Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tal van Hardy problemen in Kubuntu  (gelezen 831 keer)

WillemIII

  • Gast
Tal van Hardy problemen in Kubuntu
« Gepost op: 2008/05/20, 21:43:49 »
Ls. Ik ben inmiddels ongeveer 2 jaar hartstochtelijk Linux-liefhebber en heb mij vanaf het begin verslingerd aan Kubuntu. De flexibele KDE desktop spreekt mij aan. Inmiddels op mijn pc Daper Drake, Edgy Eft, Feisty Fawn, Gutsy Gibbon met groot succes gedraaid. k heb alle kleine probleempjes met hardware en drivers tot nog toe zelf goed kunnen oplossen en heb in mijn enthousiastme mijn omgeving overgehaald naar (K)ubuntu. Op al die pc's draait Gutsy inmiddels feilloos. Nu heb ik Hardy geïnstalleerd. Ik heb een clean install gedaan en ondervindt achter elkaar problemen die ik niet opgelost krijg. Het zijn er zoveel dat ik het niet eens meer kan opbrengen om met de hulp van dit forum alles op te lossen. Om toch maar even een paar van de meest in het oog springende zaken te noemen: De PC wil niet meer afsluiten. Dit lukt alleen maar via de terminal met sudo shutdown now. Alle bureaubladinstellingen zijn na een reboot weer verdwenen. Na het installeren van programma's via de adept-manager is hiervan niets terug te vinden in het menu. De kicker verdwijnt at random en het allerberoerdste is wel dat de pc regelmatig volledig vastloopt. Iets wat ik al helemaal niet van LINUX gewend ben. Etc, etc, etc...Een tweede maal installeren levert dezelfde problemen op. Ik ga gauw weer terug naar Gutsy want Hardy in combinatie met KDE3.x blijkt ook al net zo stabiel als warme nitroglycerine.
Ik ben werkelijk erg teleurgsteld. Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere Hardy (kubuntu) gebruikers. Alle reacties zijn mij welkom.
Vriendelijke groet, WillemIII

Offline ruujan

  • Lid
Tal van Hardy problemen in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/21, 09:07:15 »
Hmm, ik draai op twee machines ook Kubuntu. Ik heb ze allebei geüpdate naar Hardy en ik moet eerlijk zeggen dat ik op geen van beide systemen echte problemen heb gehad.
Het grootste probleem waar ik mee zat is dat er nu met CIFS ipv SMB verbinding gemaakt wordt naar samba-servers, maar daar ben ik ondertussen uit. Oh ja, en grub ging op een van de systemen de mist in, maar dat was ook een kleinigheidje. Op het systeem stonden een Vista, Kubuntu en Ubuntu en grub koos de verkeerde om te booten.

Als ik het zo lees bij jou, is er misschien  wel iets mis met de CD en worden sommige bestanden niet gekopieerd.

WillemIII

  • Gast
Tal van Hardy problemen in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/25, 10:20:39 »
Beste ruujan,
Ik heb een nieuw iso-bestand gedownload en de installatie cd opnieuw gebrand. Na opnieuw geïnstalleerd te hebben werkt (bijna) alles naar behoren. Daar heeft het dus in gezeten. Bedankt. Ik heb nog één probleem en dat is dat de pc niet wil afsluiten anders dan met sudo shutdown now. Als ik via de grafische interface afsluit dan blijft het beeld zwart en blijft de pc doordraaien. Ik ben er inmiddels achter dat dit komt door het gebruik van de restricted driver voor mijn ATI grafische kaart. Indien ik de restricted driver uitschakel, sluit de pc weer keurig af. Weet iemand daar een oplossing voor?