Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet printen vanaf Ubuntu  (gelezen 780 keer)

Offline Nardon

  • Lid
Kan niet printen vanaf Ubuntu
« Gepost op: 2011/12/04, 22:13:56 »
Hallo forum,

We hebben thuis beneden een Windows 7 PC staan met een printer (HP psc 1315 all-in-one) en ik zou daar graag vanaf mijn (Ubuntu) laptop boven op willen printen..

Het lukte me na wat configuratie op Windows om de printer te zien op mijn Ubuntu machine, verbinding ermee maken was ook geen probleem.. alleen hij wil niet printen. Ik heb gewoon de (CUPS) driver geselecteerd van de database en hij zegt dat de opdracht succesvol is verstuurd naar de printer wanneer ik een testpagina wil afdrukken, maar daarna gebeurt er niets..

Heeft er iemand misschien ervaring met het printen met HP printers in Ubuntu? Het is al een vrij oude printer, dus kan het misschien een probleem met de drivers zijn?

Ik had al geprobeerd om een andere driver te gebruiken (volgens mij de officiele HP drivers) maar dat werkte ook niet. Daarna had ik ook de generic PCL4 en PostScript drivers geprobeerd, maar die werkte ook niet.
~ Bart
« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 22:16:06 door Nardon »

Offline Nardon

  • Lid
Re: Kan niet printen vanaf Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/12, 17:24:15 »
Toch nog maar een bumpje.. niemand die me kan helpen?

Re: Kan niet printen vanaf Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/12, 18:11:53 »
SAMBA O0
Dat is hoe ik het aan de praat kreeg eerst, SAMBA installeren en het werkte zo! Alleen ik heb opeens sinds een paar maanden het probleem dat dit dus niet meer gebeurt. Mogelijk dat een update dit kapot heeft gemaakt, maar mijn tip is probeer het eens met SAMBA.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline ivo

  • Lid
Re: Kan niet printen vanaf Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/12, 21:56:13 »
Je printer delen vanaf je Windows machine en dan in Cups een printer aanmaken.

Device URI = smb://werkgroep/pcnaam/sharenaam



En wellicht heb je hier wat aan.
http://www.watchingthenet.com/connecting-to-shared-printers-on-windows-computers.html

En misschien moet je bidirectional support uitzetten op je printer, dat moest ik wel om het aan de gang te krijgen.
http://www.google.nl/#hl=nl&cp=29&gs_id=38&xhr=t&q=windows+printer+bidirectional+support&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=windows+printer+bidirectional&aq=0vL&aqi=g-vL1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=671187f3343753e3&biw=1418&bih=724
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.