Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zyxel modem geen ethernetverbinding  (gelezen 1496 keer)

Offline Risyho

  • Lid
Zyxel modem geen ethernetverbinding
« Gepost op: 2017/11/13, 14:24:58 »
Sinds kort heb ik een nieuw modem: Zyxel VMG8324-b10A

Wifi werkt prima, maar via de ethernetkabel doet hij het niet. Daarom kan ik mijn desktop niet gebruiken. Ook op mijn laptop heb ik geen internet via de ethernetkabel, maar dus wel via wifi.

De desktop geeft rechtsboven wel aan dat er internetverbinding is, heeft ook al een paar keer korte tijd verbinding gehad, maar daarna geeft hij weer foutmeldingen als ik een nieuwe site aanklik.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Afgezien dan van een Wifi-adapter kopen die goed met Xubuntu 14.04 overweg kan.

Offline Risyho

  • Lid
Re: Zyxel modem geen ethernetverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/21, 13:48:24 »
Niemand een oplossing?

Het is toch heel vreemd dat mijn desktop aangeeft dat er internetverbinding is en hij het af en toe ook een minuutje doet, maar daarna niet meer... Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Ik heb nu een USB-adapter gekocht waarvan ik ergens gelezen had dat die uitstekend met Linux werkt:
TP-Link TL-WN722N.
Deze werkt niet! Ook de bijgeleverde CD Rom doet niets en in de handleiding gaat het alleen over Windows en Mac.

Mijn humeur is er niet beter op geworden.

Offline peer

  • Lid
Re: Zyxel modem geen ethernetverbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/21, 14:02:39 »
meestal is het zo dat de kabel out of the box werkt en de wifi extra inspanningen vraagt.
Probeer eens een andere kabel.

voor de wifi adapter moet je uitzoeken welke drivers je moet installeren. heb ik lang niet gedaan dus hoop ik dat iemand anders je daar bij kan helpen.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Zyxel modem geen ethernetverbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/21, 14:58:21 »
Ik ben bang dat je je een cijfer hebt vergist. De TP-Link WN725N werkt hier (en bij anderen) al versies lang out of the box.
Dit geldt niet voor de WN722N; dit is een probleemgeval. Zie https://help.ubuntu.com/community/HardwareSupportComponentsWirelessNetworkCardsTP-Link.
Kun je hem nog omruilen?
Anders kun je dit proberen: https://gist.github.com/h4cc/51750fa6843bf2c7e1ee21a003b923cf. Zelf (gelukkig) geen ervaring mee.

Offline Risyho

  • Lid
Re: Zyxel modem geen ethernetverbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/21, 15:28:44 »
Ah, dan is dat het probleem, wat betreft de USB-adapter. Bedankt voor de tip! Code zal ik proberen , op het moment dat er verbinding is, of met het oude modem.

Blijft ondertussen vreemd dat de ethernetverbinding het af en toe wél korte tijd doet (ik zie dan geen pagina's uit het geheugen van de desktop, het zijn actuele nieuwspagina's).
Iets moet de verbinding vervolgens verbreken, maar wat?

Ik heb het ook al met een ander snoer geprobeerd, dat helpt niet.

Offline Risyho

  • Lid
Re: Zyxel modem geen ethernetverbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2017/11/22, 09:42:17 »
Dankzij de code van ajjp doet mijn USB-adapter het nu en heb ik een stabiele verbinding. Hartelijk dank!