Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alleen 1 website bekijken  (gelezen 637 keer)

jackdoe

  • Gast
alleen 1 website bekijken
« Gepost op: 2008/01/26, 15:08:33 »
Als speeltuin willen wij onze website op een oude computer met als os ubuntu constant tonen.
Het is de bedoeling dat de bezoekers alleen de beschikking over de muis krijgen en dat bij het opstarten van de computer deze na het opstarten rechtstreeks naar de betreffende website gaat.
Dit betekent ook dat alle overbodige programma's etc verwijdert kunnen worden.
Mijn vraag als windows gebruiker
hoe pak ik dit aan, welke instellingen moet ik gebruiken om tot bovengenoemd resultaat te komen.
Eventueel als screensaver de mededeling dat de betreffende computer Ubuntu gebruikt.
Snappen jullie het nog?
Groetjes
Jack

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
alleen 1 website bekijken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/26, 15:13:14 »
Zoek eens op de termen kiosk en Ubuntu.
Er is genoeg te vinden over hoe je Ubuntu instelt zodat er 1 website open staat en verder niks.

Offline lizardman

  • Lid
alleen 1 website bekijken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/26, 16:22:38 »
Misschien is pessulus iets, je kunt er schijnbaar de gebruiker mee dwingen in full screen modus te werken en meer volgens de beschrijving.
Het zit in de repo's.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

jackdoe

  • Gast
alleen 1 website bekijken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/29, 20:39:47 »
Hallo Lizardman
Ditzegt me helemaal niets want ik ben een complete nitwit op xubuntu gebied, maar we gaan eens proberen
bedankt

Offline lizardman

  • Lid
alleen 1 website bekijken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/29, 20:50:59 »
Oww Omdat je Ubuntu noemde ging ik ervan uit dat je de GNOME desktop had. pessulus is bedoeld voor de GNOME desktop.
Van Xubuntu weet ik niet veel, maar je zou de tip van Johanvd kunnen toepassen  en zoeken op kiosk en Xubuntu.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)