Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Devede doet halve dag over film?  (gelezen 1755 keer)

Devede doet halve dag over film?
« Gepost op: 2011/11/18, 19:34:58 »
Vanochtend omstreeks 8:00 h heb ik Devede opgestart en ik had de bedoeling om een schijfimage aan te maken van een bestaand dvr-ms bestand. Zo'n klus wordt normaal binnen de twee uur geklaard. Het is nu 19:30 h en er is nog maar slechts 93 % van mijn schijfimage voltooid? Waarom werkt Devede trager dan een slak vooruitgang boekt? Dit geeft niet op!! Mijn computer maakt gebruik van meerdere harde schijven (Meer dan 4Tb interne opslagcapaciteit die bijlange niet volstaat.), bezit 6 Gb ram, heeft een Q6600 intel CPU en is enkel nog de schroothoop waard? Een pentium III met 512 Mb ram die Nero op Xp draait, had reeds gemakkelijk deze klus geklaard? Waar, wat, hoe loopt het verkeerd?

De image is afgewerkt:

*Zucht*
« Laatst bewerkt op: 2011/11/18, 21:05:30 door Pattattezak »

Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/19, 13:35:23 »
Niet echt aangewezen om met devede te gebruiken. Volledig MS related en veel te groot.  Liefst omzetten naar .avi
Lees hier maar eens : http://en.wikipedia.org/wiki/DVR-MS
                              http://www.deskshare.com/lang/nl/resources/articles/dmcpro_dvrms.aspx
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/20, 08:53:08 »
Het gaat om een televisie opname. Mijn dual hybrid pinnacle kaartje krijg ik niet werkend onder linux. Ik heb reeds geprobeerd met een ouder kaartje, maar daarvoor bleek ik ook alweer een gebrek aan verstand te hebben. De reclame in de opname wordt er uitgeknipt met behulp van videoredo. Dit is een programma dat enkel werkt onder het MS besturingsysteem. Eens ik de reclame heb geselecteerd doet het programma er geen 10 minuten over om de opname opnieuw samen te stellen. Het avi formaat kan het programma niet aanmaken. Wel een *.mpg bestand. Maar een dvr-ms bestand is in feite ook een mpg. Of het nu zoveel verschil zal uitmaken? Het feit blijft dat Devede een halve dag heeft gedaan over iets waar het programma normaal maar twee uur werk mee heeft. Wat is de mogelijke onderliggende oorzaak?

Het gaat inderdaad over bestanden > 6 Gb. Maar Linux staat op sdb, het bronbestand staat op sda, en locatie waar het bestand dient te komen, is sdc. Bestanden kleiner dan 10 Gb moeten in feite "een lachertje" zijn met deze manier van werken? Natuurlijk is het wel een nadeel dat Devede slechts één processorkern naar 100 % trekt, deze laatste keer gebeurde dat zelfs maar met tussenpauzen. De temperaturen (gpu, hdd, cpu) en het voltage van de voeding is goed. Dank zij Pjotr zijn site staat dit onderaan af te lezen.

Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/20, 09:24:14 »
Heb even rondgekeken en blijkbaar is het bestand in kwestie een container specifiek voor windows mediaplayer en copy protected. Een containerbestand (zoals .avi  en .mkv bv.) bevat de videocodec en audiocodec. In dit geval is de videocodec idd mpeg2. Je zou kunnen proberen om het bestand te converteren met ffmeg (terminal) of met WinFF, de grafische uitvoering van ffmpeg. Beide staan in synaptic.
Wat je processor betreft, in het openings scherm van devede, onderaan > geavanveerde opties > optimalisering voor multicore aanvinken. Waar je het .iso bestand zet maakt niet uit. Kun je later steeds verplaatsen.
Btw, ik gebruik devede steeds om een .iso bestand te maken. Dat kun je ook gewoon afspelen met vlc player.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline vanadium

  • Lid
Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/20, 14:17:05 »
Ik vermoed dat DeVeDe steeds de bronvideo transcodeert naar dvd formaat, zelfs al is de input al in het geschikte formaat.

Probeer eens of je met Avidemux (cross-platforme lineaire video editor een beetje zoals Virtualdub onder Windows) die bestanden kan openen. Met Avidemux kan je gemakkelijk stukken knippen, en daarna het eindresultaat uitschrijven met direct copy, t.t.z., zonder transcoderen.

Lukt dat niet, dan moet je mogelijk eerst met ffmpeg het bestand omzetten: zorg er weer voor dat je de video niet transcodeert.

Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/20, 15:18:06 »
Summer of 69;
Naar mijn vermoeden heb ik die multicore ondersteuning vroeger reeds aangezet. Ik weet niet of ik deze iedere keer opnieuw dien aan te zetten maar ik zal er op letten.  Hartelijk dank voor de hulp en uw opzoekwerk.

Vanadium,
De oorspronkelijke bestanden zijn *.wtv bestanden. Deze kan men niet openen onder linux. Komende week zal ik waarschijnlijk digitale televisie hebben. Helaas beschik ik nog niet over de nodige hardware om daar mijn computer op aan te sluiten. Ervaring met deze hardware heb ik evenmin. Maar ik kan blijkbaar wel rechtstreeks opnemen via de decorder op een externe harde schijf via usb? Ik zal zien? Alvast bedankt voor de informatie.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/20, 15:52:55 »
In je oorspronkelijke post had je het over "dvr-ms" bestanden, en naar verluid kunnen die geopend worden met ffmpeg. Naderonderzoek leert dat dat dan mogelijk enkel in Windows is, via Directshow. VLC zou die echter ook kunnen openen, en alles wat VLC in Windows kan, kan ook onder linux. VLC is dus mogelijk de optie om de bestanden om te zetten tot leesbare bestanden. Als jou "wtv" bestanden nog iets anders zijn ...

Zie http://www.linuxquestions.org/questions/linux-software-2/dvr-ms-and-linux-626672/

Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/20, 16:41:23 »
Geen dank  :)
Zoals vanadium zegt is avidemux een zeer goed programma.
ffmeg is geweldig om video bestanden om te zetten in de terminal maar verreist wel enige ervaring. Daarom is WinnFF (de grafische schil van ffmpeg) uiterst handig. Ik zou zeggen, proberen maar !
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: Devede doet halve dag over film?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/21, 14:49:38 »
Vanochtend is men langs gekomen om digitale televisie te installeren. De opgenomen bestanden zijn *.ts bestanden. Zowel Totem en vlc spelen deze bestanden vloeiend af. Nu zal ik nog moeten uitzoeken met welke software ik deze bestanden het best bewerk. Maar het is in ieder geval beter beeld dan bij mijn analoge televisie. ;)

Het besturingssysteem van Microsoft heb ik nu nog enkel nodig om faxen te verzenden. Daar vind ik dus nog geen oplossing voor. Tja, eigenlijk heb ik het ook nog nodig voor bepaalde office documenten. Maar intussen heb ik wel reeds voldoende kennis opgedaan om deze te herbouwen met OoO. Mag ook wel na jaren met Ubuntu te blijven proberen ... ;)