Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bootable ISO maken in Brasero van bijvoorbeeld Windows Vista.  (gelezen 1228 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Hoi luitjes,

Ik weet niet goed waar mijn vraag neer te planten dus maar hier...
Ik gebruik een voorbeeld om mijn vraag duidelijker te maken.
Ik wil een bootable DVD maken vanuit een set files waar een BOOT in verwerkt zit.
Als voorbeeld neem ik Windows Vista 32-bits Nederlands.

Ik heb de volgende files staan:

boot.wim
install.wim
X14-68066.exe (Is nu na uitpakken een directory ¨Vista¨)

De X14-68066.exe heb ik met archiefbeheer kunnen uitpakken en kreeg daarmee een directory ¨Vista¨.
In deze directory zit een directory ¨boot¨ met het file ¨etfsboot.com¨.
Deze zal de boot worden van de nieuwe Mixrosoft Windows Vista 32-bit Nederlands DVD.
Er moeten settings ingevuld worden zodat de DVD zal starten naar behoren.
Dan moeten er bestanden worden toegevoegd uit de eerder vernoemde files.

Wat ik wil bereiken en de settiengs die erbij horen staan in een forum en ik zet hier de link naar het forum waar via ImgBurn uitgelegd wordt hoe dat werkt, dan weten jullie precies wat ik wil:

http://www.raymond.cc/blog/how-to-burn-downloaded-windows-vista-to-dvd/

De vraag is dus hoe ik hetgeen daar uitgelegd wordt in Ubuntu doen kan zodat ik een bootable Vista DVD als resultaat zal krijgen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe dit in Ubuntu kan worden gedaan.
MVG,

Martie.

Re: Bootable ISO maken in Brasero van bijvoorbeeld Windows Vista.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/18, 13:52:57 »
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd maar het lukte mij toen alleen maar in Windows met die boot.wim enzo. Welke versie van Ubuntu gebruik je?

Offline Asperger

  • Lid
Re: Bootable ISO maken in Brasero van bijvoorbeeld Windows Vista.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/18, 14:08:23 »
Hoi,

Ik gebruik nu nog 10.04.4 want daar ken ik de weg een beetje.
Sinds dat nieuwe uiterlijk en het verbouwde menu kan ik er helemaal niks meer mee.
Heb ook niet de ruimte momenteel om daar de weg weer te verkennen en dat zal nog wel even zo blijven met een verhuizing voor mijn neus.
Kan wel 12.04 installeren maar dat zoek ik me tot ergernis toe waar ik moet zijn.
Groetjes,

Martie.

Re: Bootable ISO maken in Brasero van bijvoorbeeld Windows Vista.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/18, 20:25:25 »
Ubuntu 10.04.4 wordt niet meer ondersteund. Als je niet kan wennen aan het nieuwe uiterlijk van Ubuntu, dan kun je ook Xubuntu 12.04 (of beter nog: 14.04) installeren. Die heeft nagenoeg het uiterlijk dat 10.04 heeft.

Maar voor je probleem ben ik bang dat je het toch even via Windows zal moeten doen... desnoods bij een vriend of familielid.