Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Disk boot failure  (gelezen 1332 keer)

Offline livino

  • Lid
Disk boot failure
« Gepost op: 2008/09/07, 11:42:34 »
Mogelijk is dit een hardwareprobleem, maar je moet èrgens beginnen...

Ik heb sinds kort een erg oude computer in huis. Erg oud betekent bouwjaar 1999  en het dingetje heeft bijna tien jaar op een zolder staan bestoffen...

Toch wil ik proberen wat er nog mee aan te vangen valt ("Niks!" hoor ik al roepen, maar ik ben koppig...)

Eerste probleem is dat ik bij het opstarten merk dat er sprake is van een "low battery" (uh, niet dat dát me verbaast...) maar een ernstiger probleem is dat na een schijnbaar vlekkeloze start ik plots de melding krijg "Disk boot failure. Please insert system disk." Betekent dit dat er domweg geen harde schijf in zit? Of scheelt eer nog wat anders dat simpeler op te lossen is?

Lieven

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Disk boot failure
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/07, 11:49:20 »
Citaat van: livino
Betekent dit dat er domweg geen harde schijf in zit?
Als je de kast even openschroeft, dan zie je dat meteen.  :-)

Offline Drummies

  • Lid
Disk boot failure
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/07, 11:56:45 »
Citaat van: livino
Mogelijk is dit een hardwareprobleem, maar je moet èrgens beginnen...

Ik heb sinds kort een erg oude computer in huis. Erg oud betekent bouwjaar 1999  en het dingetje heeft bijna tien jaar op een zolder staan bestoffen...

Toch wil ik proberen wat er nog mee aan te vangen valt ("Niks!" hoor ik al roepen, maar ik ben koppig...)

Eerste probleem is dat ik bij het opstarten merk dat er sprake is van een "low battery" (uh, niet dat dát me verbaast...) maar een ernstiger probleem is dat na een schijnbaar vlekkeloze start ik plots de melding krijg "Disk boot failure. Please insert system disk." Betekent dit dat er domweg geen harde schijf in zit? Of scheelt eer nog wat anders dat simpeler op te lossen is?

Lieven
een aantal mogelijkheden check de bekabeling naar je hard disk

je bios instellingen zijn verdwenen tijdens opstarten wordt je hd niet meer herkend

ja en helaas het meest waarschijnlijke is dat je hard disk defect is of aan het gaan is
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011