Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wordpress installeren in een subfolder  (gelezen 2682 keer)

Wordpress installeren in een subfolder
« Gepost op: 2016/12/12, 07:55:15 »
Ik heb een Wordpress website en daarin moet een forum komen. En ik heb daarvoor de Asgaros forum plugin uitgekozen.

De Url wordt dan: hoofdwebsite.nl/forum 

Het forum is op deze manier volledig geïntegreerd met mijn website. Maar ik zit erover te denken om in die directory/map (forum) een 2e Wordpress te installeren met alleen een forum (Asgaros).

Ik heb dan dus twee website draaien:

1. hoofdwebsite.nl
2. hoofdwebsite.nl/forum

Mijn vraag: kan dat? En zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?

(Ik kwam op dit idee omdat een vriend van mij vertelde dat z´n forum helemaal suf gespamd werd. En bij een andere vriend was z´n gehackt (exploits). Dus de website en het forum helemaal apart houden leek mij een goed en veilig idee. En ik weet ook niet wat een forum doet met mijn pagespeed (ik ben daar wat neurotisch in  :P) Ik kan natuurlijk ook een forum CMS installeren in die subfolder en de websites met elkaar linken maar dan zit ik met verschillende styling)

Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/12, 22:10:25 »
Ik heb hier geen ervaring mee. Gevoelsmatig lijkt me van niet. Je installeert dan een CMS binnen een folder die ook al door een andere installati wordt gebruikt.

Zelf  zou ik daarom eerder voor een subdomein kiezen. Dus forum.hoofdwebsite.nl Bij de meeste hosts zit dat in je pakket inbegrepen. Zo'n subdomein geeft een andere hoofdmap op de server.

Stel anders je vraag ook eens op https://nl.forums.wordpress.com/

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/13, 16:23:07 »
Dank je wel voor je reactie.

Een subdomein zou inderdaad ook nog kunnen.

Citaat
Stel anders je vraag ook eens op https://nl.forums.wordpress.com/
Daar krijg je weinig antwoord(en) op je vraag is mijn ervaring.

Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline MKe

  • Lid
Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/13, 16:28:35 »
Het kan idd niet en een subdomein is wat je moet doen. Ik geloof niet dat het er veel veiliger op wordt door 2 installaties te gebruiken. Is alleen meer werk. Een goede backup is veel belangrijker.
Je pagespeed zal ook niet veel uitmaken denk ik tenzij je echt een heel andere server gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/13, 16:32:08 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/13, 16:36:56 »
Het kan wel hoor: http://wpsites.net/wordpress-tips/how-to-install-wordpress-in-a-subdirectory/

Citaat
Ik geloof niet dat het er veel veiliger op wordt door 2 installaties te gebruiken. Is alleen meer werk. Een goede backup is veel belangrijker.
Nou ja... als het forum wordt gehackt vind ik dat minder erg dan dat mijn hoofdsite plat ligt. En op het forum kun je inloggen e.d. Weet ik veel wat een beetje hacker daar mee kan  ;)

En zoals gezegd ben ik lichtelijk neurotisch m.b.t. pagespeed. Ik weet niet wat de invloed van een forum daarop is. Vandaar.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/13, 16:40:18 »
Dan lijkt een subdomein met dedicated forum software (zie de footer op deze pagina's) een betere optie dan een wordpressinstallatie met forumplugin.

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/13, 16:46:56 »
Citaat
Dan lijkt een subdomein met dedicated forum software (zie de footer op deze pagina's) een betere optie dan een wordpressinstallatie met forumplugin.

Daar heb je gelijk in. Maar dan zit je met de styling (verschillende templates) die niet goed matchen. Met Asgaros ziet het er gelikt uit.

Jouw antwoord is trouwens ook een reden waarom ik het liefst 2 Wordpress sites draai. Als mijn forum (te) groot wordt (who knows  ;)) is op deze manier een forum verhuizen (SMF of PhpBB) wat gemakkelijker en minder risicovol. 
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline MKe

  • Lid
Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/13, 17:07:22 »
Het kan wel hoor: http://wpsites.net/wordpress-tips/how-to-install-wordpress-in-a-subdirectory/

Citaat
Ik geloof niet dat het er veel veiliger op wordt door 2 installaties te gebruiken. Is alleen meer werk. Een goede backup is veel belangrijker.
Nou ja... als het forum wordt gehackt vind ik dat minder erg dan dat mijn hoofdsite plat ligt. En op het forum kun je inloggen e.d. Weet ik veel wat een beetje hacker daar mee kan  ;)

En zoals gezegd ben ik lichtelijk neurotisch m.b.t. pagespeed. Ik weet niet wat de invloed van een forum daarop is. Vandaar.
natuurlijk kun je wordpress in een subdirectory zetten. Maar niet als het hoofddomein door wordpress gaat. Het het kan wel maar is gewoon een stuk lastiger omdat je dan routing moet instellen op je server. Een subdomein is veel logischer.
Als ze je forum kunnen hacken dan kunnen ze dat net zo gemakkelijk met je hoofdpagina doen. Het is dezelfde code.  Wordpress heeft trouwens niet de beste reputatie qua beveiliging dus als je neurotisch bent moet je misschien naar een ander script uitkijken.
Als je bang bent voor je pagina snelheid dan moet voor je forum en andere server nemen. Gebruik een andere database server en webserver. Alleen dan heeft het forum geen invloed op de snelheid van je hoofdpagina. Overigens verwacht ik geen problemen met de snelheid tenzij hosting server erg zwak is of dat je miljoenen hits per seconde gaat krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/13, 17:10:40 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/13, 22:16:38 »
In het programmeren bestaat de uitdrukking "Premature optimization is the root of all evil". Waarom al moeite doen met (zogezegd) optimaliseren als het probleem er niet is, en wie weet zich zelfs nooit zal voordoen?

Ik zou mij eerder inlezen over Wordpress en server beveiliging.

Re: Wordpress installeren in een subfolder
« Reactie #9 Gepost op: 2016/12/14, 16:19:07 »
Citaat
Waarom al moeite doen met (zogezegd) optimaliseren als het probleem er niet is, en wie weet zich zelfs nooit zal voordoen?
Ben ik wel met je eens. Maar ik dacht dat ik redelijk uit de voeten kon met Wordpress en al bouwend heb ik erg veel bijgeleerd. Ook hoe je hele boel aan elkaar knoopt voor je SEO. En dan is het toch handiger als je van te voren precies weet wat je wilt dan achteraf nog dingen toe te voegen aan je site. En stiekem ook gewoon leuk om te doen.

Citaat
Dan lijkt een subdomein met dedicated forum software (zie de footer op deze pagina's) een betere optie dan een wordpressinstallatie met forumplugin
Deze komt mij bekend voor  ;): http://www.smfpacks.com/factory/sa=manchester

 
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)