Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Performous en OpenGL 2.1.  (gelezen 279 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Performous en OpenGL 2.1.
« Gepost op: 2016/06/10, 21:17:53 »
Op de één of andere manier stak bij mij de liefde voor karaoke weer de kop op. Ik vond ook nog mijn aantekeningen hoe je Kmid en Timidity++ kon laten samenwerken.

Nou heb ik ook nog een heel lief Dell Inspiron netboekje op Xubuntu 14.04. Daar zit natuurlijk geen super geluid in, maar het ding is wél lekker draagbaar. Kmid lijkt op een zijspoor geraakt te zijn en niet meer in de repo te vinden. Toen dacht ik aan performous van onze Niekn, maar die mist op dat netboekje OpenGL 2.1 of hoger.

Verder gravend vond ik pykaraoke en dat draait puik op het Dell netboekje. Het geluid is kwalitatief wat je er van kan verwachten, maar mijn "doelgroep" zingt geen spat beter, hoor. En ik al helemaal niet. Als we maar lol hebben!

Vraag is (puur uit nieuwsgierigheid), waarom heeft dat netboekje geen OpenGL 2.1 of hoger. Kan die dat gewoon niet aan, soms? Ik ben toch wel nieuwsgierig naar performous.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Performous en OpenGL 2.1.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/10, 21:43:33 »
Dat hangt af van de grafische chip die in je netboekje zit. Die moet de instructies via OpenGL begrijpen. (https://nl.wikipedia.org/wiki/OpenGL)
Oudere of minder snelle chips snappen die instructies niet, dus ze kunnen daar niks mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Performous en OpenGL 2.1.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/10, 21:55:56 »
Hoi Johan,

Nou, ik heb dat stuk op Wikipedia gelezen en volgens mij zit er nu een kabouterje in mijn netboekje zich helemaal blauw te lachen :D Ik vermoedde deze uitkomst al natuurlijk. Ik ga het eens proberen met mijn oude Toshiba laptop, puur voor de lol.

Dank je wel!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021