Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opengl drivers  (gelezen 904 keer)

Calimerubuntu

  • Gast
opengl drivers
« Gepost op: 2008/04/11, 21:11:53 »
dus, nadat ik updates heb gedaan, blijken mijn nvidia drivers weg te zijn, maar als ik wil installeren zegt ie dat een x server aan het runnen is...snap er geen ***** van...

iemand raad?

cali

Offline siegi

  • Lid
opengl drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/11, 22:42:39 »
Draai je hardy? Momenteel zijn er problemen met de laatste update van de kernel in hardy.

Hoe heb je de nvidia driver de eerste keer geinstalleerd? Want als ik jouw reacties lees probeer je hem handmatig te installeren?

opengl drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/11, 22:58:20 »
Heb je al dpkg-reconfigure xserver-xorg geprobeert in de recovery mode? Je krijgt een zwart scherm met witte letters te zien er gaan een hoop regels voorbij en als dat gestopt is kan je eerder genoemde commando intoetsen. Nu opent zich een scherm waar je vragen moet beantwoorden. Beantwoord alles met ja Later kan je de driver nog veranderen van nv naar nvidia, je kan het ook direct veranderen, maakt niet uit je kan dit blijven herhalen tot het goed is. Navigeren met de TAB toets/pijltjes toetsen bevestigen met ENTER. Als je terug bent bij het zwarte scherm met witte letters, intoetsen  sudo reboot now, ik weet niet of sudo er perse voor moet maar kwaad kan het ook niet. Nu kan je weer gewoon opstarten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Calimerubuntu

  • Gast
opengl drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/11, 23:21:10 »
Citaat van: siegi
Draai je hardy? Momenteel zijn er problemen met de laatste update van de kernel in hardy.

Hoe heb je de nvidia driver de eerste keer geinstalleerd? Want als ik jouw reacties lees probeer je hem handmatig te installeren?
gutsy

Calimerubuntu

  • Gast
opengl drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/11, 23:24:44 »
Citaat van: Gijsbert
Heb je al dpkg-reconfigure xserver-xorg geprobeert in de recovery mode? Je krijgt een zwart scherm met witte letters te zien er gaan een hoop regels voorbij en als dat gestopt is kan je eerder genoemde commando intoetsen. Nu opent zich een scherm waar je vragen moet beantwoorden. Beantwoord alles met ja Later kan je de driver nog veranderen van nv naar nvidia, je kan het ook direct veranderen, maakt niet uit je kan dit blijven herhalen tot het goed is. Navigeren met de TAB toets/pijltjes toetsen bevestigen met ENTER. Als je terug bent bij het zwarte scherm met witte letters, intoetsen  sudo reboot now, ik weet niet of sudo er perse voor moet maar kwaad kan het ook niet. Nu kan je weer gewoon opstarten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
ik heb dpkg-reconfigure xserver-xorg gewoon in de terminal met sudo ervoor ingetypt, werkt ook.
TIP:als ubuntu zegt dat je root moet zijn, zet dan gewoon sudo voor je commando...

cali

Calimerubuntu

  • Gast
opengl drivers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/13, 12:07:40 »
de vragenllijst blijft hanfgen bij 'bezig met configureren van xserver xconf'



cali

opengl drivers
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/13, 12:43:11 »
Heb je inplaats van het in een terminal in te voeren ook in de recovery mode uit gevoerd? Normaal gesproken zit je daar niet in een X omgeving.
Mocht je dat wel hebben gedaan is het wel een heel hardnekkig probleem.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
opengl drivers
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/13, 14:44:40 »
Opstarten in recovery mode,
dan dpkg-reconfigure xserver-xorg in terminal, kies de grootte van het scherm wat je ook wilt gebruiken, en pak de vesa video driver.

Dan booten, dan de gewone video driver installeren.(en/of restricted vrijgeven)