Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: enkele vragen  (gelezen 1201 keer)

Offline slayer677

  • Lid
enkele vragen
« Gepost op: 2011/10/22, 16:35:15 »
beste

om je uiterlijk te veranderen
bij de standaard afbeeldingen bij ubuntu 11.10
staat bij een afbeelding een klokje
wat is dat precies?

en is dat zo dat bij ubuntu de broncode is uitgeschakeld?
bij ubuntu 10.04 stond die aangevinkt

Offline Suns

  • Lid
Re: enkele vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/22, 16:52:28 »
Als deze achtergrond selecteer dan krijg je om de zoveel minuten een ander achtergrond zeg maar een soort slideshow.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline slayer677

  • Lid
Re: enkele vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/22, 16:55:24 »
dank je :d


en bij broncode
standaard staat deze niet aangevinkt bij mij
is dat normaal?

ik weet nog bij 10.04 stond deze aangevinkt

Offline heir4c

  • Lid
Re: enkele vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/22, 16:58:57 »
Je bedoeld de softwarebronnen waar een src bijstaat? Zo ja, dan is dit normaal, die heb je ook niet nodig als je gewoon wil werken met ubuntu. Deze dienen als je de source code zelf wil om die te kunnen bewerken.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: enkele vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/22, 17:00:18 »
Maakt niet uit of ze uit of aangevinkt staan. Bij mij staan ze ook aan, maar tenzij je de broncode nodig hebt maakt het niet uit.
Zal vast zon policy verandering zijn.

EDIT: typ weer eens langzamer dan een ander =D
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline slayer677

  • Lid
Re: enkele vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/22, 17:02:43 »
bij softwarebronnen

bij ubuntu 10.04 stond deze aangevinkt

via pjotr zijn site geeft hij de tip deze uit te vinken

maar bij ubuntu 11.04 staat deze al uit

vond dat raar

Offline Tom

  • Lid
Re: enkele vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/22, 18:57:08 »
bij softwarebronnen

bij ubuntu 10.04 stond deze aangevinkt

via pjotr zijn site geeft hij de tip deze uit te vinken

maar bij ubuntu 11.04 staat deze al uit

vond dat raar
Heb hem bij mij ook uitgezet vanaf het begin ,ook een mini minimaal risico is en blijft een risico.
Maar er zijn hier op het forum vele die hem altijd aangezet hadden en nooit problemen gehad hebben.
Dus de keuze is aan U. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: enkele vragen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/22, 19:01:20 »
Ik heb nog nooit problemen gehad hoor.
Dat krijg je ook niet, aangezien het alleen broncodes zijn die bij je software staat.
En ik gebruik de site van Pjotr vaak als Ubuntu manual/FAQ
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: enkele vragen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/22, 19:59:03 »
bij softwarebronnen

bij ubuntu 10.04 stond deze aangevinkt

via pjotr zijn site geeft hij de tip deze uit te vinken

maar bij ubuntu 11.04 staat deze al uit

vond dat raar
Heb hem bij mij ook uitgezet vanaf het begin ,ook een mini minimaal risico is en blijft een risico.
Maar er zijn hier op het forum vele die hem altijd aangezet hadden en nooit problemen gehad hebben.
Dus de keuze is aan U. ;)

Sinds wanneer brengt broncode risico met zich mee ???
Het zorgt er alleen voor dat als jij een pakket uit je pakketbronnen de broncode van wil hebben, je die kan verkrijgen of als je iets gaat compileren dat je met sudo apt-get build-dep de afhankelijkheden kunt installeren. That's all.

Offline Tom

  • Lid
Re: enkele vragen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/22, 20:01:33 »
Ik heb nog nooit problemen gehad hoor.
Dat krijg je ook niet, aangezien het alleen broncodes zijn die bij je software staat.
En ik gebruik de site van Pjotr vaak als Ubuntu manual/FAQ
Ik spreek hier niet over de bron code maar over de aangevinkte Backports. :D

Edit: shit de TS heeft hier twee topics lopen 1 over de backports en deze over de broncode pffff een mens raakt er van in de war.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 20:10:31 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: enkele vragen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/22, 20:54:40 »
Ik heb nog nooit problemen gehad hoor.
Dat krijg je ook niet, aangezien het alleen broncodes zijn die bij je software staat.
En ik gebruik de site van Pjotr vaak als Ubuntu manual/FAQ
Ik spreek hier niet over de bron code maar over de aangevinkte Backports. :D

Edit: shit de TS heeft hier twee topics lopen 1 over de backports en deze over de broncode pffff een mens raakt er van in de war.
Haha ik wou al zeggen, heb het nergens zien staan :P
Maar maakt niet uit, en die Backports heb ik zelf uit staan, maar ik geloof niet dat dat ook voor problemen zorgt. Die kans is er vast wel, maar het wordt toch een beetje door Canonical voorgeschoteld dus het meeste zal wel veilig zijn.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: enkele vragen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/22, 21:06:55 »
Op Pjotr zijn site staat wat hij denkt wat goed is, wat je zelf wil en kan en wil doen en denkt wat goed is, is aan jou.
Je hoeft niet te doen wat Pjotr zegt, maar hij geeft alleen zijn mening op zijn eigen ervaring.

Als iemand in de sloot springt en dat op zijn website zet, doe je dat toch ook niet.

Met andere woorden: Pjotr geeft tips maar die hoef je niet te doen als je dat niet wilt.

(ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en niets ten nadele van Pjotr, want hij heeft het gewoon goed voor elkaar met zijn site. Ik raadpleeg het ook wel.)

Dank voor je compliment. :)

En je hebt het uitstekend uitgelegd!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: enkele vragen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/22, 21:16:14 »
Bij mij staat alles aan, met met een ingecalculeerd risico.
Er staan 3 partities, de eerste wordt dagelijks geupdate, de 2e minimaal één dag later, of (bij veel updates) om en om.
De 3e update ik wekelijks.......
Op deze manier kan ik bijna altijd terug in noodgevallen.
Uitzonderingen bevestigen de regel, het is één keer fout gegaan :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: enkele vragen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/23, 10:46:07 »
Ik heb nog nooit problemen gehad hoor.
Dat krijg je ook niet, aangezien het alleen broncodes zijn die bij je software staat.
En ik gebruik de site van Pjotr vaak als Ubuntu manual/FAQ
Ik spreek hier niet over de bron code maar over de aangevinkte Backports. :D

Edit: shit de TS heeft hier twee topics lopen 1 over de backports en deze over de broncode pffff een mens raakt er van in de war.

Ah, vandaar ja. Ik zag ook al niks over Backports. Dan was mijn opmerking een beetje misplaatst jegens jou.