Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?  (gelezen 30122 keer)

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #50 Gepost op: 2007/10/02, 22:50:26 »
:)

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #51 Gepost op: 2007/10/03, 12:20:37 »
Ik heb de pol ff hersteld :P
73+2+25 = 100

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #52 Gepost op: 2007/10/03, 14:07:07 »
goede zaak, dat geeft wat rust :)

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #53 Gepost op: 2007/10/03, 14:17:15 »
Aaaaaaaaaaaaaaargh ????

101 ??

Sigh
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #54 Gepost op: 2007/10/04, 14:27:04 »
Hahahahaha!

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #55 Gepost op: 2007/10/04, 16:35:32 »
Nog even terug komend op mijn eerdere post na een aantal dagen de nieuwe zoekfunctie te hebben gebruikt:
Van mij mag de oude zoekfunctie terug komen, misschien is die niet altijd zo exact, ik vond hem duidelijker dan de nieuwe.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #56 Gepost op: 2007/10/04, 16:48:34 »
Als je nou echt een hele gave zoekfunctie wilt zien van een forum moet je deze eens bekijken.
http://www.linuxquestions.org/
rechtsboven in de blauwe balk, net boven het inlog vakje.

Zeer uitgebreid en toegespitst.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #57 Gepost op: 2007/10/04, 22:40:13 »
Dit is het enige 'zoekfunctie' topic waar ik op zal reageren (en zonder alle berichten te lezen). De nieuwe zoekfunctie is gemaakt door een aanhoudende stroom klachten over de standaard forum zoekfunctie. De google zoekfunctie zoekt alleen in forum, ubuntu NL mailinglist, NL wikipagina's en ubuntu-nl.org. Het argument dat google evil is, steek je maar in /dev/null. google's zoekfunctie is goed en daar gaat het om. Op evil dingen heb ik ze nog niet kunnen betrappen. De oude zoekfunctie zal ik terugbrengen, maar de nieuwe gaat niet weg.

Dus alle zoekfunctie-draadjes kunnen nu lekker gesloten worden.

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #58 Gepost op: 2007/10/04, 23:04:36 »
Citaat van: Dennis
Dit is het enige 'zoekfunctie' topic waar ik op zal reageren (en zonder alle berichten te lezen). De nieuwe zoekfunctie is gemaakt door een aanhoudende stroom klachten over de standaard forum zoekfunctie. De google zoekfunctie zoekt alleen in forum, ubuntu NL mailinglist, NL wikipagina's en ubuntu-nl.org. Het argument dat google evil is steek je maar in /dev/null, google's zoekfunctie is goed en daar gaat het om. Op evil dingen heb ik ze nog niet kunnen betrappen. De oude zoekfunctie zal ik terugbrengen, maar de nieuwe gaat niet weg.

Dus alle zoekfunctie-draadjes kunnen nu lekker gesloten worden.
Where have you been!??
Google nog niet op evil dingen betrappen.... where are you searching en met welke searchengine?

Waarom gebruik je niet Scroogle als er zonodig een extra zoekmachine bij moet? Dezelfde zoekresultaten, maar alle leden die gebruik maken van dit forum tevreden...

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #59 Gepost op: 2007/10/04, 23:08:34 »
Schoappied, dit forum is niet /dev/null -- dat je zelf anti-google an google-paranoid bent moet je zelf weten, maar mij hief je er niet mee lastig te vallen.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #60 Gepost op: 2007/10/04, 23:32:08 »
Het spijt me maar schoappied is geen debiel die je zo afzeikt.
Schoappied heeft zeker een punt met zijn anti-google verhaal.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #61 Gepost op: 2007/10/04, 23:35:58 »
Hebben er nog meer mensen problemen met de teruggekeerde zoekfunctie.
Hier loopt namelijk alle tekst door mekaar.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #62 Gepost op: 2007/10/04, 23:38:22 »
laacque: ik wil hem niet afzeiken, ik ben alleen het anti-google gedoe beu.

Offline SwaH

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #63 Gepost op: 2007/10/04, 23:41:07 »
Citaat van: asilnevs
Hebben er nog meer mensen problemen met de teruggekeerde zoekfunctie.
Hier loopt namelijk alle tekst door mekaar.
Druk is op F5. Dat hielp bij mij wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #64 Gepost op: 2007/10/04, 23:46:04 »
Citaat van: Dennis
laacque: ik wil hem niet afzeiken, ik ben alleen het anti-google gedoe beu.
Ook ik vind je reactie op schoappied onnodig hard. Dat is jammer; je kwetst nu een loyaal forumlid, terwijl je boodschap ook anders gebracht had kunnen worden.

Groet, Pjotr.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #65 Gepost op: 2007/10/04, 23:47:43 »
Citaat van: SwaH
Citaat van: asilnevs
Hebben er nog meer mensen problemen met de teruggekeerde zoekfunctie.
Hier loopt namelijk alle tekst door mekaar.
Druk is op F5. Dat hielp bij mij wel.
Nu werkt het wel zonder ook maar iets gedaan te hebben :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #66 Gepost op: 2007/10/05, 01:17:33 »
Citaat van: schoappied
Waarom gebruik je niet Scroogle als er zonodig een extra zoekmachine bij moet? Dezelfde zoekresultaten, maar alle leden die gebruik maken van dit forum tevreden...
Je hoeft de Google zoekmogelijkheid niet (meer) te gebruiken. Nu de oude weer terug is heb je de vrije keuze om te bepalen of je met Google zoekt of met de ingebouwde zoekmogelijkheid.
Bovendien kan je zelf ook zoeken met Scroogle en site:ubuntu-nl.org.

Ik begrijp je standpunt t.o.v. Google, maar ik denk dat er met deze oplossingen geen reden meer is om te klagen.
Ik ben in ieder geval tevreden.

Hiermee bedoel ik overigens niet dat je geen kritiek meer moet uiten op Google :)

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #67 Gepost op: 2007/10/05, 12:17:40 »
Citaat van: Dennis
Schoappied, dit forum is niet /dev/null -- dat je zelf anti-google an google-paranoid bent moet je zelf weten, maar mij hief je er niet mee lastig te vallen.
Als je regelmatig op het forum bent en de berichten leest, dan weet je dat dit nergens op slaat. Waar ik geprobeerd op mijn standpunt te nuanceren en te ondersteunen met argumenten, kom jij met een persoonlijke aanval...

In feite wordt een langlopende discussie in verschillende topics en polls door jou afgekapt met een bot statement... einde discussie. Voor degenen die dagelijks actief zijn op dit forum en aan de zoekmachine-discussie deelgenomen hebben en dachten dat er wellicht rekening met hun mening werd gehouden is dit niet echt bevredigend.

Tevens zouden de beheerders van dit forum ook loyaal kunnen zijn met de groep die om inhoudelijke redenen liever geen gebruik maakt van Google op dit Ubuntu-forum. Zoals gezegd zou dit makkelijk kunnen door bijv. Scroogle te gebruiken, dan heb je dezelfde zoekresultaten. Het is maar een suggestie...

Ben iig blij dat de oude terug is...

Offline wutnubu

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #68 Gepost op: 2007/10/05, 12:49:28 »
Lieve mensen,

Zojuist de vader van een goede vriend m'n laatste Ubuntu 7.04 CD meegegeven (wie stuurt me een nieuwe), foldertje erbij over de aanstaande party hier in de wijk en verwezen naar het uitstekende forum.

Ook de sprekers die ik heb uitgenodigd, kamerleden, wethouders, krantenredacteuren, burgemeesters, europeseraadsleden, alles en iedereen weet dat we hier zitten, zelf je moeder en schoonmoeder.

Met een tevreden gevoel de PC aangezet om te kijken of er wat te melden is op dat forum.

Ik schaam me dus....

Dat moet toch niet nodig zijn.

Er zijn wel eens mensen voor minder verwijderd hier voor onjuist taalgebruik en zinloos verbaal geweld.

Wat is dit toch.

Karma
Van Wikipedia

Karma (Sanskriet कर

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #69 Gepost op: 2007/10/05, 12:55:04 »
@ schoappied: Wat Dennis wil zeggen is dat dit een Ubuntu forum is. De discussie of google nu goed of slecht is doet hier niet terzake. Er zijn in het verleden een aantal topics erg uit de hand gelopen met zaken die niets met Ubuntu te maken hebben.

Feit is dat jij er lang over kunt doordrammen en dat stoort sommige mensen. Niet dat je taalgebruik fout is of dat je in een persoonlijke aanval gaat tegen iemand. Je creëert alleen een zekere angstcultuur door mensen op de gevaren van Google of Microsoft te wijzen.  Ik heb mij er in 't verleden ook schuldig aan gemaakt en dat betreur ik nu van mezelf.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #70 Gepost op: 2007/10/05, 13:11:16 »
Citaat van: bartek
@ schoappied: Wat Dennis wil zeggen is dat dit een Ubuntu forum is. De discussie of google nu goed of slecht is doet hier niet terzake. Er zijn in het verleden een aantal topics erg uit de hand gelopen met zaken die niets met Ubuntu te maken hebben.
De discussie over Google doet hier simpelweg wel ter zake aangezien men de oude zoekmachine had verwijdert voor een nieuwe, een van Google.

Verder hebben mijn berichten omtrent Google voornamelijk in het forum 'offtopic' geplaatst.

Citaat
Feit is dat jij er lang over kunt doordrammen en dat stoort sommige mensen. Niet dat je taalgebruik fout is of dat je in een persoonlijke aanval gaat tegen iemand. Je creëert alleen een zekere angstcultuur door mensen op de gevaren van Google of Microsoft te wijzen.  Ik heb mij er in 't verleden ook schuldig aan gemaakt en dat betreur ik nu van mezelf.
Wanneer er wordt gediscusieerd over Google, dan is de kans zeker aanwezig dat ik mijn menig laat horen. Hierbij laat ik regelmatig merken ruimte te laten voor andere meningen. Van doordrammen is dan geen sprake volgens mij. Dat ik er veel over schrijf kan wellicht irritant zijn voor mensen, zo van 'heb je hem weer', maar goed als dat je ergert zijn er andere manieren om te reageren of wellicht niet te reageren.

Verder heb ik ook regelmatig laten blijken het niet zo 'zwaar' op te vatten met Google en heb ik reacties van anderen die wel erg 'angstig' overkwamen proberen te nuanceren. Het lijkt mij dan ook sterk dat ik een angstcultuur heb gezaaid.
Over Microsoft kan ik kort zijn... heb deze week nog een nuancerende reactie geplaatst in offtopic...

Nee Bartek, wellicht begrijpelijk dat je het voor Dennis op wilt nemen, maar hier is een opmerking op zijn reactie meer op z'n plaats dan op de bijdragen van mij!

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #71 Gepost op: 2007/10/05, 13:51:44 »
Mogguh Dennis  en WB  :P

Ik zie dat de oude zoekfunctie weer terug is ?? das mooi nu heeft iedereen wat :D
Hmz ik geloof dat Dennis een badhairday had ??

Ik ben met het eens met het feit dat Dennis het iets genuanceerder had kunnen brengen en niet zo kort van stof had hoeven zijn.
En ik weet zeker dat op een ander moment - andere plaatst hj het ook anders gebracht had.

Mja, aan de andere kant kan ik wel Dennis zijn opmerking begrijpen.
Mag aannemen dat er weer veel uren werk gezeten heeft in deze zoekfunctie en dat het dan niet echt lekker overkomt en aanvoelt als het in 3, 4 of 5 topics volledig afgebrand word.
 
Ik vrees dan ook dat je (schoappied) op het verkeerde moment met de verkeerde woorden reageerde, waardoor Dennis zo ontplofte ?? (reageerde) tegen jouw.

Dennis zegt in het kort in zijn postje dat de Google zoek machine min of meer misbruikt word op het Ubuntu forum en dat je dus niet bang hoeft te zijn voor de negatieve kanten van Google.

ik weet dan ook zeker als jij dit geweten had ( schoappied ) dat je die opmerking niet gemaakt had waar Dennis zo op reageerden.

Kijk we zijn allemaal mensen met allemaal onze eigen gevoelens en door onze achtergrond lezen en begrijpen we allemaal iets in een andere vorm.
Waarschijnlijk had Dennis zijn bericht heel anders overgekomen wanneer er nog een stel smily's in gebruikt waren.

En je ziet nu schoappied hoe een ander (Dennis in dit geval) jouw postjes over Google kan interperteren.

Je zegt:
Citaat
Wanneer er wordt gediscusieerd over Google, dan is de kans zeker aanwezig dat ik mijn menig laat horen. Hierbij laat ik regelmatig merken ruimte te laten voor andere meningen. Van doordrammen is dan geen sprake volgens mij.
Volgens jouw ja, klopt.
Maar misschien volgens een ander die jouw berichtjes leest kan dit heel anders opgevat worden.
Voel je alsjeblieft nu niet aangevallen want zo bedoel ik het niet.
Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe iets iemand zijn gevoelens kan laten bewegen als hij/zij iets leest.

Laatst zij ik iets over mijn gevoelens wanneer ik achter elkaar zie staan in postjes :
Citaat
bewijs het maar en geef een linkje
Knal hierop reageerde iemand van dit forum heel beledigt omdat die persoon dit ook ooit eens bij mij had gevraagd.
ik wist eerst niet eens waar hij het over had en moest er diep over nadenken tot ik het me herrinnerde.
Let wel we hadden het over een disc die op een heel ander forum gevoerd werd he ??
En toch voelde die persoon zich op dit forum aangesproken, terwijl dit in het geheel niet mijn bedoeling was.

Dus nogmaals
iets kan op meerdere manieren uitgelegd worden en kan hier getypt worden terwijl het helemaal niet kwaad of negatief bedoeld is.
Je ziet namelijk de persoon in kwestie niet en weet dus ook niet hoe de tekst bedoeld is.
Daarom is het ook zo belangrijk dat iedereen smily's gebruikt in zijn postje, dan heb je in ieder geval een beetje een richtlijn.

Denk er ff goed over na allemaal .......

En schoappied ? kom naar Hilversum en praat erover met Dennis of misschien beter nog Mail of bel hem en bepraat dit ff persoonlijk.
Dan zal je zien dat de soep niet zo heet gegeten word als hij werd opgediend.  :D

En dat is beter voor dit forum.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #72 Gepost op: 2007/10/05, 14:04:41 »
Mooi gezegd Gandyman. Top.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #73 Gepost op: 2007/10/05, 14:18:43 »
Citaat van: Gandyman
Mja, aan de andere kant kan ik wel Dennis zijn opmerking begrijpen.Mag aannemen dat er weer veel uren werk gezeten heeft in deze zoekfunctie en dat het dan niet echt lekker overkomt en aanvoelt als het in 3, 4 of 5 topics volledig afgebrand word.
 
Ik vrees dan ook dat je (schoappied) op het verkeerde moment met de verkeerde woorden reageerde, waardoor Dennis zo ontplofte ?? (reageerde) tegen jouw.
Ik had het iets anders moeten brengen wellicht achteraf idd... rekening houdend met de emoties...

Over de besluitvorming en communicatie op dit forum mag wel eens gedacht worden wil je dit voorkomen... Het is in mijn ogen namelijk meer een fundamenteel (beleids/communicatie) probleem als oorzaak en met negatieve emoties als gevolg...

Forumleden moeten een zekere inbreng hebben lijkt mij en hoeven mijns inziens niet te accepteren (en dat doen ze gezien de topics en polls blijkbaar ook niet) dat er zomaar iets essentieels als een zoekmachine zonder duidelijke aankondiging en argumentatie wordt verandert in een minder of laten we zeggen een anders werkende zoekmachine, van een bedrijf waar hier op het forum al stevig over gediscusieerd is...
(Dit lijkt me de eerste oorzaak, mee eens?).

Dit zal in de toekomst anders moeten...

En ja de beheerders van het forum verdienen ook credit voor hun werk en als het forum in redelijk overleg beheert wordt dan willen wij als leden dit ook best waarderen en hun leiding accepteren volgens mij.

Mocht iemand zich aangevallen voelen of wellicht ander commentaar heeft op mijn bijdragen, dan is een pm wellicht een goede optie...
Een discussie op basis van argumentatie moet echter mogelijk blijven lijkt mij, zonder dat de discussie over hoeft te slaan op persoonlijke diskwalificaties, om maar eens een duur woord te gebruiken ;)....

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #74 Gepost op: 2007/10/05, 14:43:29 »
hehehe ja ik ben het met je eens.

Maagoe stel we misbruiken Google voor ons eigen nut ??
Andere zoekmachines zullen ook werken ongetwijfelt waar.
Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als iets goeds je in de schoot geworpen word ??

Kijk ik ga hierover niet verder want weet niet precies de ins- & outs waarom google gebruikt word als nieuw zoekfunctie op dit forum.
Bijv. Het kan wezen dat die andere zoekbots niet geschikt zijn of niet aan de gang te krijgen zijn in PunBB. ???

Citaat
Over de besluitvorming en communicatie op dit forum mag wel eens gedacht worden wil je dit voorkomen...
Hierover zou je idd met zijn allen over kunnen overleggen cq discen, echter.
Zoals een wijze Chinees zij:
Democratie is goed, maar te Democraties werkt niet
Er moet altijd iemand zijn die de knoop doorhakt en beslissingen neemt.

En sja, dan gebeurt het helaas dat je het niet iedereen naar zijn zin kan maken.

In mijn ogen is er maar 1 ding fout gegaan met dit zoekfunctie gedoe.
De mensen geestelijk voorbereiden en informeren dat er een nieuwe zoekfunctie in de maak is en dat die geinplanteerd word zodra die klaar is.

Nu was ineens die oude weg en die nieuwe stond er,
En dat was ff schrikken :P
En dus waren de reacties heel emotioneel.

Ik neem niemand dit kwalijk natuurlijk.
Want het is verdraaide moeilijk een forum in stand te houden en te beheren.
Minimaal Net zo moeilijk als baas zijn over een groot bedrijf.

Wat misschien wel een goed idee is om net zoals in phpBB een linkervakje te krijgen tijdens het antwoorden waar je uit een reeks leuke Smily's (emoticons vind ik een betere naam) kan kiezen.
Hierdoor nodig je de mensen ook wat meer uit die dingen te gebruiken en dus zal iedereen wat meer nuances zien in iemand zijn bericht.
En daardoor zal er wat minder snel tekst verkeerd opgevat worden, wederom omdat je elkaars ogen niet ziet en of de toon van iemand zijn stem mist.

Geen idee of het lukt en het opent bij jullie maar ik heb een voorbeeld linkje hieronder gezet van ons forum.
KLIK HIER

ik ga ff nieuwe koffie pakken want die is inmiddels koud geworden met dit gekwebbel :D :D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D