Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis alleen zichtbaar/werkend langs randen scherm  (gelezen 704 keer)

Muis alleen zichtbaar/werkend langs randen scherm
« Gepost op: 2017/03/01, 10:00:02 »
Als ik langere tijd mijn scherm niet gebruik dan loopt mijn muis vast. De muis is dan alleen zichtbaar en werkend langs de randen van mijn scherm. Heel vervelend wat  ik kan mijn computer ook niet meer uitzetten op een normale manier. Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Muis alleen zichtbaar/werkend langs randen scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/01, 11:50:00 »
Hoi Tomatito,

Ook niet met de Ctrl-Alt-Backspace combinatie? Die moet je wel even aanzetten en hoe beschrijft Pjotr puik. Zoek eens met de woorden computertip backspace
groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Muis alleen zichtbaar/werkend langs randen scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/01, 12:35:16 »
Weet niet of je pc in de slaapstand gaat en dat daarna het probleem optreedt, maar je zou eens hier kunnen kijken voor een mogelijke oplossing :

https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Slaapstand-of-pauzestand-werkt-niet-goed:-uw-computer-raakt-van-slag-of-zelfs-in-coma
Een boek doet het altijd...

Re: Muis alleen zichtbaar/werkend langs randen scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/02, 22:42:51 »
Bedankt voor de reacties. Los van informatie over mijn probleem kwam ik nog andere interessante dingen tegen in de genoemde artikelen  :D

Inmiddels opgelost. Laat ik het kort houden: inderdaad iets met de slaapstand.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)