Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] error splicing file  (gelezen 2710 keer)

Offline Panpan

  • Lid
[OPGELOST] error splicing file
« Gepost op: 2012/06/02, 12:18:43 »
Hi,
Xubuntu lijkt niet in staat om mijn bestanden naar mijn USB stick te copy-en/paste-n/send to.
Het geeft:
ERROR SPLICING FILE
Details: no space left on device.
Echter is er wel degelijk vrije ruimte.
Xubuntu maakt wel een icoon aan op de USB maar kan het niet openen (0 bytes)
Echter naar mijn mini SD kaart gaat het wel. Dus lijkt het niet aan Xubuntu te liggen maar aan de USB.
Ik ben een alleen gebruiker en heb alle rechten dus daar ligt het niet aan.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Gr.
Pan
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 03:24:30 door Panpan »
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline jan11000

  • Lid
Re: error splicing file
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/02, 14:08:09 »
Misschien ziet ubuntu dat je niet de eigennaar bent van de de partitie en/of files.
Wis de usb stick in ubuntu, en maak de partitie opnieuw met disk utility.

Re: error splicing file
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/02, 14:50:08 »
Ik heb deze error ook weleens gehad met een corrupt bestand, kun je het bewuste bestand op de oorspronkelijke locatie nog wel openen/bekijken?

Offline jan11000

  • Lid
Re: error splicing file
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/02, 15:07:10 »
Heb je dit met alle usb sticks?
Heb je al eens gereboot en opnieuw geprobeerd.
Misschien dat je usb controller niet goed werkt, heb je deze gewijzigd of veranderd.
Heb je een usb hub nog tussen de controller en usb stick zitten, verwijder de hub eens?

Re: error splicing file
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/02, 23:30:43 »
Of.... heb je bestanden weggegooid om ruimte vrij te maken op deze USB-stick? Als je dergelijke acties op een Linux-installatie doet, dan wordt er  op de USB-stick een onzichtbare map aangemaakt waar deze weggegooide bestanden toch nog bewaard worden. Deze heet ".Trash-1000". Binnen deze map zie je ook weer drie mappen staan met de namen "expunged", "file" en "info". In de map "file" staan alle verwijderde bestanden.

Koppel je USB-stick eens aan, open deze met Thunar, en klik in de root van je USB-stick op "CTRL + H". Dit maakt alle verborgen mappen zichtbaar. Bij het zichtbaar maken van alle verborgen mappen vindt je de map ".trash-1000" (of zelfs meerdere mappen die beginnen met ".Trash-[cijfer]"). Daar zitten alle weggegooide bestanden in. Verwijder al deze mappen destructief door deze te selecteren en vervolgens "SHIFT + Del" te drukken.

Als het goed is ben je vanaf dán weer in staat om bestanden op je USB-stick te kopiëren.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/02, 23:33:20 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Panpan

  • Lid
[OPGELOST] Re: error splicing file
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/03, 03:24:04 »
Hi,
bedankt voor de antwoorden.
Antwoorden op de vragen zijn als volgt:
Bij de USB partitie > properties> permissions laat Ubuntu zien dat ik read and write access heb.
Het gebruik van de USB hub maakt niet uit.
Ik kan het bewuste bestand op de oorspronkelijke locatie wel openen.
Rebooten lost het probleem niet op.

Marqeaux' oplossing werkt.
Gr.
Pan


Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits