Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printen via draadloos modem/router/printserver lukt niet  (gelezen 4218 keer)

nicher

  • Gast
Printen via draadloos modem/router/printserver lukt niet
« Gepost op: 2008/07/21, 16:15:45 »
Net voor het eerst ubuntu 8.04 geïnstalleerd op een aparte computer. Draadloos internet werkt helemaal goed, maar ik wil ook draadloos kunnen printen vanuit die computer. Ik heb een Siemens Gigaset SX762 WLAN DSL draadloos modem/router met ingebouwde printserver. Vanuit Vista en XP prima te benaderen en vandaaruit te printen. Met Unbuntu nog niet gelukt, hij vindt de printer (canon ip2200) niet en het lijkt of hij alleen maar via een andere pc wil printen en niet direct draadloos. Wie weet een oplossing of heeft een idee.

Offline Drummies

  • Lid
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Printen via draadloos modem/router/printserver lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 21:01:58 »
Systeem>Beheer>Afdrukken

Staat het vinkje "printers die gedeeld worden door andere systemen tonen" aan?

nicher

  • Gast
Printen via draadloos modem/router/printserver lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 15:00:27 »
Het vinkje "printers die gedeeld worden door andere systemen tonen" staat aan en helaas, drummies, ik krijg het niet werkend. Ik vind trouwens ook niet de goede driver voor de ip2200 en als ik al een linux driver vind snap ik niet hoe en waar ik die moet installeren. Misschien is dat het probleem dan ook wel. Help me!!

Printen via draadloos modem/router/printserver lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/25, 16:54:23 »
Hier: http://support-au.canon.com.au/EN/search?v%3aproject=ABS-EN&binning-state=model%3d%3dPIXMA%20iP2200%0Amenu%3d%3dDownload%0Aos%3d%3dLinux&  staat een driver via Canon Australie. Het is echter een rpm pakket. Misschien weet iemand hoe dit om te zetten naar .deb of zoiets.
Ik heb zo ook drivers voor de MP210 (.deb gelukkig) gevonden.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

nicher

  • Gast
Printen via draadloos modem/router/printserver lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/28, 17:44:40 »
Ben toch geen ubuntu fan. Alles weer teruggezet in windows!
Dank voor de tips maar helaas........