Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice - afdruk te groot  (gelezen 1311 keer)

Offline profk

  • Lid
OpenOffice - afdruk te groot
« Gepost op: 2008/05/29, 17:27:45 »
Hall,
Als ik een nieuw tekstdocument in OO heb gemaakt en afdruk, worden de letters op de afdruk VEEL te groot. Bv Times New Roman 12pt wordt op papier bijna 30 pt, en ook het lettertype Nice, als voorbeeld, wordt VEEL te groot afgedrukt. Dit, terwijl het afdrukvoorbeeld er goed uit ziet. Iemand een oplossing?
Hans

OpenOffice - afdruk te groot
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 17:41:47 »
Kijk eens, als je gekozen hebt: Bestand-->Afdrukken en je de printer kiest, vooraleer je die keuze bevestigt, onder "Eigenschappen" en kijk daar of er geen zoomfactor staat ingesteld of de papiergrootte niet bvb op A3 staat.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline profk

  • Lid
OpenOffice - afdruk te groot
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 21:24:41 »
Beste Prosper,
Bedankt voor de reactie. Het papier staat op A4, OO herkent mijn printer (HP deskjet 940C) zonder problemen, een zoomfactor kan ik niet vinden (staat niet tussen de printeropties).
Hans

OpenOffice - afdruk te groot
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 22:20:46 »
Hallo, heb je het programmaatje hplip geïnstalleerd? Dat wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen. Te vinden in Synaptic.

Groet, Paul.

Offline profk

  • Lid
OpenOffice - afdruk te groot
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/01, 14:12:22 »
Beste Paul,
hplip stond standaard al geïnstalleerd. Ook als ik vanuit het OO rekenblad print, zijn de letters veel te groot. Bij de printerconfiguratie staat schalen op 100%, lijkt me normaal. Ik heb vanuit printerconfiguratie een proefafdruk gemaakt en die was maar een klein stukje buiten de marges (vergeleken met een PDF) en de letters waren normale grootte. Het ziet er dus naar uit dat het een OO probleem is ...
Hans

OpenOffice - afdruk te groot
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/01, 14:27:40 »
Zoek in je /home/jouwnaam/ via Locaties-->Verborgen bestanden tonen, eens naar de verborgen directory .openoffice.  Daarin staan al je instellingen.  Nu is het leuke dat je die gewoon kunt verwijderen en OOo bij het opstarten er gewoon een nieuwe aanmaakt, met allemaal standaardinstellingen.  Dit durft nogal eens helpen.

Als je die niet zomaar durft weggooien, kun je hem ook tijdelijk hernoemen... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Tsiburaska

  • Gast
OpenOffice - afdruk te groot
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/01, 17:04:10 »
Ik gebruik verkleinen ook wel eens om van meerdere A4 tjes 1A5 te maken en dan dubbel als boekje dus 4 pagina's op een vel!
Dan geen 50% maar 45% gebruiken want anders lukte het niet, dus niet denken dat de helft 50% zou zijn, maar probeer eerst eens 80% en als gelukt deze als standaard opslaan, zowel Open Office als de Printer komen tenslotte niet uit een fabriek!