Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Navigatie via Android  (gelezen 2216 keer)

Offline Korah

  • Lid
Navigatie via Android
« Gepost op: 2012/12/28, 22:41:21 »
Welke navigatie gebruiken jullie via je smartphone?
Ben zelf aan het experimenteren met google navigatie maar die vind ik nu nog als nadeel hebben dat hij bij ofline gebruik de route niet kan herberekenen als je moet afwijken van je route. Ook vind ik het minder dat hij niet laat zien hoe hard je ergens mag rijden, of hoe laat je ergens aankomt. Verder ben ik zeer positief over deze navigatie  ;)
Je kunt hem dus thuis via wifi laden en daarna kun je hem gewoon ofline gebruiken (slaat de route op via de cache)
Heb ook naar Sygic gekeken, schijnt ook heel goed te zijn alleen moet je daarvoor - afhankelijk van de versie - zo'n 30 euro voor betalen.
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Re: Navigatie via Android
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/29, 16:28:46 »
Ik heb Sygic en TomTom, de laatste werkt het beste terwijl Sygic denk ik meer POI's heeft.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Navigatie via Android
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/29, 19:58:54 »
Google Navigatie is op Android 4.x een heel stuk verbeterd en gebruik het nu dan ook steeds vaker.

Re: Navigatie via Android
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/30, 13:34:21 »
Ik gebruik NavFree maar ook die geeft niet aan hoe hard je ergens mag rijden, deze maakt gebruik van Openstreetmap.
Je kan hier je kaarten via Wifi thuis inladen en bewaren op je sd kaart.
Werkt verder prima. ben er zeer tevreden mee.
Zeer veel in te stellen.
en open source.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Navigatie via Android
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/30, 16:58:01 »
Google Navigatie is op Android 4.x een heel stuk verbeterd en gebruik het nu dan ook steeds vaker.

probleem ment google navigatie is dat hij geen routes kan berekenen als je offline bent, je kunt wel kaarten offline opslaan, maar hij berekent geen routes.
zeer vervelend want ik heb een tablet met alleen wifi maar wel gps, heb er nu navfree op staan maar gebruikte eerst zanavi, beide hebben zwaar verouderde kaarten (openstreetmap)
heb zelf 1,5 uur achter de pc moeten zitten om mijn straat toe te voegen (die er toch al 6 jaar ligt!)

Re: Navigatie via Android
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/30, 20:01:38 »
Nuja, ik gebruik het dan ook alleen op mijn telefoon... op mijn tablet gebruik ik Navit (en binnenkort wordt Phx Maps eer dat uit de alpha-fase is).

Offline kriekske

  • Lid
Re: Navigatie via Android
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/02, 18:20:15 »
Ik gebruik Waze.

Offline slowfox

  • Lid
Re: Navigatie via Android
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/02, 19:34:47 »
Gebruik ook WAZE - voor en door mensen die onderweg zijn.
 Leuk is de sociale interactie en de up to date verkeersberichtgeving. mits je medeWAZE gebruikers dit melden natuurlijk
. http://www.waze.com/wiki/index.php/Nederland

Re: Navigatie via Android
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/02, 20:16:38 »
Alleen wees wel voorzichtig want je installeert dan een APK van buiten de Play Store.

Offline Korah

  • Lid
Re: Navigatie via Android
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/03, 00:34:26 »
Google Navigatie is op Android 4.x een heel stuk verbeterd en gebruik het nu dan ook steeds vaker.

beetje jammer dat ik nergens kan vinden wat er allemaal qua verbeteringen in gaan komen, laat staan wanneer.
en verder sluit ik me bij niekn aan dat herbereken niet gaat als je ofline bent, niet echt handig van ze.
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Offline johande

  • Lid
Re: Navigatie via Android
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/03, 07:48:23 »
NavFree

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Navigatie via Android
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/03, 09:06:34 »
Nokia Maps/Drive, en op mijn andere mobiel Sygic.

Re: Navigatie via Android
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/03, 10:43:47 »
Google Navigatie is op Android 4.x een heel stuk verbeterd en gebruik het nu dan ook steeds vaker.

beetje jammer dat ik nergens kan vinden wat er allemaal qua verbeteringen in gaan komen, laat staan wanneer.
en verder sluit ik me bij niekn aan dat herbereken niet gaat als je ofline bent, niet echt handig van ze.

Ehm, Android 4.x is al heel lang uit inmiddels...

Re: Navigatie via Android
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/03, 23:15:09 »
Gebruik ook WAZE - voor en door mensen die onderweg zijn.
 Leuk is de sociale interactie en de up to date verkeersberichtgeving. mits je medeWAZE gebruikers dit melden natuurlijk
. http://www.waze.com/wiki/index.php/Nederland


Alleen dat zou spoedig *kunnen* worden gestopt voor Android want: http://www.nu.nl/gadgets/2995933/apple-wil-navigatiebedrijf-waze-overnemen.html

Offline Korah

  • Lid
Re: Navigatie via Android
« Reactie #14 Gepost op: 2013/01/04, 22:02:56 »
Google Navigatie is op Android 4.x een heel stuk verbeterd en gebruik het nu dan ook steeds vaker.

beetje jammer dat ik nergens kan vinden wat er allemaal qua verbeteringen in gaan komen, laat staan wanneer.
en verder sluit ik me bij niekn aan dat herbereken niet gaat als je ofline bent, niet echt handig van ze.

Ehm, Android 4.x is al heel lang uit inmiddels...
weet ik, en heb ik. maar ik doel op de verbeteringen van google navigatie. Oftewel waar kan ik vinden wat er in de toekomst aan google navigatie qua functies toegevoegd worden.
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Re: Navigatie via Android
« Reactie #15 Gepost op: 2013/01/05, 20:06:51 »
Google Navigatie is op Android 4.x een heel stuk verbeterd en gebruik het nu dan ook steeds vaker.

beetje jammer dat ik nergens kan vinden wat er allemaal qua verbeteringen in gaan komen, laat staan wanneer.
en verder sluit ik me bij niekn aan dat herbereken niet gaat als je ofline bent, niet echt handig van ze.

Ehm, Android 4.x is al heel lang uit inmiddels...
weet ik, en heb ik. maar ik doel op de verbeteringen van google navigatie. Oftewel waar kan ik vinden wat er in de toekomst aan google navigatie qua functies toegevoegd worden.

Dat staat dacht ik inde Play Store bij de app-omschrijving.