Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoeveel weet Google over jou?  (gelezen 7429 keer)

Offline wowo

  • Lid
Hoeveel weet Google over jou?
« Gepost op: 2019/02/05, 20:26:24 »
Na aanleiding van de privacy dag afgelopen 28 januari ben ik ook maar eens gaan kijken wat Google allemaal over mij weet en opslaat (wellicht voor eeuwig).
De oogst van mijn Takeout was "gelukkig" maar 6 GB.....
- Aankopen en reserveringen (alle online bestellingen gaan via gmail...)
- Agenda (oude takenlijst stond er ook nog in terwijl ik die niet meer gebruik en verwijderd had)
- Android apparaatconfiguratie service
- Bladwijzers (0 want ik gebruik Chrome niet)
- Chrome (gelukkig niets want er wordt van alles opgeslagen inclusief browserhistorie en zoekopdrachten)
- Cloudprinter (gebruik ik niet)
- Contactpersonen (inclusief alle groepen en telefoonboek)
- Drive (heb ik ooit even gebruikt maar die bestanden weer verwijdert en nu zie ik ze gewoon weer!)
- Google fotos (een hele hoop)
- Google+-kringen (nooit gebruikt en verdwijnt binnenkort)
- Google Mijn Bedrijf
- Google Pay (nooit gebruikt)
- Google Play Films (nooit gebruikt; inclusief beoordelingen en kijklijsten)
- Google Play (oa voor Android telefoons, tablets en chromebook)
- Google Shopping (nooit gebruikt; ik wist niet dat die bestond)
- Google+ stream (nooit gebruikt en verdwijnt binnenkort)
- G Suite Marketplace (nooit van gehoord)
- Hangouts (gebruik ik niet)
- Home-app (die afluisterapparaten in mijn huis komen er niet in)
- Kaarten (ook zgn gelabelde plaatsen; bv waar je werkt of waar je woont; nooit iets zelf gelabeld)
- Locatiegeschiedenis ( Ook als je nooit GPS gebruikt kan je hiermee een prachtige kaart maken waar je in de loop van de tijd geweest bent; tip: download als .kml bestand dan kan je die via het Java programma "RouteConverterLinux.jar" laten projecteren op een OpenStreetmap)
- Mijn activiteit (hierin bleek gelukkig alleen te staan dat ik een Takeout heb gemaakt; ben blijkbaar niet zo actief  ;))
- Nieuws (hierin in stond alleen welke bronnen ik daarvoor had geraadpleegd oa namen van kranten)
- Profiel (alleen mijn naam zonder geboortedatum; maar die weten ze vast uit andere bronnen)
- Taken (zie agenda)
- Youtube (abonnementen; afspeellijsten; mijn reacties; zijn er maar een paar)

Tja best wel iets om over na te denken wat je allemaal kan prijsgeven aan een Amerikaans Bedrijf en gelukkig gebruik ik stemopdrachten en gezichtsherkenning niet.
De servers van Google zijn ongetwijfeld goed beveiligd want over inbraken heb ik daarover nooit iets gelezen op de Google zoekmachine. Maar wacht: dat zullen toch ook nooit in hun eigen zoekmachine naar voren laten komen?
Maar worden bv al die mobiele telefoons wel zo goed beveiligd door hun gebruikers??
Je hoeft iemands accountgegevens maar te weten en je weet vrijwel alles over die persoon

Waarom laten we toch al die privacy gevoelige informatie centraal ergens opslaan. Het antwoord van mij  is omdat we bewust verleid worden (en vervolgens er niet meer zonder kunnen), gratis is en ook nog prima werkt.
Ik wordt er een beetje moedeloos van. :(

ps sorry voor die lap tekst maar ik moest het even kwijt; overigens zal hetzelfde gezegd kunnen worden over Apple en Microsoft en vele andere bedrijven)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline PKing

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/02/05, 20:30:48 »
Ja het internet opgaan en je privacy behouden, zal best wel kunnen, maar dan moet je met een totaal beveiligd systeem (Tails?) en VPN gaan werken.
Dan nog is het bijna niet te doen ben ik bang...
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/02/05, 20:42:09 »
Citaat
Na aanleiding van de privacy dag afgelopen 28 januari ben ik ook maar eens gaan kijken wat Google allemaal over mij weet en opslaat (wellicht voor eeuwig).
Ja waarschijnlijk wel!
Maar dat hoeft niet verontrustend te zijn, als je niks te verbergen hebt.
Wil je daar niks mee te maken hebben :
stop met google

Maar dan?
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline PKing

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/02/05, 20:59:54 »
Ach er zijn best wel andere zoekmachines duckduck?
Maar als je bijvoorbeeld online iets koopt, zal dat vaak ergens opgeslagen worden, en zo zijn er zoveel dingen die van jou digitaal ergens blijven zwerven...
Zoals gezegd als je niks te verbergen hebt...
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline wowo

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #4 Gepost op: 2019/02/05, 23:29:49 »
Zoals gezegd als je niks te verbergen hebt...
Iedereen heeft nog steeds het recht op privacy.
Google registreerd nu meer over iedereen, dan een overheidsinstantie zou mogen op grond van onze wetgeving.
Waarom laten we toe om toch al die privacy gevoelige informatie ergens (America) centraal opslaan bij een commerciële partij die er vervolgens miljarden mee verdient?
Vrijwel niemand schijnt meer iets te geven om privacy terwijl er genoeg voorbeelden zijn in het heden en in het verleden waar dat allemaal toe kan leiden.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #5 Gepost op: 2019/02/06, 07:49:42 »
Zoals gezegd als je niks te verbergen hebt...
Iedereen heeft nog steeds het recht op privacy.
Google registreerd nu meer over iedereen, dan een overheidsinstantie zou mogen op grond van onze wetgeving.
Waarom laten we toe om toch al die privacy gevoelige informatie ergens (America) centraal opslaan bij een commerciële partij die er vervolgens miljarden mee verdient?
Vrijwel niemand schijnt meer iets te geven om privacy terwijl er genoeg voorbeelden zijn in het heden en in het verleden waar dat allemaal toe kan leiden.

Denk dat er veel mensen zich bewust zijn van dat ze hun privacy aan google geven, je kunt met veel zaken niet meer mee doen zonder google, je familie heeft een whattsapp als groepaspp, doe je mee of niet?
Dit is maar een voorbeeld.
Als je een Android smartphone hebt, ben je gebonden aan google, je hebt weinig alternatieven.

De whattsapp van google werkt niet  samen met soortgelijke als Signal, Surespot, Threema.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #6 Gepost op: 2019/02/06, 14:11:53 »
Was het alleen maar google, en facebook.
Man je wilt niet weten wat er nog meer geregistreerd wordt, zowel fysiek als digitaal.

Dat begint al bij baby's met de hielprik, als ze amper geboren zijn (moet ik nog ergens een krantenartikeltje van bewaard hebben). Schooldossier, wat veel verder gaat dan de rapportpuntjes, ook persoonlijkheid. Medisch dossier. Diploma's. Werk. Inkomen. Bezit. Schulden.  Familiebanden. Strafblad. Sleepnet. Provider data (zowel int en mob) welke verplicht gedeeld moet worden. Allemaal samengebundeld in een verborgen afgesloten systeem benaderbaar via een verborgen website (naam even kwijt) die je niet vindt met googel als je de naam niet weet. Wat zo'n beetje elke amtenaar met een beetje functie kan raadplegen. En daar staan een hoop gegevens in die je niet kunt zien in je mijn.ov (= alleen basisgegevens). Dingen die je zelf niet wist of vergeten was.
Alle camera's er nog bij tellen. Gezichtsherkenning. Nummerplaatherkenning (allemaal op dit moment al actief en toegepast).  Het zou me niet eens verbazen als de weg die je RFID chip in je pinpas aflegt ook nog gevolgd kan worden, en anders komt dat vrij snel in de toekomst wel.

Het is al veel te ver door geslagen. Je internetactiviteiten worden al zo'n 20-25 jaar actief verzameld, toen nog veel handmatig. Toen werd er al naar je ge alta-vista't en je msn- en hyves pagina gelezen en bekeken waarmee je je bezig hield en waar. Dat was toen al standaard beleid bij de grootste organisaties en een hoop kleinere.
Omdat de mensen het nooit wilden horen als je het zei, en je dan voor halve zool aanzagen "want leuk joh, facebook", "nee joh, dat doen ze niet want gaat te ver" en "ik heb niets te verbergen". Best frustrerend trouwens, om nu te moeten horen hoe bekenden totaal verbolgen zijn over privacyschending terwijl je ze er al heel wat jaartjes voor aan het waarschuwen bent wat ze niet wilden horen en je aankeken alsof je zot was (terwijl je alleen wilde helpen). Hoezo nu iedereen ineens verbaasd? Ze wisten het toch al?

Tel al die systemen ook nog bij elkaar op (want worden verkocht) en moet je eens indenken wat een dossier er van je bestaat. Dan heb je het makkelijk over 20-30 keer zoveel als googel verzameld heeft als het niet meer is, en nog een stuk belangrijkere informatie ook.

Het is gewoon niet meer tegen te houden. "Ze" weten alles al van je. Er is niets meer over om te verbergen. =D Wen er maar vast aan voor als het je in een verre toekomst een keer in gaat halen. Dat je iets geheel onduidelijk en onverklaarbaar geweigerd wordt, of je wel informatie voor je kiezen krijgt dat je denk "hoe komen ze er aan". Ik kwam het al meermalen tegen, al ken ik ook nog wat mensen die het niet eens door zouden hebben dat het ze in haalt.
Wen er maar vast aan. :-X
« Laatst bewerkt op: 2019/02/06, 14:38:43 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #7 Gepost op: 2019/02/06, 14:28:30 »
Trouwens ook leuk met dat googel nieuws en volgen en zo.
Er is dus gewoon bekend wie er rondhangen in die hoerentent en 's avonds op parkeerplaatsen langs de snelweg. Wie er elke dag op visite komt zodra de partner weg is. Wie te vaak in de drankwinkel komt of in de koffieshop. Alle 'rare' hobby's, alle 'geheimpjes', allemaal bekend. :-X
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline wowo

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #8 Gepost op: 2019/02/06, 17:39:39 »
@partyrabbit: Jij kan ook lange epistels schrijven. ;)
Hoe meer gegevens er over iemand verzameld worden, hoe groter de kans op fouten. :evil:
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #9 Gepost op: 2019/02/06, 17:59:18 »
Hoe meer gegevens er over iemand verzameld worden, hoe groter de kans op fouten. :evil:

Juist. Totdat je met organisatie1 in conflict verzeild raakt en organisatie2 je vanuit de eenzijdig/foutief geregistreerde visie van organisatie1 (negatief) gaat beoordelen over zaken van belang voor je (al meegemaakt). Dan praat iedereen wel anders en is het lachen snel vergaan.

En dan heb ik het niet over het postorderbedrijf wat van JOU als langdurig betrouwbare klant ineens directe betaling eist en acceptgiro niet meer kan "omdat je postcodebuurt" te boek staat als wanbetaler.  Ook al gehad. :evil:
Postorderbedrijf slechts. Vraag me af hoe je bank dat soort wanbetalingsgegevens (van buurt of vrienden en familie) mee gaat nemen als je een hogere of gunstigere hypotheek wilt afsluiten, en of ze dat dan als reden zullen openbaren of het slechts bij "kan niet" houden. In de U S doen ze dat al.
Laat staan als ze ook nog andere gegevens zoals bijvoorbeeld medische gegevens of 'je foute hobby' mee kunnen gaan nemen in hun beoordeleing, "je leeft ongezond dus krijgt geen hyptheek want die tijd ga je niet uitzitten".

Een lang epistel? Als ik alles ga schrijven over dit soort zaken waar ik (ook inside) kennis van heb genomen kan ik beter een boek gaan schrijven en komt er veel meer in het nieuws dan googel. =D (maar dat doe ik niet, ik heb met die drie slimme apen al lang geleden kennis gemaakt)
« Laatst bewerkt op: 2019/02/06, 18:14:00 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline wowo

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #10 Gepost op: 2019/02/06, 19:42:09 »
Heh! Google heeft weer wat nieuws:
Een Chrome extensie om wachtwoorden te checken.
https://support.google.com/accounts/answer/9231944?p=password-checkup&visit_id=636850749039416037-2472430581&rd=1
Google vertrouw ik dus ik zal het zeker gebruiken. 😉
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #11 Gepost op: 2019/02/06, 20:16:53 »
"Google bezweert dat er nooit identificerende informatie over je accounts, wachtwoorden of apparaat gerappoerteerd wordt. Wel zal anonieme informatie verzameld worden over het aantal zoekacties waarbij onveilige inloggegevens worden aangetroffen en het betreffende domein, of je nu wel of niet je wachtwoord aanpast na een melding."
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #12 Gepost op: 2019/02/07, 09:43:42 »
Teruggetrokken bericht.
« Laatst bewerkt op: 2019/02/07, 11:57:10 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Gamer

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #13 Gepost op: 2019/02/07, 23:48:04 »
De mensen die zeggen "Ik heb niets te verbergen" die zijn er totaal niet van bewust, of willen de gevolgen er niet van inzien.

Als ik eens vraag van, wat verdien jij ongeveer per uur/maand. Dan draaien ze altijd om de vraag heen. Maar als meneer google en zijn kornuiten het weten. Vinden ze dat dat opeens niet erg. En zeggen dan: Ik heb niets te verbergen.

Het word eens tijd dat zulk soort mensen eens hun kop uit het zand halen. En eens in de echte wereld kijken.

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #14 Gepost op: 2019/02/08, 10:23:43 »
Het word eens tijd dat zulk soort mensen eens hun kop uit het zand halen. En eens in de echte wereld kijken.

Dat hadden ze zeker 20 jaar terug al moeten doen. Nu heeft het door kunnen gaan en is het te laat. Dit tij keer je niet meer. En voorkomen lukte niet omdat iedereen in de wolken leefde, vaak genoeg geprobeerd.

Wat waren we toch blij dat de huizenprijzen naar absurd scheve hoogtes bleven stijgen (en nog). Ondertussen klagen dat de "huizen voor onze kinderen onbetaalbaar zijn". Tjah, iemand moet de winst betalen. Degene die het duur van je gekocht heeft gaat het niet voor weinig aan je kinderen geven.
Schulden ook zo iets. Die betalen zichzelf riep men vele jaren. Blijkt nu van niet (was ook nog nooit).

En dat geldt voor meer onderwerpen. Tientallen jaren kop in het zand, en nu klagen over de gevolgen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #15 Gepost op: 2019/02/08, 11:20:00 »
...Maar als meneer google en zijn kornuiten het weten...
Hebben geen flauw benul van wat ik verdien, ze mogen het wel weten, maar weten het niet.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #16 Gepost op: 2019/02/08, 12:03:03 »
...Maar als meneer google en zijn kornuiten het weten...
Hebben geen flauw benul van wat ik verdien, ze mogen het wel weten, maar weten het niet.
Haha, ik denk dat Google dat aardig goed kan inschatten...
Je kent toch het bekende voorbeeld waarbij Google eerder wist dat iemand zwanger was dan de persoon zelf?

Nee, laten we vooral niet te naïef zijn...

Btw:
Facebook heeft al een bankvergunning aangevraagd om klaar te zijn voor de nieuwe PSD2 EU wet...

« Laatst bewerkt op: 2019/02/08, 12:07:11 door VuurVosje »

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #17 Gepost op: 2019/02/08, 12:19:00 »
Je kent toch het bekende voorbeeld waarbij Google eerder wist dat iemand zwanger was dan de persoon zelf?

Ja die ken ik nog. =D
En van die grote zoektocht in de U S naar een seriemoordenaar. Waarvan ze alleen zijn veelvuldige lugubere zoektermen wisten over verschillende moordmanieren en lijken laten verdwijnen, en een vaag ip adres. Waar alle nieuws en landgenoten zich op richten omdat "deze uiterst gevaarlijke man gevonden moet worden". Alle diensten erop gezet. Hele land in rep en roer.



˙ƃuıɹǝʌǝןɟɐ ǝpuǝƃןoʌ ǝp ɹooʌ ǝıʇɐɹıdsuı ǝʍnǝıu ɹooʌ pǝǝp ɥɔɹɐǝsǝɹ ǝıp ǝıɹǝs-ʌʇ ǝpɯǝoɹǝq uǝǝ uɐʌ ɹǝʌɾıɹɥɔsʇdıɹɔs uǝǝ ʞǝǝןq  ˙ʇoןd
« Laatst bewerkt op: 2019/02/08, 12:22:20 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #18 Gepost op: 2019/02/09, 07:45:59 »
Als ik eens vraag van, wat verdien jij ongeveer per uur/maand. Dan draaien ze altijd om de vraag heen. Maar als meneer google en zijn kornuiten het weten. Vinden ze dat dat opeens niet erg. En zeggen dan: Ik heb niets te verbergen.

Het word eens tijd dat zulk soort mensen eens hun kop uit het zand halen. En eens in de echte wereld kijken.

Ik krijg iets meer dan 1800 Euro per 4 weken, en ik kijk al heel lang rond in de echte wereld?
Wat verdien jij? ^-^ ^-^ ^-^
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #19 Gepost op: 2019/02/09, 12:14:34 »
Nee, je hebt wél iets te verbergen (De Correspondent)

In discussies over privacy duikt steeds dit argument op: 'Ik heb niets te verbergen'. Waarom zou je je dan zorgen maken over de NSA of Facebook? We geven elf redenen waarom dit een fundamenteel verkeerd argument is. (...)

Hele artikel

Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #20 Gepost op: 2019/02/09, 14:26:29 »
Ik krijg iets meer dan 1800 Euro per 4 weken, en ik kijk al heel lang rond in de echte wereld?
Wat verdien jij? ^-^ ^-^ ^-^

Ik verdien miljoenen. Ik zie ze alleen nog niet.

Of inkomensgegevens wat uit maken?
Rijdt eens met een wat simpelere auto de garage in voor een lampje, zetten ze dat er even voor je in tegen verkoopprijs lampje. Ga eens in een grote auto voor hetzelfde lampje naar de garage, staan ze al in hun handen te wrijven over de vette rekening die ze kunnen printen.
Auto kopen. Afhankelijk van inschatting op kredietwaardigheid gebaseerd op uitstraling (kleding, sieraden) wordt je naar de showroom of achterplaats gedelegeerd, waardoor jouw gepaste of interessante aanbiedingen onthouden worden. Hetzelfde met zaken als keukens en zo. De grootste fout die een verkoper kan maken en ook regelmatig maakt a, "is te duur voor jou, kun jij niet betalen" (en minder vaak andersom).

Het leuke juist is om daarmee te spelen en aasgieren op het verkeerde been te zetten.
Zelf vaak in functie in pak rond moeten lopen. Je wordt dan door velen meteen "serieuzer" genomen, zowel in positieve als in negatieve zin. Van zo'n inschatting van "interessant persoon" heb ik vaker mijn voordeel getrokken, en even zo vaak mijn lolletjes en dolletjes mee gehad.
Voor interessante deals voor mezelf trek ik liever een oudere spijkerbroek aan. En dan bij afrekenen je visa gold card trekken of goed non-nonchalant een stapeltje net gepinde cash uit je binnenzak trekken. Lachen altijd. ^-^ Ik vergeet nooit die koppen van die verbaasde verkopers de keren dat ik een nieuwe auto en die andere keren grote vrij nieuwe dure contant afrekende.  =D

Bij online kopen kunnen ze niet meer naar je kleding of auto kijken, maar baseren ze hun inschattingen op andere informatie, zoals inkomen en bestedingsruimte.
Al gehoord van PSD2 ? Dat men binnenkort al je betalingen en ontvangsten op je rekening kan bekijken?
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104480.msg1023962#msg1023962
Waarschuwing: pas op met weggeven betaaldata
Straks kunnen ze je bestedingsruimte in een excelletje exact uitgerekenen. :evil: Al vermoed ik dat er wel software ontwikkeld zal worden die de inschattende selectieprocedure automatiseert.

En bij gemiddelde salarissen met wat verschilletjes van een honderdje of wat zal het niet zo'n vaart lopen. Je merkt het snel genoeg als het om serieuze getallen gaat. Dat was al zo ver voor het internet er kwam, toen ook al bij rijken reclame in de brievenbus viel over beleggingen en exclusieve artikelen, en bij de armen over leningen en budget-artikelen. Niets nieuws onder de zon.

Je wordt wel degelijk beoordeeld op inkomen, bestedingsruimte en bezit. Je inkomen is dus wel degelijk van belang als zeer interessante informatie, en kennis ervan zal je snel benadelen. Zou een bekende gegeven moeten zijn voor degenen die al al heel lang rond kijken in de echte wereld.
« Laatst bewerkt op: 2019/02/09, 14:43:30 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline wowo

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #21 Gepost op: 2019/02/09, 23:56:29 »
Het is zinvol om eens te controleren of je niet per ongeluk een aantal wachtwoorden hebt opgeslagen in je Google account.
Ga naar je Google Account > Beveiliging > Opgeslagen Wachtwoorden.
Ik heb ze nu weer allemaal verwijderd.

Zonder dat ik het zelf wist, bleken er best wel een aantal wachtwoorden in mijn Google account opgeslagen te zijn.
Google verleend deze "service" als je even niet goed oplet.
Ik zelf maak gebruik van mijn eigen wachtwoordenmanager en heb de hulp van Google daarbij niet nodig.

De apps in mijn telefoon slaan de wachtwoorden toch ook gewoon versleuteld? lokaal op. Een centrale registratie van wachtwoorden is toch "nergens" voor nodig?

Indien je er toch voor kiest om al je wachtwoorden in je Google Account op te slaan, vind ik dat het onverantwoord is om zonder extra beveiliging (bv tweeweg authenticatie of zo) gebruik te maken van je Google Account.

De praktijk is dat veel mensen hun Google Account slechts met een zeer gemakkelijk te raden wachtwoord beveiligen.

Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #22 Gepost op: 2019/02/10, 08:42:56 »
Het is zinvol om eens te controleren of je niet per ongeluk een aantal wachtwoorden hebt opgeslagen in je Google account.

Controle uitgevoerd. Alles in orde :)
Tóch wachtwoord maar weer eens aangepast, dank voor de herinnering.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #23 Gepost op: 2019/02/10, 09:53:10 »
Dat interesseert mij pers geen blaas.  8-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline PKing

  • Lid
Re: Hoeveel weet Google over jou?
« Reactie #24 Gepost op: 2019/02/10, 18:03:19 »
Ach in deze tijd van klimaatpaniek, is het simpele feit wie mijn wachtwoord weet van een of andere onbenullige site toch echt van ondergeschikt belang.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04