Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid in Ubuntu (het bekende probleem?)  (gelezen 685 keer)

monnick

  • Gast
Geluid in Ubuntu (het bekende probleem?)
« Gepost op: 2008/07/29, 15:15:25 »
Ik gebruik sinds een tijdje met veel plezier Ubuntu Hardy Heron, dat is mijn eerste echte Linux distro die ik als primair OS gebruik.

Er is echter één ding waar ik me mateloos aan erger, namelijk alles omtrent het geluid. Ik kan _geen_ meerdere geluiden tegelijkertijd afspelen, of althans in sommige gevallen. Een muziekje luisteren met Rhythmbox en ondertussen een flashfilmpje kijken met Firefox werkt wel gewoon tegelijkertijd met geluid. Maar een muziekje luisteren en tegelijkertijd Americas Army (of een ander spel) spelen werkt niet.

Verder werken diverse geluiden ook niet, denk hierbij aan meldingen en meldingen op Pidgin, Emesene of aMSN.

Ik heb alle geluidsserver geprobeerd volgens mij: ALSA, OSS en PulseAudio (en combinaties) maar alle lijken dit probleem te hebben. Verder ben ik niet de enige met dit probleem, ik heb al diverse mensen horen zeggen dat ze zich hier ook aan ergeren en dat ze dus ook last hebben van dit probleem.

Waardoor komt dit probleem? Waarom wordt het niet verholpen? Hoe is het te verhelpen?

Ik hoop dat iemand wat opheldering kan geven. :)

Geluid in Ubuntu (het bekende probleem?)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/29, 16:12:54 »
https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting?action=show&redirect=DebuggingSoundProblems ongeveer op 3/4 van de bladzijde.
Getting more than one application to use the soundcard at the same time etc.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.