Teams > Promotie

Geef-het-door-cd

(1/4) > >>

Ronnie:
Bij deze een al wat ouder idee van mij, maar gestrand bij de verdere uitwerking ervan:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PromotieWiki/GeefHetDoorCD

Als er iemand mee aan de slag wil, ga gerust je gang. Heb je verbeterpunten, laat het gerust weten!

JvH:
Ik vind het een ontzettend leuk idee!
Ik ben alleen wel bang dat die cd's niet lang blijven rouleren zoals de bedoeling is. Maar misschien ben ik gewoon te achterdochtig van aard :)

Als het werkt, lijkt het me wel enorm interessant om ergens op een kaart te kunnen zien hoe de cd's zich verspreiden. Als dat gekoppeld wordt aan een waardering die de nieuwe gebruikers plaatsen, zou je evt ook kunnen zien of Ubuntu in bepaalde delen van het land beter aanslaat dan in andere :)

Ronnie:
Dat is inderdaad één van de punten waar nog aan gewerkt moet worden. Hoe motiveer je mensen (ook onbewust) om de CD terug te brengen...

Ook moet het voor mensen erg eenvoudig zijn om aan te geven dat ze de CD geprobeerd hebben (kan dit misschien afgehandeld worden door een custom CD?)

Wat ik ook gemerkt heb, is dat het bakje van A4 papier niet erg stevig is. Ook hier zijn verbeteringen nodig.

Double12:
Ik denk dat het bij het GeefHetDoor-project wel een beetje draait om uitstraling. Een net iets slordigere uitstraling kan al zorgen dat de helft minder mensen de CD meenemen. De doelstelling dat iedereen het CD-bakje zelf kan uitprinten op een A4'tje en de CD zelf kan branden is heel praktisch. Maar ik denk wel dat het bakje laten printen door een drukker op net wat steviger papier het project wel een professionelere uitstraling geeft. Dit kost echter geld, dus moet hier een afweging gemaakt wroden.

heir4c:
Is er een officiële site waar het hoesje en eventueel de cd label te downloaden zijn?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie