Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren  (gelezen 4428 keer)

Opgelost: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren
« Gepost op: 2012/04/08, 20:23:05 »
Ik wil graag een nieuwe installatie doen van LAMP.

Als ik het volgende commando gebruik:
Citaat
sudo apt-get purge libapache2-mod-auth-mysql phpmyadmin

Krijg ik de volgende melding:
Citaat
E: dpkg werd onderbroken; u dient 'sudo dpkg --configure -a' met de hand in te voeren om dit te corrigeren.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij even op gang helpen? Alvast bedankt!

Groeten Tomatito.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 21:26:02 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)


Re: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/08, 20:54:48 »
Als je voor je kijkt, zou je onder die grote televisie een soort bord moeten zien met allemaal toetsen, ongeveer zo iets:



Het kan bij jouw echter voorkomen dat dit een iets andere kleur, vorm of grootte heeft. Misschien heb je zo een raar soort computer waar je scherm en toetsenbord aan een hangen, dit wordt door experts een "laptop" genoemd. Dit maakt niet uit, de werkwijze is precies hetzelfde als of het toetsenbord niet zou vasthangen.

Je zult nu zien dat op al die verschillende toetsen een letter uit het Westers (Romeins) alfabet staat. Als je op een toets met een letter drukt, zal deze op het scherm verschijnen.

Wat er nu wordt gevraagd van jou is om de toetsen met letters en symbolen die daar geschreven staan, met de hand -- niet je hele hand uiteraard, een vinger is voldoende -- in de volgorde die daar staat achtereenvolgens in te drukken. Om een lege ruimte tussen te krijgen moet je op die brede toets onderaan drukken, die heet "spatiebalk". Ik versta dat dit moeilijk is om van de eerste keer juist te krijgen, maar je zal gauw merken dat het na een paar keer proberen wel lukt.

Hierna moet je op de "enter"-toets drukken om je commando te bevestigen. Deze zit aan de zijkant van je toetsenbord en meestal staat er "enter", "return", of een pijltje dat een hoek maakt op. Zie ook onderstaande figuur:



Nu zal er gevraagd worden om een "wachtwoord". Geen paniek, die vriendelijke jongen die je geholpen heeft met dat "computer"-ding voor jou in orde te maken zal wel weten wat er nu moet gebeuren. Roep hem dus.

Dit zou voldoende moeten zijn om iets "met de hand in te voeren".

Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/08, 21:25:31 »
Bloom dank je wel voor je antwoord  :)

´Probleem´ opgelost.

Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Opgelost: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/09, 00:28:50 »
Als je voor je kijkt, zou je onder die grote televisie een soort bord moeten zien met allemaal toetsen, ongeveer zo iets:



Het kan bij jouw echter voorkomen dat dit een iets andere kleur, vorm of grootte heeft. Misschien heb je zo een raar soort computer waar je scherm en toetsenbord aan een hangen, dit wordt door experts een "laptop" genoemd. Dit maakt niet uit, de werkwijze is precies hetzelfde als of het toetsenbord niet zou vasthangen.

Je zult nu zien dat op al die verschillende toetsen een letter uit het Westers (Romeins) alfabet staat. Als je op een toets met een letter drukt, zal deze op het scherm verschijnen.

Wat er nu wordt gevraagd van jou is om de toetsen met letters en symbolen die daar geschreven staan, met de hand -- niet je hele hand uiteraard, een vinger is voldoende -- in de volgorde die daar staat achtereenvolgens in te drukken. Om een lege ruimte tussen te krijgen moet je op die brede toets onderaan drukken, die heet "spatiebalk". Ik versta dat dit moeilijk is om van de eerste keer juist te krijgen, maar je zal gauw merken dat het na een paar keer proberen wel lukt.

Hierna moet je op de "enter"-toets drukken om je commando te bevestigen. Deze zit aan de zijkant van je toetsenbord en meestal staat er "enter", "return", of een pijltje dat een hoek maakt op. Zie ook onderstaande figuur:



Nu zal er gevraagd worden om een "wachtwoord". Geen paniek, die vriendelijke jongen die je geholpen heeft met dat "computer"-ding voor jou in orde te maken zal wel weten wat er nu moet gebeuren. Roep hem dus.

Dit zou voldoende moeten zijn om iets "met de hand in te voeren".

Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen.

- SeySayux

Re: Opgelost: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/09, 22:35:13 »
Als je voor je kijkt, zou je onder die grote televisie een soort bord moeten zien met allemaal toetsen, ongeveer zo iets:



Het kan bij jouw echter voorkomen dat dit een iets andere kleur, vorm of grootte heeft. Misschien heb je zo een raar soort computer waar je scherm en toetsenbord aan een hangen, dit wordt door experts een "laptop" genoemd. Dit maakt niet uit, de werkwijze is precies hetzelfde als of het toetsenbord niet zou vasthangen.

Je zult nu zien dat op al die verschillende toetsen een letter uit het Westers (Romeins) alfabet staat. Als je op een toets met een letter drukt, zal deze op het scherm verschijnen.

Wat er nu wordt gevraagd van jou is om de toetsen met letters en symbolen die daar geschreven staan, met de hand -- niet je hele hand uiteraard, een vinger is voldoende -- in de volgorde die daar staat achtereenvolgens in te drukken. Om een lege ruimte tussen te krijgen moet je op die brede toets onderaan drukken, die heet "spatiebalk". Ik versta dat dit moeilijk is om van de eerste keer juist te krijgen, maar je zal gauw merken dat het na een paar keer proberen wel lukt.

Hierna moet je op de "enter"-toets drukken om je commando te bevestigen. Deze zit aan de zijkant van je toetsenbord en meestal staat er "enter", "return", of een pijltje dat een hoek maakt op. Zie ook onderstaande figuur:



Nu zal er gevraagd worden om een "wachtwoord". Geen paniek, die vriendelijke jongen die je geholpen heeft met dat "computer"-ding voor jou in orde te maken zal wel weten wat er nu moet gebeuren. Roep hem dus.

Dit zou voldoende moeten zijn om iets "met de hand in te voeren".

Mocht je nog vragen hebben, laat maar horen.

- SeySayux

Dit vind ik nu een topantwoord =D

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Opgelost: sudo dpkg --configure -a' met de hand in voeren
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/09, 22:38:01 »
.
« Laatst bewerkt op: 2021/05/07, 13:26:42 door Luuk58 »