Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fileserver (USB stick) op Experia Box van Siemens  (gelezen 2697 keer)

eigenwijs

  • Gast
Fileserver (USB stick) op Experia Box van Siemens
« Gepost op: 2008/11/14, 11:17:59 »
In een windows netwerk bestaande uit een Ubuntu (8.04), een Vista en een XP machine lukt het delen van bestanden en printer prima. Internet en mail werken ook zoals dat hoort. Om op alle machines mijn documenten beschikbaar te hebben, heb ik een usb stick  in de Experia Box (Siemens) van KPN gestoken en gebruik die als file server. De Windows machines kunnen daar prima mee uit de voeten, maar Ubuntu komt via "Locaties > Netwerk" niet verder dan de melding dat er een computer (de fileserver) is; dubbelklikken op het pictogram levert niets op, terwijl dat bij alle andere machines een opsomming van de shares geeft. Als ik "Locaties > Verbinden met server ..." probeer, krijg ik de melding "Kon gedeelde Windows-map niet aankoppelen".
Mijn probleem is, dat ik geen flauw idee heb in welke richting ik de oplossing moet zoeken: De Exp.Box server meldt zich als Win95 machine; is dat een probleem? Lukt het niet om de USB stick te mounten? Is Fat16 een probleem?
Heeft iemand ideeën?

Re: Fileserver (USB stick) op Experia Box van Siemens
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 16:33:01 »
Ik ken het probleem, ik heb het zelf ook. Ik heb ook al eens contact gehad met de KPN helpdesk, maar die ondersteunen problemen met de usb-poort van de Experiabox niet. Ik heb het tot nu toe laten rusten, maar mogelijk weet inderdaad iemand hier de oplossing.

Groet'n,  Erik
Nobody expects the Spanish Inquisition! Oh lay!   :-)