Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FTP ON THE GO  (gelezen 1788 keer)

tahir

  • Gast
FTP ON THE GO
« Gepost op: 2009/10/22, 11:20:05 »
Dag Linux vrienden,

Ik heb een kleine probleem waar ik maar niet uit kom, mischien kan iemand mij op de juiste weg helpen.

Ik heb een Ubuntu server draaien, software versie is 9.04. dat op zich werkt allemaal goed.

Ik kan met mijn win pc met WINSCP inloggen en een en ander bewerken. Maar nu wil ik hetzelfde doen met mijn IPHONE. Hiervoor heb ik een programma gevonden die heet FTP on the go.
Hiermee kan ik wel verbinding krijgen met mijn Ubuntu server maar zie geen enkele bestand en kan dus ook niets doen.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe???

bvd,

Tahir

Offline ivo

  • Lid
Re: FTP ON THE GO
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/22, 15:37:26 »
Leg eens uit wat je precies wilt doen. FTP = file transfer protocol. Dan zou je, als het werkt, in staat zijn om bestanden tussen de server en je iPhone heen en weer te halen.
Maar omdat je zegt dat je een en ander wil bewerken........ daar kun je met ftp niet zoveel mee.
Of je moet de bewerking op je iPhone uit kunnen voeren en dan de bestanden weer terugfietsen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: FTP ON THE GO
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/22, 17:13:12 »
de iPhone heeft geen bestand manneger,
als je hem jail-breakt kan het wel, mist je een bestand manneger installeerd (maar die is via de app-store gratis te krijgen)

anders wil het niet, want de iPhone staat het gewoon niet toe


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

tahir

  • Gast
Re: FTP ON THE GO
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/22, 23:01:40 »
@ ivo,

ik will idd een config bestand op mijn iphone kunnen bewerken en dan weer terugzetten.

@ Richard,

ik denk dat het niet te maken heeft met mijn Iphone, daar ik wel kan inloggen op mijn Dreambox..deze werkt met linux, en kan ook alles zien en bewerken. Alleen lukt het niet met de Linux_Ubuntu server.

Re: FTP ON THE GO
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/23, 08:06:33 »
Je wilt via FTP bestanden bekijken op je Ubuntu-server? Dan zul je wel eerst een FTP-server moeten installeren. https://help.ubuntu.com/8.04/serverguide/C/ftp-server.html

tahir

  • Gast
Re: FTP ON THE GO
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/23, 09:23:35 »
Thanx, Cumulus007,

Dit zal ik vanavond proberen, maar zoals ik hierboven schreef..

Hoe kan het dat ik dan wel met windows ps.. met winscp wel verbinding heb en wel bestanden kan ophalen en bewerken.


maar dit zal ik ook proberen...


« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 09:44:36 door tahir »

Offline ivo

  • Lid
Re: FTP ON THE GO
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/23, 13:50:18 »
De Cumulus007 weet niet dat winscp een Free SFTP, FTP and SCP client for Windows is.
Ik wist het ook niet maar ik heb het even opgezocht.

Valt me me toch een beetje tegen van Cumulus007   ;)


http://forum.ubuntu-nl.org/programmeren/ftp-c/
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: FTP ON THE GO
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/23, 14:54:54 »
Hoe kan het dat ik dan wel met windows ps.. met winscp wel verbinding heb en wel bestanden kan ophalen en bewerken.
WinSCP kan een Sftp verbinding opzetten met de ssh-server (sftp is Secure Ftp, de opvolger van het onveilige ftp, werkt via een openssh server en heeft geen aparte ftp-server nodig).
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Openssh-server
Klik links bovenin op Documentatie