Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tv weergave met ati all-in-wonder 128 video/tv kaart  (gelezen 1005 keer)

Offline eekie

  • Lid
Tv weergave met ati all-in-wonder 128 video/tv kaart
« Gepost op: 2007/01/25, 13:06:35 »
Ik heb op een van mijn pc's een all-in-wonder 128 video/tv kaart en wil graag tv kunnen ontvangen onder kubuntu edgy.
Ik heb kdetv geinstalleerd, maar dat programma kan geen video apparaat vinden.
Wat voor software moet ik nog meer installeren om de zaak aan de praat te krijgen?
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply

Tv weergave met ati all-in-wonder 128 video/tv kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/25, 16:11:57 »
Ik heb geen idee hoe ervaren je bent in Ubuntu/Linux ???

Maar denk niet direct aan installeren van software.
Over het algemeen is het met de hand bewerken van dingen voldoende om je hardware aan de gang te krijgen.

Ik denk ikin dit geval (ken de kaart niet helaas) dat je in dat tv proggie moet aangeven dat hij je normale vga kaart moet gebruiken, miscchien ergens in een config file.

Daarnaast (wil je zowel monitor als tv uitgang tegelijk gebruiken)  zul je de xorg.cfg moeten bewerken met de hand.
Dit soort dingen doe je gewoon in een tekstbewerker zoals Gedit.


Kijk ff In DIT POSTJE  hoe je alles kan instellen en configureren.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline eekie

  • Lid
Tv weergave met ati all-in-wonder 128 video/tv kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/26, 12:50:47 »
Hallo Gandyman

Ik heb van alles in KDETV gefiedeld, maar dit programma heeft een bron nodig, dus software van de videokaart. Als ik mijn usb quickcam camera aansluit, dan vind KDETV direct de bron: spqcaxx en geeft het camerabeeld onder X11 goed weer, onder xv is het opart in veel rose tinten, maar toch beeld.
Dat postje van jou gaat over twin view, daar ben ik helemaal niet op uit.
Ik wil alleen op mijn monitor tijdens het computeren het nieuws even kunnen zien.
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply

Tv weergave met ati all-in-wonder 128 video/tv kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/26, 14:19:03 »
Ik kan er volkomen naast zitten ?

Maar je zegt het zelf al.
Citaat
Als ik mijn usb quickcam camera aansluit, dan vind KDETV direct de bron:
klopt, hij vind geen software maar bron , oftewel hardware.

Jouw KDETV weet om de 1 of andere reden niet dat je een tv kaart in je pc hebt.

Dus om je TV kaart te laten weten dat je die hardware hebt was mijn bedoeling om je xorg aan te passen.

Het ging mij niet om Twinview, het ging dus om de aanpassing in je xorg. en hoe je dit soort dingen kan doen.

BTW er staan 2 mogelijkheden om je xorg aan te passen (met twinview en zonder) en dit kan je weer geheel naar eigen wens doen.

Je hoeft dus niet een 2e server voor een 2e uitgang te maken die je nog eens kan schakelen,
Maar wat je wel kan doen is een 2e server aanmaken, deze 2e server op dezelfde monitor laten uitsturen zodat je KDETV jouw tv kan laten kijken op je monitor.

ik zal er nog es mijn gedachten over laten gaan, en als ik iets vind laat ik het wel weten.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Tv weergave met ati all-in-wonder 128 video/tv kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/26, 16:21:20 »
Goed wel wat gevonden.

Dit is de VEILIGE manier om in ieder geval je ATI drivers goed te installeren.
Een Pre om alles goed met ATI jkaarten te laten werken.

nog steeds jammer dat ATI zo'n slechte support heeft, mja nooit anders geweest en daarom heb ik ook nooit een ATI kaart gekocht.

Vergeet niet alles te lezen en precies op te volgen, mja anders kan je altijd je backup terug zetten :P

Iets anders, Het GATOS project.
Hierbij wel een note:
Zij stoppen dingen in de kernel.
Dit KAN inhouden dat wanneer je een kernel update krijgt van Ubuntu dat alles weg is, of je pc niet meer juist opstart.

Geen nood natuurlijk want je kan in GRUB een andere kernel kiezen.
Daarom is het misschien raadzaam dat je nog een andere kernel installeerd en hierin gaat zitten hobbyen.
Dan laat je de huidige kernel met rust, en dus samen met een backup van je xorg.cfg kan je gewoon weer opstarten als er iets fout gaat.
verder wel een leuk project met misschien erge handige tips en proggie's om uit te proberen


Probeer ook eens een anders tv proggie misschien dat die wel doet wat je wilt.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D