Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe gegevens in rekenblad?  (gelezen 899 keer)

Externe gegevens in rekenblad?
« Gepost op: 2012/07/25, 08:14:07 »
Voor de mensen die mij niet kennen: ik ken niks van programmeren.
In de bijlage vindt u een rekenblad terug die zijn gegevens rechtstreeks haalt van een website. Dit rekenblad werkt momenteel nog goed op Ubuntu 10.04. Graag zou ik een soortgelijk rekenblad hebben op basis van deze website. Men kan de website probleemloos opslaan als tekstbestand (*.txt) en vervolgens openen in een rekenblad. Maar dan vernieuwen de gegevens zich niet iedere keer het rekenblad wordt geopend zoals in de bijlage. Op het Open Office forum vinden we alvast geen oplossing voor het gestelde probleem. Ik vraag me dus af of het voor mensen die meer kennen van programmeren dan ik, dit wel mogelijk is. Alvast hartelijk dank voor uw aandacht!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Externe gegevens in rekenblad?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/25, 08:24:19 »
In office een knop maken die een script uitvoert, deze script moet de txt ophalen van de website, en plaatsen waar jij dit wilt hebben. Je office kan dan verder met de nieuwe gegevens.

Of je maakt een aparte script/bash dus een ophalen.sh file die de txt ophaalt en op je pc plaatst, dan maak je je office open met de nieuwe txt file. Hier dus een aparte icoon van maken.

Re: Externe gegevens in rekenblad?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/29, 08:54:00 »
Het is dus onmogelijk om de gegevens te vernieuwen iedere keer het rekenblad wordt geopend, zoals in de bijlage van de vorige post? Ofwel gaat men werken met een macro ofwel is er een apart script/bash nodig. In MSO is er de mogelijkheid om een macro uit te voeren reeds bij het openen van het rekenblad, zoiets is volgens mij ook mogelijk bij het openen van een rekenblad in OoO? Heeft iemand een idee hoe zo'n macro script er zou uitzien? Thx!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Externe gegevens in rekenblad?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/29, 14:06:47 »
ubuntu wget command
Hier kun je files mee downloaden.

Re: Externe gegevens in rekenblad?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/06, 15:34:17 »
Het is dus niet mogelijk vanuit een macro in OoOBasic? Tenzij, misschien voor iemand die geheel thuis in OoOBasic ... Hartelijk dank!