Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GBA emulator op Linux Ubuntu Hardy Heron  (gelezen 3491 keer)

Dvise

  • Gast
GBA emulator op Linux Ubuntu Hardy Heron
« Gepost op: 2008/07/02, 13:20:43 »
Beste,

ik ben sinds een goede maand overgestapt op Ubuntu.
Zoals ik al uit eerdere reacties had gehoord is het een zeer goed besturingsprogramma, ik vraag mij wel af (omdat ik geen tot weinig ervaring heb) of er een geschikte GBA emulator* bestaat voor Linux Ubuntu 8.04.

Eveneens zou ik graag weten hoe je het beestje installeert; ik heb momenteel al een Linux compatibele  VisualBoyAdvance gevonden. Deze is ontworpen voor Linux en het ziet er niet slecht uit. Maar hoe installeer ik deze emulator?

De downloadlink van de VisualBoyAdvance betreft deze: http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=vba&filename=VisualBoyAdvance-1.7.1-SDL-linux-glibc22.tar.gz&use_mirror=mesh

Ik weet dat ik via de terminal moet installeren enzovoort, maar welke code ik daartoe moet gebruiken is mij een raadsel.

Alvast bedankt, Dvise.

*Een GBA emulator is een programma dat een Game Boy naspeelt, maar dan op je pc of zelfs psp

GBA emulator op Linux Ubuntu Hardy Heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/02, 14:30:46 »
Ik heb m gewoon in de Synaptic staan: Systeem > Beheer > Synaptic
Daar intypen wat je zoekt en hopla.
Gemakkelijker kunnen we het niet maken.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Dvise

  • Gast
GBA emulator op Linux Ubuntu Hardy Heron
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/02, 14:51:49 »
Citaat van: laacque
Ik heb m gewoon in de Synaptic staan: Systeem > Beheer > Synaptic
Daar intypen wat je zoekt en hopla.
Gemakkelijker kunnen we het niet maken.
Hartelijk bedankt, nu werkt het, De Synaptic was ik helemaal vergeten x)

Nogmaals bedankt!

EDIT: okee, alles is geinstalleerd via Synaptic, maar ik ben een serieuze n00b met Linux... je voelt het al aankomen denk ik, hoe start ik de visualboyadvance nu?

GBA emulator op Linux Ubuntu Hardy Heron
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/02, 15:20:35 »
als hij niet in uw menu komt te staan, kunt ge eens proberen alt+f2 te drukken en daar de programmanaam in te geven.


edit: heb ook even gekeken. installeer ook het pakketje "visualboyadvance-gtk" vanuit synaptic. daarna kunt ge deze starten door alt+f2 te drukken en daar "gvba" (zonder de ") te tikken.
hierna kunt ge eventueel zelf een menu-entry maken door te gaan naar systeem=>voorkeuren=>hoofdmenu.

Dvise

  • Gast
GBA emulator op Linux Ubuntu Hardy Heron
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/02, 15:40:08 »
Bedankt, Nunslaughter (wat een naam)

Het werkt! :-)