Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vacatures nieuwe Teamleden  (gelezen 222943 keer)

Offline siegi

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Gepost op: 2008/11/01, 01:35:10 »
Zoals vermeld in het vergaderingsverslag op het prikbord zijn we op zoek naar nieuwe teamleden.

Citaat van: prikbord
Het Ubuntu project groeit exponentieel, bij elke nieuwe versie komen er een hele hoop gebruikers bij. Die groei voelen we ook in Ubuntu-NL: het aantal gebruikers op het forum en op IRC is enorm gestegen. Dit is uiteraard alleen maar goed nieuws, maar het vraagt wel meer van het team dat dit alles in goede banen moet leiden. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe krachten om dit team te versterken. De precieze vacatures die ingevuld moeten worden en waar gemotiveerde kandidaten zich kunnen voor voordragen zijn hier te vinden. Nieuwe teamleden zullen na een periode van drie maanden geëvalueerd worden. Let op: de vacature-pagina zal de komende tijd nog erg vaak bijgewerkt worden.
http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/vacatures
« Laatst bewerkt op: 2012/05/02, 21:12:20 door Johan van Dijk »

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/01, 07:14:34 »
Effe muggenziften: Taalfout in de laatste zin van:  http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/vacatures is met ch, niet met een g...
Zal nu eens lezen wat erin staat. :)
Ik had ook een probleem met het beveiligingscrtificaat van de wiki.  Ik heb een uitzondering moeten toevoegen...

Over de inhoud:
graag kreeg ik bij elke vacature een iets uitgebreidere uitleg: hoeveel mensen zitten er in het team, hoe werken ze samen, ...
Nu klinkt het telkens alsof je dat bepaald onderdeel helemaal alleen moet doen, en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.

Overigens is het woord "notulen" foutief gekozen, want dit zijn enkel de besluiten, maar geen verslag van de vergadering...
« Laatst bewerkt op: 2012/05/02, 21:17:50 door leoquant »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/01, 08:38:39 »
Citaat
Overigens is het woord "notulen" foutief gekozen, want dit zijn enkel de besluiten, maar geen verslag van de vergadering...
volstrekt juist.

Offline siegi

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/01, 13:26:03 »
De pagina is een beetje geupdate. (misschien volgen er nog updates :) )

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/01, 13:41:32 »
Ik heb een vraagje over de vertaalvacature. Dit gebeurt toch niet door ons, mar door de Ubuntuontwikkelaars?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/01, 13:51:29 »
Vertalingen voor alle normale Gnome, KDE, XFCE, enz. programma's gebeurt upstream door Gnome-NL enz.
Vertalingen voor programma's die specifiek zijn voor Ubuntu moeten wel door iemand van Ubuntu gedaan worden.

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/01, 16:25:22 »
Citaat van: siegi
De pagina is een beetje geupdate. (misschien volgen er nog updates :) )
Kijk, dat ziet er nou al een pak interessanter uit.
Krijg je zo zin om mee te doen. :)

En nee, dat is niet sarcastisch bedoeld. :)

Zal maar ineens zeggen dat ik de eerste paar maanden nog geen tijd zal hebben, maar dat ik het wel overweeg.  De reden hiervoor zal binnenkort wereldkundig gemaakt worden ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/01, 16:34:42 »
Heb wel interesse, maar ga binnenkort op stage, en heb dan nog erg weinig vrije tijd over. Dus helaas. Niet voor nu in ieder geval, in de toekomst misschien meer mogelijkheden.

In ieder geval wil ik iedereen alvast succes wensen. Zowel de nieuwe straks, als de huidige teamleden. Ga zo door!

Offline siegi

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/01, 17:22:59 »
Citaat van: cumulus007
Ik heb een vraagje over de vertaalvacature. Dit gebeurt toch niet door ons, mar door de Ubuntuontwikkelaars?
https://launchpad.net/~ubuntu-l10n-nl/+members
De admins van dit team zijn wel 2 ubuntu teamleden :)

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/01, 17:27:06 »
Citaat van: siegi
Citaat van: cumulus007
Ik heb een vraagje over de vertaalvacature. Dit gebeurt toch niet door ons, mar door de Ubuntuontwikkelaars?
https://launchpad.net/~ubuntu-l10n-nl/+members
De admins van dit team zijn wel 2 ubuntu teamleden :)
Ik zie een heel lijstje proposed/pending. Worden die verder niet ingezet?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/01, 17:36:51 »
Van de mensen die zich beschikbaar gesteld hebben via Launchpad weten we vaak helemaal niets, dus is het lastig om te bepalen of ze geschikt zijn en wat hun motivatie is.

Offline siegi

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/01, 17:38:30 »
@jstedehouder
Wat me duidelijk lijkt is dat mensen die een paar strings vertaald hebben niet direct lid kunnen worden van dit team.

Offline Drummies

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/01, 18:24:14 »
Citaat van: siegi
Wat me duidelijk lijkt is dat mensen die een paar strings vertaald hebben niet direct lid kunnen worden van dit team.
wat is daar verkeerd aan
er word echt een toon gezet van bewijs je eerst maar eens ,zijn potentiéle vertalers niet welkom dan ,wees eerlijk siegi dit werkt toch demotiverend
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/01, 18:26:08 »
Citaat van: siegi
@jstedehouder
Wat me duidelijk lijkt is dat mensen die een paar strings vertaald hebben niet direct lid kunnen worden van dit team.
Nee, dat snap ik ook wel. Ik was alleen nieuwsgierig, want het is een vrij lange lijst van mensen die zich beschikbaar hebben gesteld voor vertaalwerk zonder verdere aanduiding van de status van hun aanvraag. Om maar direct op Johan te reageren: ik neem aan dat er wel e-mailgegevens zijn en dat ze dan direct benaderd kunnen worden in het licht van de recente ontwikkelingen.

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/02, 17:47:25 »
Ik meld me aan voor het vertaalwerk. Het huidige vertaalwerk op Launchpad is erg slecht, daar moet verandering in komen.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/02, 18:12:05 »
cumulus007: Stuur je dan ook even een mailtje? (zoals aangegeven op http://www.ubuntu-nl.org/node/133 )
« Laatst bewerkt op: 2012/05/02, 21:10:49 door leoquant »

Offline siegi

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/02, 18:12:06 »
Citaat van: drummies
Citaat van: siegi
Wat me duidelijk lijkt is dat mensen die een paar strings vertaald hebben niet direct lid kunnen worden van dit team.
wat is daar verkeerd aan
er word echt een toon gezet van bewijs je eerst maar eens ,zijn potentiéle vertalers niet welkom dan ,wees eerlijk siegi dit werkt toch demotiverend
Heb je al ooit de rosetta op launchpad open gehad?
Iedereen kan op dit moment voorstellen doen voor vertalingen, alleen mensen van het vertaalteam kunnen deze ook goedkeuren voor opgenomen te worden in ubuntu. Wil je zo'n recht ook direct aan iedereen geven, mensen die gewoon op een knop hebben gedrukt in launchpad om lid te worden van dit team?

Feit is ook dat vertalingen uit upstream gewoon goed zijn, ik raad ook mensen aan om gewoon bij upstream te vertalen.
Zo komt je werkt direct terecht in alle distributies.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/02, 18:38:17 »
is de procedure om in het vertaalteam te komen nu veranderd? op launchpad staan toch allerlei voorwaarden, bijvoorbeeld dat je ¨vertaal-bestanden¨ moet opsturen ter goedkeuring?
Citaat
Aspirant leden let op: Je kunt pas lid worden als is gebleken dat je vertalingen goed zijn. Wil je meehelpen, word dan lid van de ubuntu-nl mailinglijst. Download dan het .po bestand van een gedeeltelijke vertaling, vertaal verder en stuur een representatief voorbeeld van jouw vertalingen op naar ubuntu-nl@lists.ubuntu.com.
en wie beoordeelt deze?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/02, 18:50:08 »
Citaat van: jstedehouder
Citaat van: siegi
@jstedehouder
Wat me duidelijk lijkt is dat mensen die een paar strings vertaald hebben niet direct lid kunnen worden van dit team.
Nee, dat snap ik ook wel. Ik was alleen nieuwsgierig, want het is een vrij lange lijst van mensen die zich beschikbaar hebben gesteld voor vertaalwerk zonder verdere aanduiding van de status van hun aanvraag. Om maar direct op Johan te reageren: ik neem aan dat er wel e-mailgegevens zijn en dat ze dan direct benaderd kunnen worden in het licht van de recente ontwikkelingen.
ik denk dat er met het arsenaal aan potentiële vertalers de laatste tijd erg weinig is gedaan. ik begrijp je vraag uitstekend jan.

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/02, 20:47:52 »
Ik ben wel lid van de Ubuntu-NL mailinglijst, maar waar vind ik dan zo'n .po bestand ?
Heb al wel gewerkt met poedit, dus ik weet (een beetje) waarover het gaat. (Blueprowimity een aantal maanden geleden)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/03, 17:53:03 »
Ik heb een mail gestuurd, nu maar wachten op een reactie :)

Offline Double12

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/05, 13:36:14 »
Hoeveel werk is dat Prikbord? Is dat één keer per maand een "Ubuntero van de Maand" en af en toe een nieuwsbericht?
En wat moet je precies doen? Stukjes schrijven of stukjes van anderen uploaden?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/05, 13:44:41 »
Dat is één keer per maand de Ubuntero van de maand en af en toe wat nieuwsberichten ja.
Je moet af en toe zelf een stukje schrijven en stukjes van anderen controleren en plaatsen.

Offline siegi

  • Lid
Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/05, 16:39:15 »
Citaat van: femke98
Ik heb ook een mail gestuurd, maar nog geen reactie erop gehad.
Dat klopt, ik kan je wel verzekeren dat je mailtje is aangekomen. :)
We wachten op dit moment even, want er komen nog regelmatig sollicitaties binnen.

Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/05, 16:51:03 »
Ik heb hier nog ergens een volledig vertaald .po-bestand van knetworkmanager rondslingeren... Alleen heb ik het nog niet opgestuurd. Ik heb feitelijk niet genoeg tijd voor in een vertaalteam te werken...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net