me niet eens opgevallen was.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Rik123

  • Lid
Re: Distrowatch paginabreedte
« Reactie #24 Gepost op: 2020/02/18, 16:02:51 »
 
ik heb wel eens contact gehad met de makers van bepaalde websites, ze zijn er blij mee als ze weten dat hun website minder goed te lezen is met een bepaalde browser ..Firefox in mijn geval met distrowatch ,een site die ik eigenlijk nooit bezoek, ik was wel nieuwsgierig  =D    Feedback wordt vaak gewaardeerd.