Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: libre office pagina stijl  (gelezen 469 keer)

Offline TomP

  • Lid
libre office pagina stijl
« Gepost op: 2018/05/19, 11:35:27 »
Beste mensen,

Ik heb een hardnekkig probleem met de paginastijl van een document van 220 pagina's in verschillende secties. deze hebben allen zomaar een verschillende pagina stijl gekregen, bijvoorbeeld: Converted 33. Het is mij mogelijk dit aan te passen en alles op standaard te zetten. Als ik daarna het document echter opsla en weer open komen de oude pagina stijlen terug.

Hoe krijg ik al die converted stijlen definitief en grondig verwijderd, zonder de opmaak aan te tasten?

NB: ook plakken in een schoon, nieuw document helpt niet. Ook niet alle opmaak wissen.

Tom

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/19, 11:50:26 »
Wat voor soort document was het oorspronkelijk? Microsoft Office?

Offline TomP

  • Lid
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/19, 11:54:42 »
Het is in libre office gemaakt, aanvankelijk in odt en omgezet naar docx.
Dat laatste is nodig omdat het een wetenschappelijke publicatie is met verwijzingen die worden geformatteerd via een website. Dat werkt alleen goed in docx.
Tom

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/19, 12:00:45 »
Omzettingen zijn altijd lastig.... Welke versie van Libre Office heb je gebruikt, en is die dezelfde nu, als ten tijde van het vervaardigen van het oorspronkelijke document?

Offline TomP

  • Lid
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #4 Gepost op: 2018/05/19, 12:09:40 »
Nu werk ik met 5.1. Dat is voor andere documenten stabiel.
De omzetting is al enige tijd geleden, ook heb ik een keer een nieuwere versie van LO geinstalleerd, maar die werkte niet goed. Ik weet dus niet welke versie ik ten tijde van de omzetting gebruikte.
Al die tijd heb ik wel ubuntu 16.04 lts gebruikt.
Tom


Offline TomP

  • Lid
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #6 Gepost op: 2018/05/19, 12:26:10 »
Dank je,
Ik ga deze opties proberen.

Offline TomP

  • Lid
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #7 Gepost op: 2018/05/19, 14:10:04 »
Helaas werken beide opties niet.
Ook heb ik het document lin LO 6 naar odt geconverteerd en weer terg naar docx, maar zonder succes.

Heb je nog andere suggesties?

Offline vanadium

  • Lid
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #8 Gepost op: 2018/05/19, 19:50:15 »
Dit is een probleem als gevolg van een incompatibiliteit tussen de bestandsindeling van Word en die van LibreOffice, dat je niet zal kunnen oplossen. Voor dergelijke meer complexe projecten moet je met het eigen bestandssysteem werken van LibreOffice (of van Word als je Word gebruikt). Het is dus blijkbaar dat referentiesysteem via een website dat je gebruikt, wat je "verplicht" met docx te werken? Welk systeem is dat? Misschien is er een omweg mogelijk om het toch goed te laten werken.

Offline TomP

  • Lid
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #9 Gepost op: 2018/05/21, 09:45:17 »
Na veel foute afslagen bleek het volgende te werken, en als altijd was het achteraf simpel. Misschien behulpzaam voor anderen:
1. Opwaarderen naar LO6 en blijven werken in docx
2. Alle pagina einden (secties) verwijderen en pagina lay-out op standaard zetten
3 een nieuw leeg document maken met de juiste opmaak
4. het gehele manuscript kopieren en plakken naar het nieuwe
5. stap 4 nog eens

Resultaat is dat het nu als docx goed geformatteerd kan worden met wetenschappelijke annotaties.Daarna kan ik opnieuw pagina einden invoegen in een schone lay-out.  Dank voor het meedenken.

Tom

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: libre office pagina stijl
« Reactie #10 Gepost op: 2018/05/21, 10:17:32 »
Na veel foute afslagen bleek het volgende te werken, en als altijd was het achteraf simpel. Misschien behulpzaam voor anderen:
1. Opwaarderen naar LO6 en blijven werken in docx
2. Alle pagina einden (secties) verwijderen en pagina lay-out op standaard zetten
3 een nieuw leeg document maken met de juiste opmaak
4. het gehele manuscript kopieren en plakken naar het nieuwe
5. stap 4 nog eens

Resultaat is dat het nu als docx goed geformatteerd kan worden met wetenschappelijke annotaties.Daarna kan ik opnieuw pagina einden invoegen in een schone lay-out.  Dank voor het meedenken.

Tom
Goed dat je het opgelost, en bedankt voor deze nuttige terugkoppeling!   :)